Mercedes rozpocznie tegoroczny sezon sportowy donośnym dźwiękiem widlastej „ósemki” – podczas Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015 zadebiutował wyścigowy AMG GT3.
To kolejny etap poszerzania obecności sportowej marki w sporcie motorowym. Opracowana zgodnie z wymogami FIA GT3 maszyna będzie rywalizować w najbardziej konkurencyjnej serii wyścigowej dla prywatnych zespołów na świecie.
Zobacz także:
Nowe GT3 bazuje na Mercedesie-AMG GT, a jego zjawiskowy design kryje najnowocześniejsze technologie. Pierwsze egzemplarze modelu trafią w ręce zespołów pod koniec br., po zaliczeniu intensywnych testów przedprodukcyjnych.
Już standardowy model GT zapewnia znakomite osiągi i stanowi bazę dla samochodu wyścigowego – ma nisko położony środek ciężkości, perfekcyjnie rozłożoną masę i szeroki rozstaw kół. Układ ten gwarantuje precyzyjne właściwości jezdne w zakrętach, wysokie przyspieszenia poprzeczne, zwinność, przyczepność i ograniczoną bezwładność przy nagłej zmianie kierunku. Wszystkie te atrybuty liczą się w rywalizacji na zróżnicowanych torach wyścigowych.
Stylizacja i dopracowana aerodynamika
Już na postoju nowy Mercedes-AMG GT3 prezentuje moc- muskularnie wyrzeźbioną karoserię pokrywa matowy lakier designo selenite grey magno, a jej poszerzone nadkola, ogromne wloty powietrza, tylny dyfuzor oraz tylne skrzydło sygnalizują gotowość do rywalizacji. Modyfikacja nadwozia została przeprowadzona w celu poprawy aerodynamiki i zwiększenia osiągów.
Podobnie jak w przypadku wersji seryjnej, konstrukcja GT3 wykorzystuje lekką, a jednocześnie sztywną aluminiową ramę przestrzenną. Dodatkowo kierowcę chroni skorupa fotela z włókien węglowych i zintegrowana klatka bezpieczeństwa, wykonana z wysokowytrzymałej stali. Aby w dalszym stopniu ograniczyć masę własną samochodu, liczne elementy karoserii również zostały wykonane z włókien węglowych – m.in. pokrywa silnika, drzwi, przedni i tylny spojler, progi, dyfuzor, klapa bagażnika oraz tylne skrzydło.
Najnowocześniejsza technologia
Potężne przyspieszenie zapewnia udoskonalona, 6,2-litrowa jednostka AMG V8 z modelu SLS AMG GT3. O jej wyborze zadecydowała sprawdzona konstrukcja, niezawodność, długie okresy międzyprzeglądowe i spontaniczna, wysoko obrotowa natura wolnossącego silnika w połączeniu z niewygórowanymi kosztami obsługi. Sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna – podobnie jak przekładnia w seryjnym modelu GT – została zamontowana przy tylnej osi (tzw. układ transaxle), przyczyniając się do optymalnego rozkładu mas.
Wspólna z GT jest również konstrukcja zawieszenia z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Rozwiązania te raz jeszcze demonstrują, jak wiele wspólnego ma produkcyjna technologia AMG z rozwiązaniami stosowanymi w wyścigach.
Światowa premiera nowego auta ma miejsce na trwających targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie.