Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show 2015 zadebiutował samochód pokazowy Jeep Renegade Hard Steel, który umiejętnie łączy wyjątkowy styl marki, off-roadowy charakter i technologię.
Stworzony przez markę Jeep, we współpracy z marką Mopar oraz przy wsparciu Centrum Stylistycznego FCA, samochód ten wykorzystuje możliwości Renegade’a, w który można zastosować niezliczoną wręcz ilość indywidualizacji, oraz wykorzystać, jako doskonałą bazę do wyposażenia go w przyszłości w akcesoria.
Zobacz także:
Powstały na bazie wersji Trailhawk – najbardziej off-roadowej wersji z gamy – prototyp, jest nie tylko zindywidualizowaną wersją, ale także designerskim projektem, z którego, mając na uwadze specyficzne cechy oryginalnych modeli, stworzono jedyny w swoim rodzaju, zaskakujący egzemplarz.
„Technologiczny” charakter tego samochodu pokazowego oddany jest przez nadwozie w kolorze szczotkowanej stali, obróbkę karoserii, która nawiązuje do nowatorskiej technologii stosowanej w lotnictwie i marynarce. Całość podkreśla kontrastowy czarny, matowy kolor użyty w wielu elementach, takich jak osłona chłodnicy, relingi dachowe, obudowa lusterek, felgi aluminiowe 16″, boczne listwy ochronne, wloty powietrza na masce silnika, błotniki i zderzaki.
Ten sam zdecydowany charakter widoczny jest również wewnątrz samochodu, gdzie szczotkowana stal ozdabia ramki nawiewów klimatyzacji, ramkę dźwigni zmiany biegów, ramki schowków i głośników. Te stylowe detale doskonale łączą się z odcieniami jasnej szarości przeszyć foteli, paneli drzwi, jak i z logo Trailhawk, wyhaftowanym na zagłówku.
Na szczególną uwagę zasługuje tapicerka Renegade’a Hard Steel, oferowana w szlachetnej skórze Frau Century w kolorze ołowiu: jest to absolutna nowość w branży motoryzacyjnej. Szlachetne poszycie, stworzone specjalnie z okazji obchodów stulecia istnienia marki, powstałej w 1912 roku, zrealizowane zostało dzięki długiej i skomplikowanej rzemieślniczej obróbce. Efektem końcowym jest bardzo delikatna i ciepła w dotyku tkanina, wyglądająca na nieco „zużytą”: małe, ale dostrzegalne zmiany odcieni faktury nadają każdemu takiemu elementowi unikalnego charakteru.
Miejski wygląd modelu absolutnie nie stoi w sprzeczności z jego możliwościami do podejmowania najbardziej ekstremalnych wyzwań. Samochód pokazowy Renegade Hard Steel ma powiększone opony BF Goodrich All Terrain, podniesione zawieszenie, dolną osłona zderzaka z wybitym napisem „Trailhawk” i pokrywę silnika performance. Całość zyskuje jeszcze bardziej na atrakcyjności, dzięki oryginalnym akcesoriom Mopar, takim jak: osłona chłodnicy i obudowa lusterek w czarnym, matowym kolorze, nakładka ochronna na próg, dywaniki i hak holowniczy.
Do tego ostatniego zapięta jest przyczepa kempingowa, która przejmuje „energetyczny” design samochodu i staje się internetowym „hotspotem”, dzięki opracowanemu przez Mopar wi-fi, oryginalnemu akcesorium, przeznaczonemu Renegade’owi.
Wewnątrz przyczepy znajduje się dotykowy ekran, który pokazuje wszystkie funkcje nowego systemu Uconnect LIVE, platformy usługowej, która pozwala uzyskać dostęp do internetowych usług muzycznych (Deezer), internetowych stacji radiowych (TuneIn), bieżących informacji (Reuters), bieżących informacji o ruchu drogowym (Tom Tom LIVE) i do sieci społecznościowych (Facebook i Twitter).
Dostępny w modelu Renegade już od czerwca tego roku – to pierwszy samochód Jeep, oferujący go – wyszukany system Infotainment Uconnect wykorzystuje ekrany dotykowe 5″ lub 6.5″, które gwarantują dostęp do radia, mediaplayera, zestawu głośnomówiącego, nawigacji i usług UconnectTM LIVE.
Wreszcie, samochód pokazowy Renegade Hard Steel jest wyposażony w głośniki, które czynią z niego prawdziwy „entertainment station”: dzięki współpracy Jeepa i firmy Deezer, na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie odwiedzający mogli usłyszeć po raz pierwszy Playlist Renegade, 25 ścieżek dźwiękowych, które w sugestywny sposób przywołują prawdziwego, niekonwencjonalnego i niespokojnego „ducha” nowego modelu Jeepa.