Podczas 85. Międzynarodowego Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015 na stoisku MINI prezentowane są dwie premiery. Jedną z nich jest nowy Countryman Park Lane.
Marka tym samym wkroczyła w nową fazę swej historii, włączając się do segmentu kompaktowego premium. Zupełnie nowy sposób perspektywy patrzenia na drogę dzięki podwyższonej pozycji za kierownicą, w połączeniu z opcjonalnym napędem na cztery koła ALL4 odkrywa nowe możliwości.
Zobacz także:
Stylistyka i koncepcja kolorystyczna opracowane zostały specjalnie dla tej edycji modelu. Lakier w kolorze Earl Grey metallic połączono z zupełnie nową wariacją kolorystyczną Oak Red dla dachu i obudowy lusterek – a także opcjonalnych, sportowych pasów wyścigowych. MINI Countryman Park Lane akcentuje swój atletyczny charakter dzięki 18-calowym aluminiowym felgom wzoru Turbo Fan Dark Grey, a także pakietowi stylistycznemu ALL4 Exterior, obejmującemu srebrne elementy karoserii, jak przedni i tylny fartuch oraz fartuchy progowe.
We wnętrzu króluje specjalnie opracowane dla tej wersji wykończenie Cross Stripe Grey, dopełniany na drzwiach i konsoli lakierem Carbon Black. Na burtach karoserii i panelach auto kabiny nosi inskrypcję „Park Lane” – podobnie jak na listwach progowych.
MINI Countryman Park Lane jest opcjonalnie dostępny z napędem na cztery koła ALL4 we wszystkich wersjach silnikowych. Jednak ten specjalny model można też łączyć ze szczególnie wyrafinowanym pakietem wyposażeniowym. Jako MINI Countryman Park Lane Chili, samochód dopełniają takie elementy jak światła przeciwmgłowe LED, sportowe fotele z tapicerką mieszaną skóra/materiał, automatyczna klimatyzacja, włącznik trybu Sport, czujnik deszczu i zmierzchu, sportowa kierownica obszyta skórą z przyciskami wielofunkcyjnymi, a także pakiet schowków i oświetlenia.
Wydajne silniki i znakomity układ jezdny zapewniają także tej wersji modelowej typowe dla marki cechy, jak niesłychana zwinność i zapewnianie kierowcy najwyższej frajdy z jazdy o cechach gokarta. A możliwe są jeszcze ciekawsze doznania dzięki napędowi na cztery koła ALL4, skonstruowanemu specjalnie z myślą o MINI. Co więcej, wysoka pozycja za kierownicą daje kierowcy świetny przegląd sytuacji na drodze i przydaje własnościom jezdnym MINI zupełnie nowego wymiaru.
MINI Countryman może być wyposażony w 6 silników – trzy benzynowe i trzy wysokoprężne, których moc rozciąga się od 66 kW/90 KM aż po 140 kW/190 KM (średnie spalanie: 7,3-4,2 l/100 km, emisja CO2: 169-111 g/km), z czego cztery jednostki napędowe mogą być łączone z napędem ALL4. Jest też wersja John Cooper Works o mocy 160 kW/218 KM, zapewniająca iście wyjątkowe doznania. Tu napęd zawsze przenoszony jest na wszystkie koła.
W zależności od rynku, nowe MINI Countryman oferowane będzie w ośmiu wariantach, zarówno z napędem na oś przednią, jak i na cztery koła. Wszystkie silniki są 4-cylindrowe. Benzynowe wersje to MINI Cooper Countryman (90 kW/122 KM) i MINI Cooper S Countryman (140 kW/190 KM) – obie dostępne także jako ALL4. Wysokoprężne to MINI Cooper D Countryman (82 kW/112 KM) i MINI Cooper SD Countryman (105 kW/143 KM). Także diesle mogą być napędzane na 4 koła przez system ALL4.
Mieszcząca się w londyńskiej dzielnicy Mayfair przy słynnym Hyde Parku, luksusowa ulica Park Lane to jeden z najelegantszych adresów w brytyjskiej stolicy. MINI ma tu prestiżowy salon. To już trzeci raz, gdy Park Lane udzieliło swego „poparcia” ekskluzywnej edycji modelu marki MINI. Jedna z wersji specyfikacyjnych klasycznego Mini – o wyjątkowo wyrafinowanym wyposażeniu i wykończeniu – nosiła taką nazwę już w roku 1987. Drugi MINI Park Lane pojawił się na rynku w roku 2005., wkrótce po relaunchu marki.
Dziś po raz pierwszy tradycyjną nazwę najbardziej wyrafinowanej wersji otrzymuje model inny niż klasyczny wariant nadwoziowy o dwojgu drzwi – MINI Countryman. Można go na razie oglądać na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie…