Na salonie samochodowym Geneva International Motor Show zadebiutował Abarth 124 spider. Ten następca roadstera, dzięki któremu Fiat w latach 70. ubiegłego wieku zdobył swój pierwszy mistrzowski tytuł podczas Rajdowych Mistrzostw Europy.
To samochód niekonwencjonalny: został zaprojektowany tak, aby zaoferować dreszczyk emocji i najlepsze osiągi.
Zobacz także:
Model ma napęd na tylną oś, dopracowane zawieszenie oraz czterocylindrowy silnik 1.4 MultiAir generujący pod maską moc 170 KM z 6-stopniową, manualną lub automatyczną skrzynią biegów Sequenziale Sportivo oraz manetkami przy kole kierownicy.
Jego styl i proporcje wyrażają dynamikę: opływowy kształt, wydłużona maska, dwa fotele ustawione w pobliżu tylnej osi, by rzeczywiście „poczuć” przemierzaną trasę. Projekt wnętrza stanowi również odzwierciedlenie dbałości o osiągi. Zgodnie z oczekiwaniami samochód ma wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo i komfort.
Abarth 695 Biposto Record
Poza nowym samochodem, na targach motoryzacyjnych w Genewie można podziwiać także limitowaną edycję Abartha 695 Biposto Record, stworzoną dla uczczenia 50. rocznicy ustanowienia przez Carlo Abartha rekordów toru Monza na dystansie jednej czwartej mili oraz pięciuset metrów. Jego nadwozie w kolorze żółci „Modena Yellow” zostało ozdobione wykończeniem w kolorze „Tar Cold Grey” oraz umieszczonym po bokach emaliowanym znaczkiem „695 Record“.
Pod maską kryje się jednostka napędowa 1.4 T-Jet o mocy zwiększonej do 190 KM, która zapewnia świetne osiągi. Jego maksymalna prędkość wynosi 230 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sek. Limitowana edycja ma wiele elementów technicznych rodem bezpośrednio ze świata wyścigów samochodowych, takich jak: lekki tytanowy pałąk tylny, 18-calowe felgi, powiększony układ hamulcowy Brembo, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory hydrauliczne oraz mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy.
Abarth 595 Competizione
Uwaga jest także skierowana na Abarth 595 Competizione, model powstały dzięki doświadczeniu inżynierów marki Abarth nabytemu na torze wyścigowym. Samochód jest wyposażony w silnik 1.4 T-Jet 180 KM Euro 6 z turbiną Garrett. Jest on dostępny z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów bądź ze zautomatyzowaną sekwencyjną skrzynią biegów Abarth. Osiąga prędkość maksymalną do 225 km/h.
Auto prezentowane na stoisku ma karoserię w kolorze czarnym (Full Black).
Wyścigi
Wyścigi stanowią podstawową część DNA Abartha, a sezon 2016 będzie bardzo intensywny. Będą rozgrywane zawody o Trofeum Abarth, w których gwiazdami pokazu będą Abarth 500 Assetto Corse oraz Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione, a także Mistrzostwa Formuły 4 na terenie Włoch i Niemiec. Ponadto, w tym roku po raz pierwszy w historii zabytkowe modele będą rywalizowały o puchar „Abarth Cup Classics“.
Cyfrowo
„Scorpionship“, to ogłoszona na salonie w Genewie jedyna oficjalna społeczność Abartha skupiająca w swych szeregach właścicieli i kolekcjonerów samochodów tej marki, członków klubu i fanów Abartha, która rozpoczęła swoją działalność 1 marca br. Jej członkiem może zostać każdy, kto wypełni specjalny formularz na stronie internetowej scorpionship.abarth.com.
Początkowo społeczność ta będzie prowadziła działalność na terenie Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwajcarii i Francji, a od maja rozszerzy swoją działalność na terenie całej Europy. Członkowie „Scorpionship” uzyskają dostęp do wielu ekscytujących korzyści, promocji i szans udziału w wyścigach, a także będą zapraszani na ekskluzywne spotkania dla fanów.