Po dziewięciu latach czwarta generacja pickupa Mitsubishi L200 (na zdjęciu powyżej) opuszcza taśmy produkcyjne, na których pojawił się następca – całkowicie nowy model piątej generacji.
Jego europejska premiera odbędzie się na początku marca podczas 85. Międzynarodowego Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show.
Zobacz także:
Jako strategicznie ważny dla Mitsubishi Motors Corporation model samochodu, wyprodukowany do września 2014 roku w 1 300 000 egzemplarzach, L200 jest dziełem firmy wykonanym według koncepcji „Ultimate Sport Utility Truck”, która zakłada najwyższy poziom komfortu wnętrza, własności jezdnych i zwrotności w połączeniu z wytrzymałością i niezawodnością.
Nową generację samochodu opracowano z myślą o jeszcze dokładniejszym spełnieniu coraz bardziej zróżnicowanych oczekiwań nabywców z całego świata poszukujących samochodów z segmentu pickup.
Nowy, aluminiowy, turbodoładowany, wytrzymały silnik Diesla o pojemności 2,4 litra i całkowicie nowa, 6-biegowa przekładnia manualna pozwoliły poprawić osiągi samochodu, obniżyć emisję CO2 o 17 proc. do 169 g/km i ograniczyć zakres czynności obsługowych. 4N15 o mocy 133 kW / 113 kW (odpowiednio 430 Nm/ 380 Nm) oferuje płynne przyspieszenie od najniższych obrotów, nawet przy dużym obciążeniu pojazdu ładunkiem.
Turbosprężarka o zmiennej geometrii z małą turbiną gwarantuje dużo lepsze przyspieszenie i – w połączeniu z nową, 6-biegową przekładnią oraz automatyczną skrzynią biegów sterowaną łopatkami – zapewnia wielką radość z jazdy.
Stylistyka i komfort
Całkowicie nowa i dynamiczna jest stylistyka nadwozia, w którym napięte linie przywodzą na myśl umięśnionego sportowca. Współczynnik oporu powietrza Cx udało się obniżyć do wielkości 0,42, utrzymano też masę samochodu na rozsądnym poziomie, uzyskując znakomity stosunek mocy do masy samochodu oraz niskie spalanie.
Dużo lepiej wyciszone wnętrze to zasługa zastosowania zarówno nowego silnika wysokoprężnego, jak i dodatkowych materiałów tłumiących hałasy. Kabina jest na tyle cicha, że osoby siedzące z przodu mogą prowadzić swobodną rozmowę z pasażerami zajmującymi tylne miejsca nawet podczas jazdy na autostradzie lub po wyboistej drodze.
Powiększone punkty mocowania karoserii oraz dłuższe resory piórowe z tyłu zapewniają płynne absorbowanie wibracji. Zauważalnie wyższa jakość wykończenia oraz lepsze fotele i lepsza pozycja za kierownicą sprzyjają bardziej komfortowemu podróżowaniu. Większa jest też przestronność, a długość skrzyni ładunkowej jest konkurencyjna.
Zwinny w prowadzeniu, zwrotny i wytrzymały
Nowy L200 jest niezwykle zwinny za sprawą bardziej bezpośredniego przełożenia układu kierowniczego. Nowy model przejmuje od poprzednika wiodący w klasie promień skrętu wynoszący 5,9 metra.
Wykorzystując doświadczenie zdobyte za sprawą poprzedniego modelu, który odniósł sukces na rynkach całego świata, Mitsubishi zwiększyło niezawodność i wytrzymałość nowego L200 poprzez unowocześnienie i wzmocnienie struktury nadwozia oraz zwiększenie sztywności nowej ramy podwozia o 7 proc. Dzięki temu nowy pickup może stawić czoła trudnym warunkom terenowym i różnorodnym sytuacjom drogowym.
Układy napędowe nie wymagają tak częstych czynności serwisowych – okres pomiędzy wymianami oleju wydłużony został z 15 000 do 20 000 kilometrów, a okres pomiędzy wymianami czynnika chłodzącego – z 60 000 do 180 000 kilometrów. Brak jest też konieczności serwisowania automatycznej skrzyni biegów, podczas gdy wcześniej należało serwisować ten element co 80 000 kilometrów.
Bezpieczny
Wyższe bezpieczeństwo proaktywne:
– SS4-II (Super Select 4WD II (stały napęd 4WD, z reduktorem)) zapewnia wyższą stabilność w zakrętach, nawet na utwardzonym podłożu, a kierowca może wybrać jeden z czterech trybów jazdy za pomocą dedykowanego, obracanego selektora;
– przyjemność z jazdy zapewnia system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji z systemem stabilizacji toru jazdy przyczepy oraz systemem wspomagania ruszania pod górę, a także system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu;
– reflektory HID (ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED oraz bi-xenonowymi reflektorami projekcyjnymi) zapewniają doskonałe oświetlenie w trudnych warunkach atmosferycznych i po zmroku.
Wyższe bezpieczeństwo bierne zapewnia siedem poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne dla pasażerów siedzących z przodu oraz poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy.
Nowe elementy wyposażenia (w zależności od modelu i rynku)
– w wersji Club Cab dodano tylne drzwi w celu zwiększenia komfortu;
– system bezkluczykowego dostępu oraz przycisk rozrusznika stop/start;
– tempomat z adaptacyjnym ogranicznikiem prędkości;
– dwustrefowa klimatyzacja automatyczna;
– dźwigienki do zmiany biegów przy kierownicy;
– kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach;
– kamera cofania;
– system radiowy DAB (Digital Audio Broadcasting).
Nowa generacja L200 powstająca w zakładach Mitsubishi Motors Thailand z przeznaczeniem na wszystkie światowe rynki zostanie wprowadzona do sprzedaży w Europie (region MME34) jesienią 2015 roku, w wersjach nadwoziowych Club Cab oraz Double Cab. Na razie będzie można ją zobaczyć na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie (a nie tylko na małym zdjęciu powyżej…).