Trzy lata po swoim debiucie rynkowym Peugoet 208 – najlepiej sprzedający się model marki – prezentuje się w nowym wydaniu. Wkrótce trafi do dealerów.
Zaprezentowany podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015 nowy model staje się bardziej wyrazisty, sportowy i rasowy zarazem, dzięki drapieżnemu rysunkowi montowanych w standardzie świateł dziennych typu 3D LED, energetycznemu kolorowi nadwozia Orange Power i nowej ofercie elementów umożliwiających personalizację samochodu.
Zobacz także:
SKODA I AUDI UHONOROWANE TYTUŁAMI AUTO LIDER
Gama została poszerzona o wersje GT Line i GTi by Peugeot Sport, które podkreślają aspiracje producenta. Pojawia się również nowe wyposażenie, ułatwiające jazdę po mieście (system aktywnego hamowania Active City Brake, funkcja MirrorScreen, kamera cofania, system Park Assist). W silnikach PureTech i BlueHDi zastosowano najnowsze rozwiązania pozwalające na spełnienie norm Euro 6.
W ofercie pojawi się również najoszczędniejszy silnik na świecie spalający jedynie 3 l/100 km i emitujący 79 g CO2/km. Sprzedaż nowego 208 w Europie rozpocznie się w czerwcu br.
DESIGN
Przedni zderzak przyciąga wzrok ostrzejszą, precyzyjną i dynamiczną linią. Poszerzony grill otoczony pogrubioną chromowaną listwą został w całości wkomponowany w zderzak. W wyższych wersjach posiada wykończenie metodą znakowania termicznego „Equalizer”, które daje efekt 3D. W połączeniu z odrębnymi światłami przeciwmgielnymi składa się na nowy wygląd całego pasa przedniego.
Ważnym elementem stylistycznym przodu są także nowe światła z czarnym wypełnieniem i chromowanymi elementami za oraz charakterystyczny układ świateł z diodami LED. Światła przednie są montowane w standardzie już od drugiego poziomu wykończenia.
Sylwetka widziana z profilu zachowuje nowoczesne i dynamiczne proporcje nadwozia (skrócony zwis, stosunkowo niewielka wysokość) i dopracowany styl (atletycznie wyprofilowane boki, chromowane listwy wokół szyb). Wyróżnia się niemniej nowymi elementami wyposażenia. We wszystkich wersjach dostępne są nowe koła, od 15-calowych felg stalowych z kołpakami Niobium, przez nowy wzór 16-calowych aluminiowych obręczy Titane, po 17-calowe felgi Carbone z wykończeniem „Storm Mat” w 208 GTi. Oferta obejmuje bogaty wybór 16- i 17-calowych obręczy.
Standardowe wyposażenie obejmuje również już od trzeciego poziomu wykończenia chromowane obudowy lusterek, doskonale eksponujące klasę i dynamiczny charakter samochodu. Z tyłu uwagę przyciągają światła z diodami LED z charakterystycznym śladem potrójnych pazurów, dające efekt 3D, który pojawia się we wszystkich wersjach gamy.
W kabinie nowego Peugeot odnajdujemy i-Cockpit. Obejmuje on kompaktową kierownicę, umieszczone wysoko zegary i duży ekran dotykowy. Kierownica w połączeniu ze stosunkowo niewielkimi wymiarami (długość nie przekracza 4 metrów,) zapewnia wyjątkową zwrotność podczas jazdy po mieście. Już od trzeciego poziomu wyposażenia jest pokryta skórą licową. Deska rozdzielcza jest atrakcyjnie wykończona niezależnie od poziomu wyposażenia, a w wyższych wersjach zwraca uwagę nową fakturą.
Wysoko umieszczone zegary podają informacje w polu widzenia kierowcy, co podnosi poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wyższe wersje wyróżniają się delikatnym obramowaniem tarcz zegarów wykonanym z diod LED (niebieskich dla czwartego poziomu i czerwonych w wersjach GTi). Duży ekran dotykowy o przekątnej 7”, dostępny jest w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia. Mobilne aplikacje dostępne na Connect Apps z nową funkcję MirrorScreen pozwalającą na wyświetlenie obrazu ze smartfona na ekranie pojazdu.
Białe podświetlenie dające efekt nowoczesności i czystości stylistycznej pojawia się zarówno na zegarach, wskazówkach, jak i wszystkich przełącznikach, niezależnie od poziomu wyposażenia. Lampka sufitowa z diodami LED i delikatne niebieskie podświetlenie wokół panoramicznego dachu współtworzą wrażenie zaawansowanego technologicznie i wyrafinowanego wnętrza, stanowiącego oazę komfortu psychicznego.
Paleta obejmuje obecnie 13 kolorów lakieru (niemetalizowane, metalizowane, perłowe), w tym nowy metalizowany Orange Power. Wkrótce zostaną zaprezentowane inne, nowe kolory nadwozia. Montowane fabrycznie pakiety personalizacji nadwozia, w tym Menthol White, są dostępne już od drugiego poziomu wyposażenia.
WYPOSAŻENIE
Podobnie jak w przypadku modeli 308, 508 i RCZ, również i w przypadku Peugeot 208 możemy zaobserwować proces wzbogacenia wyposażenia wraz z pojawieniem się nowej wersji GT Line.
Wersja GT Line dostępna z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem i silnikami: benzynowym 1.2 l PureTech 110 S&S i wysokoprężnymi 1.6 l BlueHDi 100 i 120, jest opracowana na bazie trzeciego poziomu wyposażenia. Oprócz licznych elementów zewnętrznych wprowadzono również liczne zmiany w kabinie (m.in. sportowe fotele, czerwone przeszycia, czarne narożniki drzwi, spłaszczoną kierownicę z czerwonymi przeszyciami i chromowaną plakietką, aluminiowe pedały).
