Innowacyjność i pragnienie kwestionowania konwencji są widoczne w każdym aspekcie obecności Nissana podczas 85. Międzynarodowego Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015.
Marka prezentuje odważne nowe koncepcje, rozszerza ofertę w segmencie samochodów elektrycznych oraz przedstawia kolejny wyjątkowy samochód wyścigowy. Podkreśla w ten sposób różnorodność swoich produktów oraz nowatorskie podejście w każdej dziedzinie branży motoryzacyjnej.
Zobacz także:
Centralnym punktem ekspozycji Nissana w Genewie jest Sway (o którym napiszemy oczywiście osobno). Samochód koncepcyjny zaprojektowany i zbudowany według tych samych reguł, co bestsellerowe crossovery Qashqai i Juke ma wstrząsnąć tradycyjnie konserwatywnym rynkiem hatchbacków z segmentu B. Jako kolejne ogniwo ewolucji stylistyki Nissana, nowy model jest zapowiedzią wyglądu przyszłych generacji małych modeli producenta.
Łącząc mocne nowe kształty z wyrafinowanymi detalami projektanci Swaya położyli duży nacisk na strukturę i formę, podkreślając znaczenie funkcji oraz zaangażowanie Nissana na rzecz inteligentnego i przyjaznego dla użytkownika wzornictwa.
Celem obecności Nissana na Salonie Samochodowym w Genewie w 2015 r. jest zaznaczenie pozycji lidera marki w dwóch obszarach rynku: samochodach elektrycznych i crossoverach. Zdobywszy pozycję pioniera sektora dzięki modelowi LEAF, firma rozszerza ofertę bezemisyjnych modeli o siedmiomiejscową wersję udanego e-NV200, czyli Nissana e-NV200 Evalia, który w Genewie ma swoją światową premierę.
Nissan e-NV200 Evalia – samochód zaprojektowany i skonstruowany w odpowiedzi na rosnący popyt na większe pojazdy elektryczne przystosowane do przewozu 7 osób – jest kolejnym przykładem wyznaczania wzorców w segmencie, który będzie się intensywnie rozwijał.
Oprócz zaawansowanego i uniwersalnego układu foteli z możliwością ich składania w celu powiększenia przestrzeni bagażowej, atutem nowej wersji e-NV200 jest też system szybkiego ładowania CHAdeMO, z którego można korzystać w najpopularniejszej sieci szybkiego ładowania w Europie, liczącej ponad 1500 stanowisk.
Nissan zwraca uwagę na swoją pozycję lidera rynku samochodów elektrycznych prezentując specjalną edycję modelu LEAF, przygotowaną dla uczczenia faktu, że od czterech lat jest to najlepiej sprzedający się samochód z takim napędem.
O ciągłości sukcesów marki w segmencie crossoverów przypominają w Genewie modele Juke, Qashqai i X-Trail, czyli najpełniejsza oferta crossoverów na rynku. Od Juke, który w Genewie wystąpił w najnowszej, flagowej wersji NISMO RS, po wielokrotnie nagradzanego Qashqaia, crossovery Nissana nieustannie demonstrują innowacyjnego ducha i niekonwencjonalne podejście Nissana do stylistyki.
Takie same ambicje wprowadzania w życie nowatorskich pomysłów Nissan przejawia w sporcie samochodowym. W 2015 r. marka powraca do wyścigów długodystansowych na najwyższym szczeblu, co zapowiada globalnym pokazem samochodu Nissan GT-R LM NISMO. Samochód zaprojektowany do rywalizacji we flagowej kategorii LM P1 ma przedni napęd i umieszczony z przodu 3-litrowy silnik benzynowy V6 z podwójnym doładowaniem oraz systemem odzyskiwania energii kinetycznej. Nowy, intrygujący samochód, w którym dość radykalnie zinterpretowano regulamin techniczny mistrzostw, został zgłoszony do całego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata 2015, w tym do zaplanowanego na czerwiec legendarnego 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.
Obecność Nissana na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie przypada na koniec 12-miesięcznego okresu, w którym firma wprowadziła 12 nowych modeli na rynek europejski i sprzedała rekordową liczbę ponad 724 000 samochodów na Starym Kontynencie. Nissan wciąż odnotowuje szybko rosnący popyt na swoje crossovery i stara się kształtować przyszłość mobilności, przeznaczając znaczne środki na inwestycje w pionierskie technologie, które mają jej umożliwić zaoferowanie samochodów autonomicznych najpóźniej w 2020 r.