Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) pokazała studyjny Concept XR-PHEV II podczas trwającego właśnie 85. Międzynarodowego Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015.
Ponadto swój europejski debiut ma całkowicie nowy pickup L200. Nowe Mitsubishi trafi do salonów sprzedaży na naszym kontynencie jesienią bieżącego roku.
Zobacz także:
Elektryczny układ napędowy Mitsubishi Concept XR-PHEV II oparto na nowym systemie hybrydowym EV z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów (PHEV) i umieszczono go w nadwoziu niewielkiego samochodu SUV. Nazwa XR pochodzi z połączenia X oznaczającego crossover oraz R od słowa Runner, czyli biegacz.
Concept XR-PHEV II jest stworzonym od nowa (z całkowicie nową karoserią i wnętrzem) kolejnym pojazdem koncepcyjnym, którego stylizacja nawiązuje do Mitsubishi Concept XR-PHEV. To nieduży koncepcyjny SUV, będący zapowiedzią drugiego produkcyjnego samochodu MMC wyposażonego w układ napędowy PHEV. Pierwszym takim pojazdem Mitsubishi jest Outlander PHEV sprzedawany od stycznia 2013 roku.
System PHEV, w jaki wyposażono koncepcyjne Mitsubishi jest bardzo efektywnym, lekkim, zwartym w budowie układem napędowym z silnikami umieszczonymi z przodu i z przednim napędem, co czyni go idealnym do zastosowania w miejskim crossoverze. System ten pozwala ograniczyć emisję CO2 do zaledwie 40 g/km, co jest wielkością należącą do najniższych nawet wśród samochodów z układami napędowymi PHEV. Jednocześnie 163-konny silnik elektryczny błyskawicznie i płynnie reaguje na zmiany pozycji pedału przyspieszenia.
Nowe auto koncepcyjne PHEV odzwierciedla skupienie MMC na programie samochodów elektrycznych. Mitsubishi Concept XR-PHEV II to następny etap, na drodze do prezentacji nowej generacji modelu Mitsubishi ASX – Concept XR-PHEV był pierwszym zwiastunem tego modelu a Mitsubishi Concept XR-PHEV II jest drugim krokiem – wiele elementów jest znacznie bliższych modelowi produkcyjnemu – drugiej generacji ASX: oddaje go podobno w 80-90 procentach…
Model L200 jest europejską wersją całkowicie nowego modelu pickupa o nazwie Triton/ Strada, który swoją premierę miał w Tajlandii w listopadzie ubiegłego roku. Samochód nie tylko jest bardziej funkcjonalny i niezawodny jako pojazd przeznaczony do ciężkiej pracy, ale też stał się ekstremalnym sportowo– użytkowym pickupem, zapewniającym przestrzeń i komfort równy samochodom osobowym.
Debiutujące na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie L200 w wersji dieslowskiej posiada pod maską turbodoładowany silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC o pojemności 2,4 litra, dysponujący świetną charakterystyką pracy i spełniający europejskie normy czystości spalin. Dysponując sporą mocą 181 KM, emituje on zaledwie 169 g/km CO2.
Wersje z napędem wszystkich kół wyposażono w układ napędowy Super Select 4WD-II zapożyczony z terenowego modelu Pajero, z czterema trybami jazdy wybieranymi przez kierowcę, co gwarantuje idealne przeniesienie mocy silnika na nawierzchnię w każdych warunkach drogowych i w dowolnych warunkach terenowych. Całkowicie nowe modele pickupów L200 i Triton są stopniowo wprowadzane na kolejne światowe rynki MMC, z założeniem sprzedawania ich łącznie w 150 krajach całego świata. Wymiary auta to (dł. x szer. x wys.): 5285 mm x 1815 mm x 1780 mm, a rozstaw osi – 3000 mm.