Warto również dodać, że po sukcesie wersji GTi 30th – najbardziej luksusowej i ekstremalnej odmiany wersji GTi – pojawi się ona obecnie w gamie pod nazwą GTi by Peugeot Sport. Nowa wersja zachowa pakiet stylistyczny (obniżone zawieszenie, poszerzony rozstaw kół, duże 18-calowe koła, czarne, matowe elementy nadwozia, kubełkowe fotele, czerwone dywaniki, specjalny kolor nadwozia „coupe franche”, itd.) oraz wysokie osiągi (hamulce przednie Brembo, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsena, specjalne zawieszenie ze sportowymi nastawami, opony Michelin Pilot Super Sport).
Peugeot 208 wprowadził do swojej gamy ekrany dotykowe i duże możliwości dostępu do urządzeń zewnętrznych i mobilnych aplikacji: 7-calowy ekran był już w dniu debiutu rynkowego tego modelu. Jest to również jeden z nielicznych hatchbacków w tym segmencie oferujących w opcji Park Assist, czyli system aktywnego wspomagania parkowania. Obecnie nowy model oferuje dwa nowe elementy wyposażenia: system Active City Brake i kamerę cofania.
Technologia Active City Brake (system automatycznego hamowania w mieście w razie ryzyka zderzenia) jest nowym systemem pozwalającym uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki wobec braku reakcji ze strony kierowcy podczas jazdy po mieście z prędkością poniżej 30 km/h. Umieszczony przy górnej krawędzi przedniej szyby czujnik laserowy krótkiego zasięgu (Lidar) umożliwia wykrywanie przeszkód. W niektórych przypadkach system może nawet spowodować automatyczne zatrzymanie samochodu.
Kamera cofania, dostępna w opcji poczynając od drugiego poziomu wyposażenia, jest połączona z kolorowym ekranem samochodu i ułatwia manewry parkowania podczas codziennej eksploatacji. System wspomaga prowadzenie, ułatwiając wykonywanie manewrów.
Nowy 208 oferuje funkcję MirrorScreen, umożliwiającą użytkownikowi wyświetlenie ekranu smartfona, kompatybilnego z Mirrorlink lub Carplay, na ekranie dotykowym samochodu. Jest również dostępna aplikacja Connect SOS & Assistance, umożliwiająca automatyczne wysłanie powiadomienia i wezwanie pomocy drogowej, obsługiwana za pośrednictwem niezależnego modułu telematycznego.
Oferta jest stale wzbogacana o nowe pakiety Connect Packs usług mobilnych, które obejmują: Pakiet Monitoring (zalecenia w zakresie eko-jazdy) i Tracking (geolokalizacja w razie kradzieży).
SILNIKI
Oferta silników benzynowych i wysokoprężnych najnowszej generacji, spełniających wymagania normy Euro 6 jest bogata i zapewnia doskonałe osiągi i niskie koszty użytkowania. 208 będzie oferowany z nową, automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6).
Nowe jednostki napędowe 1.6 BlueHDi z wyjątkiem podstawowej wersji o mocy 75 KM, wszystkie są wyposażone w system Stop and Start ze wzmocnionym rozrusznikiem. Silnik jest obecnie oferowany w trzech poziomach mocy: 1.6 BlueHDi 75 S&S, 1.6 BlueHDi 100 S&S (współpracujących z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach – zużycie paliwa 3 litry na 100 km) oraz 1.6 BlueHDi 120 S&S (z manualną o 6 przełożeniach – wysoki poziom osiągów).
Po wprowadzeniu wolnossących jednostek 1.0 i 1.2, rodzina trzycylindrowych silników PureTech powiększyła się obecnie o wersję turbodoładowaną 1.2 PureTech 110 S&S. Połączony został z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach. Może być jednak również montowany z nową, automatyczną skrzynią biegów EAT6. Przekładnia jest wyposażona w technologię Quickshift, umożliwiającą szybszą zmianę biegów.
Na dzień wprowadzenia na rynek na terenie Europy, gama silników benzynowych dostępnych w nowym Peugeot 208 jest bogata, a ich moc sięga od 68 KM do 208 KM w przypadku jednostki 1.6 THP 208, montowanej w sportowych wersjach GTi i GTi by Peugeot Sport.
Oferta silników benzynowych obejmuje następujące wersje:
• 1.0 PureTech 68 KM (manulal 5 przełożeń);
• 1.2 PureTech 82 KM (manulal 5);
• 1.2 PureTech 82 KM (manulal 5);
• 1.2 PureTech 82 KM S&S (zautomatyzowana 5);
• 1.2 PureTech 110 KM S&S (manulal 5);
• 1.2 PureTech 110 KM S&S EAT6 (automatyczna 6)
• 1.6 THP 165 KM S&S (manual 6);
• 1.6 THP 208 KM S&S (manual 6).
BEZPIECZEŃSTWO
Oprócz wysokiego poziomu komfortu i przyjemności jazdy 208 jest również w standardzie wyposażony w komplet systemów podnoszących bezpieczeństwo, które zapewniły mu zdobycie pięciu gwiazdek EuroNCap (ESP, ABS, AFU, REF). Pojawienie się systemu aktywnego hamowania Active City Brake wpływa na podniesienie bezpieczeństwa biernego 208.
Nowy model będzie produkowany w Poissy (Francja) i Trnawie (Słowacja) z przeznaczeniem na wszystkie rynki europejskie. Pokazany zostanie targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie, a jego sprzedaż ruszy w połowie czerwca 2015.