GENEWA 2016: AUDI Q2 – MIEJSKI SUV Z SYSTEMAMI PREMIUM

Audi Q2

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show Audi prezentuje swój zupełnie nowy model – Q2 z nowoczesnymi systemami.

Ten kompaktowy SUV to miejski pojazd użytku codziennego i rekreacyjnego, łączący progresywną stylistykę i dużą funkcjonalność.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2016


 

Proponowane w aucie systemy connectivity, infotainment i wsparcia kierowcy, pochodzą z klasy luksusowych limuzyn.

Audi Q2

Nowe Audi to SUV o wyraźnych krawędziach i zarysowanych załamaniach. Z przodu, wrażenie siły potęguje wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza. W oczy rzuca się również płasko opadający dach przechodzący w słupki C przy pomocy tzw. „blades” – powierzchni odróżniających się od pozostałych elementów kolorem. Długi spoiler na tylnym brzegu dachu oraz dyfuzor wyglądający jakby był częścią zabezpieczenia podwozia samochodu terenowego, dynamicznie wykańczają tył pojazdu.

Patrząc z boku, uwagę przykuwa wysoko poprowadzona linia boczna oraz wklęsłe powierzchnie na drzwiach. Akcentują one stylistykę nadkoli oraz fakt, że jest to SUV z napędem quattro. Samochód ma wymiary: 1,51 m wysokości i 1,79 m szerokości. Długość to 4,19 m, rozstaw osi 2,60 m, zwisy zatem są krótkie.

Audi Q2

Rozwiązania techniczne

Oprócz opcjonalnego Audi virtual cockpit i wyświetlacza danych na szybie, z klasy luksusowych limuzyn pochodzą także systemy wsparcia kierowcy, w tym standardowy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu pre sense front (inicjuje hamowanie). Ponadto w portfolio systemów znaleźć można: tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, asystenta jazdy w korkach, asystenta zmiany pasa ruchu side assist, asystenta utrzymania toru jazdy lane assist, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta parkowania i asystenta ruchu poprzecznego.

Audi Q2 standardowo wyposażono w monitor MMI, umieszczony wysoko na tablicy rozdzielczej. Systemem infotainment można sterować przy pomocy regulatora obrotowego reagującego równocześnie na nacisk oraz przy pomocy dwóch przycisków na tunelu środkowym oraz za pomocą głosu i zintegrowanej funkcji MMI search. Punkt dostępu hotspot (WLAN) umożliwia surfowanie po internecie. Można również wywołać usługi online z pakietu Audi connect.

Audi Q2

Sprzężenie telefonów komórkowych z systemami operacyjnymi iOS lub Android odbywa się za pomocą interfejsu smartphone interface. Darmowa aplikacja MMI connect pozwala na korzystanie z Online Media Streaming.

Dzięki wysokiemu punktowi wsiadania, dobrej widoczności i dużemu bagażnikowi (od 405 do 1050 l pojemności), nowe Q2 spełnia podstawowe wymagania stawiane przed pojazdem typu SUV. Na życzenie dostępne są praktyczne rozwiązania, takie jak elektrycznie zamykana i otwierana pokrywa bagażnika czy dzielona na trzy części tylna kanapa z tunelem do przewożenia nart.

Liczne pakiety wyposażeniowe i lakiery, pełne ekspresji kolory dekoracyjnych listew oraz obicia foteli, dają wiele swobody w nadawaniu pojazdowi indywidualnego charakteru. Na życzenie dostępny jest pakiet „diodowe oświetlenie wnętrza” z podświetlanymi elementami dekoracyjnymi.

Audi Q2

Napęd i podwozie

Na starcie, Audi Q2 wyposażane będzie w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI o pojemności jednego litra, dostępne będą dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l. W ofercie są też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM).

Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowoskonstruowany, dwusprzęgłowy automat z układem zaopatrywania w olej i o zmniejszonym współczynniku tarcia. Oba te silniki są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.

W wersjach z napędem na oś przednią, w tyle pojazdu zastosowano zawieszenie zespolone, a w modelach z napędem quattro – konstrukcję czterowahaczową. Elementem wyposażenia seryjnego wszystkich wersji jest progresywny układ kierowniczy. Adaptacyjne amortyzatory są dostępne opcjonalnie, podobnie jak system wyboru dynamiki jazdy drive select.

Pokazane na targach motoryzacyjnych w Genewie Q2 na rynku europejskim pojawi się jesienią br.