Firma Opel na 85. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie prezentuje nowy system Opel OnStar, który od sierpnia producent z Rüsselsheim zacznie wprowadzać we wszystkich we wszystkich modelach samochodów osobowych marki.
Początkowo będzie dostępny na 13 europejskich rynkach, ale później również w innych krajach. Zgodnie z ideą udostępniania zaawansowanych technologii szerokiemu gronu użytkowników, klienci, po dokonaniu rejestracji, będą mogli bez opłat testować wszystkie usługi dostępne w ramach systemu oraz WiFi przez 12 miesięcy.
Zobacz także:
Prędkość przesyłu danych dziesięciokrotnie wyższa w porównaniu z siecią 3G, większa elastyczność oraz możliwość jednoczesnego utrzymywania połączenia głosowego i transmisji danych to atuty LTE 4G. To wbudowane łącze daje użytkownikom szerszy zakres pokładowej łączności i rozrywki. Dysponując łączem LTE 4G, można także utworzyć punkt dostępowy Wi-Fi i podłączyć do niego jednocześnie nawet siedem urządzeń w samochodzie i jego pobliżu. Pasażerowie będą mogli swobodnie komunikować się z rodziną i znajomymi przez media społecznościowe, grać w ulubione gry, odtwarzać strumieniowo filmy, oglądać telewizję.
Wbudowana infrastruktura LTE 4G została zaprojektowana specjalnie pod kątem korzystania z niej w aucie i jest zintegrowana z instalacją elektryczną samochodu. Zewnętrzna antena służy do zwiększenia zasięgu i jakości połączenia. Do korzystania z usług realizowanych przez Internet nie jest potrzebny smartfon. Transmisja w standardzie LTE 4G będzie dostępna początkowo tylko na trzech rynkach — w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii. W pozostałych krajach zostanie ona zaoferowana w późniejszym terminie.
System Opel OnStar zapewniający podróżującym dostęp do rozrywki i możliwość zdalnej pracy jest szczególnie przydatny w sytuacjach zagrożenia. Może nawet uratować życie, wzywając pomoc automatycznie i bez udziału kierowcy. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Z doradcami pracującymi w ultranowoczesnym centrum obsługi w Luton (Anglia) można kontaktować się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
Przyciski systemu Opel OnStar zostaną umieszczone w konsoli środkowej nad głową kierowcy lub — w przypadku niektórych samochodów — na lusterku wstecznym. Ponadto w ramach nowego systemu świadczona będzie także usługa pomocy drogowej (tzw. assistance), a zapewni on właścicielom samochodów oraz policji pomoc w razie kradzieży pojazdu.
Opel OnStar może również co miesiąc przesyłać abonentom e-mail zawierający najważniejsze dane i informacje dotyczące diagnostyki pojazdu.
Przed aktywowaniem usług użytkownicy muszą zaakceptować regulamin. Mogą również zdecydować, czy chcą ujawniać swoją bieżącą lokalizację — rolą systemu nie jest monitorowanie użytkownika, lecz zapewnienie mu pomocy w sytuacjach awaryjnych.
Do 13 pierwszych europejskich rynków, na których OnStar będzie dostępny, należą Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwajcaria oraz Wielka Brytania.
Ofertana rynek polski prezentowanego aktualnie na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie systemu zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.