GENEWA 2015: GOODYEAR – NOWE OGUMIENIE TRIPLE TUBE

Goody-ge_t1

Na Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show 2015, obok ogumienia wytwarzającego energię elektryczną – BH03, prezentuje koncepcyjną oponę Triple Tube.

Opracowane przez Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu opony potrafią same regulować poziom ciśnienia powietrza w zależności od warunków drogowych i „przygotowywać się” do zbliżających się zakrętów.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Zgodnie z założeniem producenta, technologię tę będzie można zastosować w przyszłości w samochodach bezzałogowych. To kolejny krok Goodyeara w kierunku poszukiwania nieszablonowych rozwiązań motoryzacyjnych.

Opona zapewnia bardzo dobre osiągi poprzez automatyczne dostosowanie do trzech różnych pozycji w zależności od warunków drogowych:

Goody-ge_t2

* pozycja Eko/ Bezpieczeństwo pozwala na osiągnięcie zmniejszonych oporów toczenia poprzez zoptymalizowany rozkład sztywności. W tym położeniu Triple Tube wyróżnia się najlepszym hamowaniem na suchej nawierzchni, dzięki szerokiej powierzchni styku z drogą;

* pozycja Sport umożliwia doskonałe prowadzenie na suchej nawierzchni, dzięki stożkowemu kształtowi ogumienia, który zapewnia optymalną powierzchnię styku opony z drogą;

* pozycja Mokra Nawierzchnia zapewnia zwiększoną ochronę przed aquaplaningiem dzięki podniesionemu bieżnikowi w centralnej części, co skutkuje zwiększoną średnicą opony, a także węższą i dłuższą powierzchnią styku z podłożem.

Działanie opony opiera się na wbudowanym kompresorze, który tłoczy powietrze z komory głównej do trzech oddzielnych komór powietrznych. W przypadku przebicia jednej z nich możliwe jest kontynuowanie jazdy.

Goody-ge_t3

Zaletą Triple Tube jest możliwość dostosowania wyglądu ściany bocznej opony do obręczy dostarczanych przez producenta oryginalnego wyposażenia. Kompozycja mieszanki w oponie Triple Tube bazuje na krzemionce powstałej z popiołu z łusek ryżu. Technologia ta została zaprezentowana przez Goodyeara w 2014 roku.

– Opona koncepcyjna Triple Tube to potwierdzenie umiejętności naszych inżynierów, dlatego z dumą prezentujemy ją w Genewie. W Goodyearze dbamy o to, by kierowcy czuli się dobrze za kierownicą i pomagamy im docierać bez obaw tam, gdzie chcą. Dzięki zdolnościom adaptacyjnym i optymalnym osiągom niezależnie od warunków drogowych, opona koncepcyjna stanowi ucieleśnienie tej idei. Jej najważniejsze zalety to poprawa bezpieczeństwa oraz możliwość kontynuacji jazdy w przypadku przebicia, a także ograniczenie emisji CO2 i zastosowanie ujednoliconych materiałów – powiedział Jean- Pierre Jeusette, dyrektor generalny Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu.

Nowa Triple Tube jest oponą koncepcyjną i na razie nie ma planów wprowadzenia jej do produkcji. Opony koncepcyjne powstają w ramach prowadzonych przez Goodyeara procesów innowacji w celu rozbudzania dyskusji o możliwych rozwiązaniach, a także by dać inżynierom możliwość nieszablonowego myślenia o inteligentnych rozwiązaniach przyszłości.

Na stoisku Goodyeara na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie naprawdę wyjątkowo dużo się dzieje!