Podczas 85. Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015 atrakcją stoiska Mercedes-Benz był również prototyp Concept V ision e.
Przyjazny środowisku, przestronny i luksusowy van, prezentuje szeroki potencjał rozwoju Klasy V. Wyposażono go w najbardziej zaawansowany dostępny obecnie napęd hybrydowy Plug-in Hybrid.
Zobacz także:
Posiada on możliwość zewnętrznego ładowania, a złożony jest z silnika benzynowego oraz jednostki elektrycznej o łącznej mocy 245 kW (333 KM) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Concept V ision e ma sportowe osiągi przy średnim zużyciu paliwa poniżej 3 l/100 km – w trybie elektrycznym może pokonać dystans do 50 km. Możliwości dodatkowej personalizacji Klasy V oferują nowe elementy wyposażenia: luksusowe tylne fotele z podparciem nóg, funkcją masażu i podnóżkami, a także większa centralna konsola z podgrzewanymi pojemnikami na kubki oraz 5-litrową lodówką.
Sportowe osiągi, najwyższa wydajność
Concept V ision e korzysta z tego samego zaawansowanego układu napędowego, co nowy Mercedes-Benz C 350 e. 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, mocy 155 kW (211 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego współpracuje tu z jednostką elektryczną, osiągającą moc 90 kW i 340 Nm momentu. Concept V ision e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 sek., co czyni go szybszym nawet od topowego modelu w aktualnej gamie Klasy V – V 250 BlueTEC.
Prędkość maksymalna prototypu wynosi 206 km/h, a jego średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym (NEDC) to 3,0 l/100 km. W trybie elektrycznym van potrafi przejechać dystans do 50 km z prędkością do 80 km/h. Energia dla silnika elektrycznego magazynowana jest w akumulatorze litowo- jonowym o pojemności 13,5 kWh, ładowanym z zewnętrznego źródła prądu.
Inteligentny system zarządzania energią automatycznie dobiera optymalną konfigurację napędu – dla przykładu, ruszanie odbywa się w ciszy, wyłącznie przy pomocy jednostki elektrycznej, a podczas gwałtownego przyspieszania pracują oba silniki. Kierowca może też ręcznie wybrać jeden z czterech dostępnych trybów pracy napędu (Hybrid, E-Mode, E-Save lub Charge).
Dynamiczna stylizacja i kabina w loftowym stylu
Dynamikę oraz wydajność hybrydowego napędu podkreśla design Concept V ision e – nietypowy lakier designo titanium alubeam, agresywniej stylizowane zderzaki i osłony progów, tylny spojler oraz ażurowe, 20-calowe obręcze kół.
Kabina prototypu jest słoneczna i dystyngowana. Obszyte białą skórą nappa i tkaniną Dinamica fotele zdają unosić się nad ciemną podłogą, wykonaną z drewna orzechowego. Efekt ten potęguje panoramiczne okno dachowe, zajmujące niemal całą powierzchnię dachu. Podzielona na dwie części tafla o wymiarach 1,92 m na 1,12 m wpuszcza do kabiny mnóstwo światła, a funkcja Magic Sky Control pozwala przyciemnić lub rozjaśnić ją za naciśnięciem przycisku.
Także pozostałe elementy wyposażenia zapewniają ekskluzywność.
Luksusowe tylne fotele oferują komfort, zwłaszcza podczas dalekich podróży. Za naciśnięciem przycisku rozkładają się do pozycji półleżącej, z kątem pochylenia oparcia sięgającym 49 stopni. Zintegrowane podparcie nóg, osobne podnóżki oraz dodatkowe poduszki zapewniają najwyższą wygodę snu. Fotele wyposażono także w trzystopniowe podgrzewanie i wentylację oraz funkcję masażu.
Concept V ision e sprawdza się również jako komfortowe miejsce do pracy. Jego wnętrze wyposażono w dwa zintegrowane z przednimi fotelami uchwyty dla tabletów oraz dwa stoliki o wymiarach 35 na 35 cm każdy, z blatami pokrytymi białą skórą nappa. Uchwyty dla tabletów są obracane i sąsiadują z gniazdem ładowania oraz dwoma portami USB. Kolejna nowość to pojemna konsola środkowa. Wyposażono ją w uchwyty na kubki, duży schowek, porty USB, interfejs kart SD, 5-litrową lodówkę oraz gniazdo 220 V.
Niezależnie od tego, czy służy jako pojazd rodzinny, rekreacyjny czy luksusowa salonka, zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA pokazał, co Klasa V będzie oferować w przyszłości w dziedzinie personalizacji.