GENEWA 2015: MERCEDES CONCEPT V ISION E – HYBRYDOWY VAN

merc-ge1_van

Podczas 85. Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015 atrakcją stoiska Mercedes-Benz był również prototyp Concept V ision e.

Przyjazny środowisku, przestronny i luksusowy van, prezentuje szeroki potencjał rozwoju Klasy V. Wyposażono go w najbardziej zaawansowany dostępny obecnie napęd hybrydowy Plug-in Hybrid.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Posiada on możliwość zewnętrznego ładowania, a złożony jest z silnika benzynowego oraz jednostki elektrycznej o łącznej mocy 245 kW (333 KM) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Concept V ision e ma sportowe osiągi przy średnim zużyciu paliwa poniżej 3 l/100 km – w trybie elektrycznym może pokonać dystans do 50 km. Możliwości dodatkowej personalizacji Klasy V oferują nowe elementy wyposażenia: luksusowe tylne fotele z podparciem nóg, funkcją masażu i podnóżkami, a także większa centralna konsola z podgrzewanymi pojemnikami na kubki oraz 5-litrową lodówką.

merc-ge2_van

Sportowe osiągi, najwyższa wydajność

Concept V ision e korzysta z tego samego zaawansowanego układu napędowego, co nowy Mercedes-Benz C 350 e. 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, mocy 155 kW (211 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego współpracuje tu z jednostką elektryczną, osiągającą moc 90 kW i 340 Nm momentu. Concept V ision e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 sek., co czyni go szybszym nawet od topowego modelu w aktualnej gamie Klasy V – V 250 BlueTEC.

Prędkość maksymalna prototypu wynosi 206 km/h, a jego średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym (NEDC) to 3,0 l/100 km. W trybie elektrycznym van potrafi przejechać dystans do 50 km z prędkością do 80 km/h. Energia dla silnika elektrycznego magazynowana jest w akumulatorze litowo- jonowym o pojemności 13,5 kWh, ładowanym z zewnętrznego źródła prądu.

Inteligentny system zarządzania energią automatycznie dobiera optymalną konfigurację napędu – dla przykładu, ruszanie odbywa się w ciszy, wyłącznie przy pomocy jednostki elektrycznej, a podczas gwałtownego przyspieszania pracują oba silniki. Kierowca może też ręcznie wybrać jeden z czterech dostępnych trybów pracy napędu (Hybrid, E-Mode, E-Save lub Charge).

merc-ge3_van

Dynamiczna stylizacja i kabina w loftowym stylu

Dynamikę oraz wydajność hybrydowego napędu podkreśla design Concept V ision e – nietypowy lakier designo titanium alubeam, agresywniej stylizowane zderzaki i osłony progów, tylny spojler oraz ażurowe, 20-calowe obręcze kół.

Kabina prototypu jest słoneczna i dystyngowana. Obszyte białą skórą nappa i tkaniną Dinamica fotele zdają unosić się nad ciemną podłogą, wykonaną z drewna orzechowego. Efekt ten potęguje panoramiczne okno dachowe, zajmujące niemal całą powierzchnię dachu. Podzielona na dwie części tafla o wymiarach 1,92 m na 1,12 m wpuszcza do kabiny mnóstwo światła, a funkcja Magic Sky Control pozwala przyciemnić lub rozjaśnić ją za naciśnięciem przycisku.

Także pozostałe elementy wyposażenia zapewniają ekskluzywność.

merc-ge4_van

Luksusowe tylne fotele oferują komfort, zwłaszcza podczas dalekich podróży. Za naciśnięciem przycisku rozkładają się do pozycji półleżącej, z kątem pochylenia oparcia sięgającym 49 stopni. Zintegrowane podparcie nóg, osobne podnóżki oraz dodatkowe poduszki zapewniają najwyższą wygodę snu. Fotele wyposażono także w trzystopniowe podgrzewanie i wentylację oraz funkcję masażu.

Concept V ision e sprawdza się również jako komfortowe miejsce do pracy. Jego wnętrze wyposażono w dwa zintegrowane z przednimi fotelami uchwyty dla tabletów oraz dwa stoliki o wymiarach 35 na 35 cm każdy, z blatami pokrytymi białą skórą nappa. Uchwyty dla tabletów są obracane i sąsiadują z gniazdem ładowania oraz dwoma portami USB. Kolejna nowość to pojemna konsola środkowa. Wyposażono ją w uchwyty na kubki, duży schowek, porty USB, interfejs kart SD, 5-litrową lodówkę oraz gniazdo 220 V.

Niezależnie od tego, czy służy jako pojazd rodzinny, rekreacyjny czy luksusowa salonka, zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA pokazał, co Klasa V będzie oferować w przyszłości w dziedzinie personalizacji.