Zwiedzający Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie, jako pierwsi na świecie, mogą podziwiać egzemplarze nowego modelu Alfy Romeo, na który zamówienia ruszą od 15 kwietnia.
Na stoisku salonie samochodowym Geneva International Motor Show obok nowej Giulii, stoją także debiutująca Giulietta i nowe MiTo MY 2016.
Zobacz także:
Giulia będzie dostępna w sprzedaży w trzech poziomach wyposażenia (Giulia, Giulia Super i Giulia Quadrifoglio) z nowymi jednostkami silnikowymi: 2.2 JTDM 150 KM i 180 KM z manualną 6‑ biegową lub automatyczną 8‑stopniową skrzynią biegów, oraz benzynowym 2.9 V6 Bi Turbo o mocy aż 510 KM z manualną 6-biegową skrzynią biegów.
Wybór napędu na tylną oś jest rozwiązaniem technicznym, które zapewnia wysokie osiągi oraz dobrą zabawę i emocjonującą jazdę. Kolejną cechą wyróżniającą nowy model Giulia jest optymalny rozkład mas na obie osie, układ zawieszenia oraz układ kierowniczy. Nowe auto łączy w sobie osiągi silnika oraz szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów).
Giulia oferuje unikalne rozwiązania techniczne, takie jak zintegrowany system hamulcowy (Integrated Braking System IBS) oraz aktywne zawieszenie. W wersji Quadrifoglio, zastosowano technologię Torque Vectoring, gdzie występuje rozdzielenie momentu na dwa koła osi tylne oraz system Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym przy dużych prędkościach.
Na salonie w Genewie wystawiono różne konfiguracje modelu. Poziom wyposażenia Giulia Super zaprezentowano z silnikiem wysokoprężnym 2.2 JTDM o mocy 180 KM i silnikiem benzynowym 2.0 Turbo o mocy 200 KM natomiast wersję Quadrifoglio z najmocniejszą jednostką silnikową 2.9 V6 Bi Turbo o mocy aż 510 KM.
Nowa Giulietta i nowe MiTo MY 2016
Nowa Giulietta i MiTo MY 2016 to modele o zmienionej stylizacji. Są one powiązane stylistycznie i rodzinnie z Giulią, co jest widoczne w nowym rozwiązaniu przodu auta, który otrzymał wyjątkowy grill oraz z legendarnym „Trilobo”.
Do Giulietty MY 2016 wprowadzono innowacje, takie jak silnik 1.6 JTDm o mocy 120 KM turbodiesel z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT, oraz praktyczne usługi multimedialne Uconnect Live, w które jest wyposażony w 6,5-calowy ekran dotykowy.
Giulietta MY 2016, która będzie sprzedawana od połowy marca na głównych rynkach europejskich, jest wystawiana w Genewie w dwóch wersjach silnikowych: benzynowym 1750 Turbo o mocy 240 KM (w wersji Veloce JTDm), oraz 1.6 JTDM o mocy 120 KM. Obe z automatyczną skrzynią biegów TCT.
Nowe, odświeżone Mito MY 2016 ma wiele elementów zmienionych stylistycznie. W centrum uwagi zwiedzających jest także najbardziej sportowa wersja MiTo Veloce – z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM z automatyczną skrzynią biegów TCT – wyposażona w nowe fotele Sabelt pokryte czarną alcantarą i skórą. Nowe Mito MY 2016 będzie dostępny od czerwca we Włoszech i Francji, a następnie w innych krajach.
4C Coupé oraz 4C Spider
W blasku jupiterów znajduje się również Alfa Romeo 4C, w wersji Coupé oraz Spider. Oba samochody są wyposażone w silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1 750 cm3. Dzięki podwójnym, ciągłym fazom rozrządu, maksymalna prędkość to 258 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h – 4,5 sek.
Na „szwajcarskim wybiegu” model 4C Spider (wersja ze zdejmowanym dachem) ma kolor szary metalizowany (Stromboli Grey), z pałąkiem w obudowie z włókna węglowego, a także nowym tytanowym centralnym układem wydechowym dual- mode Akrapovič. Z kolei 4C Coupé ma lakier biały (Trofeo White), z dachem i elementami z włókna węglowego. We wnętrzu, przyciągną z pewnością uwagę specjalne sportowe fotele z tapicerką ze skóry i czarnej mikrofibry z kontrastującym czerwonym przeszyciem.