GENEWA 2015: NOWY OPEL KARL – ŚWIATOWA PREMIERA

OPel_karl1

Światowa premiera pięciodrzwiowego samochodu Opel KARL będzie miała miejsce na Salonie Motoryzacyjnym – Geneva International Motor Show (5–15 marca).

Auto ma kompaktowe wymiary, bardzo oszczędny silnik. Nowy model może być wyposażony w liczne rozwiązania techniczne podnoszące bezpieczeństwo i komfort. Jest napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym najnowszej generacji o pojemności jednego litra, emitującym 99 gramów CO2 na kilometr.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Opel KARL mierzący zaledwie 3,68 m długości i 1,48 m wysokości stanowi perfekcyjne połączenie przestronnego wnętrza z kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi. Nabywcy KARLa mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Dostępnych jest 10 kolorów nadwozia, od fiołkowego „Night Violet” do zielonego „Kiwi Green”.

Pod maską pracuje zespół napędowy najnowszej generacji. Nowy silnik 1.0 ECOTEC o mocy 55 kW/75 KM jest wykonany w całości z aluminium. Trzycylindrowa jednostka benzynowa wyróżnia się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni manualnej. Podwozie i układ kierowniczy KARLa opracowano z myślą o wysokim poziomie bezpieczeństwa i komfortu oraz bardzo dobrych osiągach i maksymalnej przyjemności z jazdy.

Opel_karl2

Najbardziej imponującą cechą modelu jest jednak to, że auto z pakietem ecoFlex, obejmującym poprawiający własności aerodynamiczne spojler przedni i spojler dachowy, emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr. Spojlery przyczyniają się też do obniżenia zużycia paliwa do 4,3 litra na 100 kilometrów. W skład pakietu ecoFlex wchodzą także inne elementy, w tym specjalne opony o niskich oporach toczenia.

Rozstaw kół 1410 mm (z przodu) i 1416 mm (z tyłu) wraz z dużym rozstawem osi wynoszącym 2385 mm zapewniają wysoki komfort jazdy. Pięciodrzwiowy KARL jest bardzo lekki (939 kg), a przy tym oferuje sporo miejsca w środku. Asymetrycznie dzielona (40:60) i składana tylna kanapa (opcja w wersji Enjoy, standard w Cosmo) pozwala znacznie powiększyć przestrzeń bagażową. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika KARLa do dachu wynosi blisko 1000 litrów.

Inteligentni pomocnicy

KARL jest wyposażony w liczne funkcje poprawiające bezpieczeństwo i komfort. Oprócz standardowego systemu ułatwiającego ruszanie na wzniesieniu, który zapobiega stoczeniu się pojazdu z pochyłości przy ruszaniu z miejsca, bezpieczeństwo zwiększa także system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu zintegrowany z przednią kamerą. System ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą sygnału akustycznego i migającej żółtej ikony na panelu wskaźników.

Opel_karl3

KARL wyposażony jest również w przycisk uruchamiający tryb City (od wersji Enjoy) znany już z ADAMa i Corsy. Funkcja ta zwiększa siłę wspomagania, znacznie ułatwiając manewrowanie w ruchu miejskim. Z kolei opcjonalny asystent parkowania emituje sygnał ostrzegający przed przeszkodami w trakcie cofania. Tempomat z ogranicznikiem prędkości (w standardzie od wersji Enjoy) dba o to, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości, co jest niezwykle przydatne w ruchu miejskim i w strefie zamieszkania, gdzie obowiązuje ograniczenie do 30 km/h.

Światła przeciwmgielne zapewniają lepsze oświetlenie w niekorzystnych warunkach pogodowych, natomiast funkcja doświetlania zakrętów poprawia bezpieczeństwo kierowcy (oraz innych uczestników ruchu) podczas pokonywania zakrętów. Pakiet Enjoy Plus obejmuje światła przeciwmgielne i system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, 15-calowe stylizowane obręcze kół oraz asymetrycznie dzieloną (40:60) i składaną tylną kanapę. Pakiet ten (z 15-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich) jest standardową częścią wyposażenia wersji Cosmo.

Lista funkcji i rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo i komfort oraz wspomagających kierowcę dostępnych w modelu KARL jest niezwykle długa. Pakiet zimowy obejmujący podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę pokrytą skórą zapewnia przyjemne ciepło o tej porze roku.

Olel_karl4

KARL w wersji Cosmo jest wyposażony w radioodbiornik R300 BT z sześcioma głośnikami, gniazdem Aux-in i portami USB oraz modułem Bluetooth umożliwiającym korzystanie z telefonu w trybie głośnomówiącym i strumieniową transmisję dźwięku. Tradycyjnemu radiu może towarzyszyć tuner DAB+ (Digital Audio Broadcasting) oferujący znacznie większy wybór stacji radiowych i wyższą jakość dźwięku.

Najmniejszy Opel, który uzupełnia ofertę marki w segmencie małych samochodów, jest więc zarazem doskonale praktyczny i praktycznie doskonały – a to wszystko w przystępnej cenie…

Specyfikacja techniczna w niniejszym tekście dotyczy rynku niemieckiego. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie, po targach motoryzacyjnych International de l’Automobile.