Dziewięć miesięcy od powstania marki DS, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym – Geneva International Motor Show 2015 debiutuje nowy DS 5, odświeżony zgodnie z obecnymi tendencjami stylistycznymi.
Będzie on eksponowany u boku kultowego modelu DS 21 oraz najnowszego projektu DIVINE DS. Od nowego pasa przedniego DS Wings po wydajne silniki, od technologii „high tech” po know-how godny luksusowych marek z tradycjami – impreza będzie dla nowej marki Premium okazją do zaprezentowania swoich ambicji.
Zobacz także:
DS chce, by samochody francuskie ponownie pojawiły się na rynku aut luksusowych. W pierwszym roku swojego istnienia jako odrębnej marki, DS mocno zaznaczy swoją obecność na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show IAA. Na stoisku, które oddaje wyrafinowanie i dbałość o detale, zaprezentuje swoje najnowsze projekty oraz ofertę usług mobilnych.
NOWY DS 5
Nowy DS 5, flagowy model, określa stylistyczną tożsamość, która będzie charakteryzowała wszystkie przyszłe modele marki. Uwagę zwraca zwłaszcza nowy pas przedni. Awangardowy styl, dynamiczne zachowanie na drodze, wyrafinowana estetyka i starannie dopracowane detale oraz technologie high-tech – nowy model ma przynieść sukces. Pas przedni wraca uwagę wydłużonym grillem z przetłoczeniami i centralnie umieszczonym logo – określanym jako DS Wings. Jest on ukłonem w stronę dawnych modeli DS. Całości dopełniają nowoczesne reflektory w technologii DS LED Vision.
W kabinie na kierowcę czeka tablet dotykowy najnowszej generacji i umożliwiający podłączenie urządzeń zewnętrznych i dostęp do unikatowej oferty mobilnych usług. Już w chwili wprowadzenia na rynek dostępnych będzie pięć wydajnych silników (w niektórych z nich moment obrotowy będzie sięgał 400 Nm), wyróżniających się jednocześnie wysoką sprawnością energetyczną (emisja na poziomie 100 g/km, a nawet 90 g/km w zależności od jednostki).
Nowy DS 5 staje się flagowym modelem nowej marki.
KONCEPCYJNY DIVINE DS
To kwintesencja marki DS i jej przyszłych modeli. Charakteryzuje się kompaktową sylwetką oraz mocnym, rasowym stylem o wyrazistej linii. Wychodząc poza stylistykę nadwozia, jest to model, który łączy wyrafinowanie – widoczne zwłaszcza w architekturze i wykończeniu wnętrza kabiny – oraz zaawansowane technologie: m.in. laserowe światła czy pokładową kamerę przekazującą obraz tego, co znajduje się za samochodem.
W przypadku tego samochodu koncepcyjnego zespół projektantów dał upust swojej kreatywności i stworzył koncepcję Hypertypage: trzech wymiennych i zróżnicowanych stylizacji wnętrza, z których każda ma odmienny, wyrazisty charakter.
NOWE MOŻLIWOŚCI DOSTĘPU DO USŁUG MOBILNYCH
Samochody spod znaku DS będą zaawansowane technologicznie, a użytkownik będzie miał dostęp dostęp do urządzeń zewnętrznych i usług mobilnych:
• ekran dotykowy, który będzie dostępny we wszystkich modelach DS w pierwszym półroczu. W modelu DS 5 zainstalowano ekran najnowszej generacji z funkcjonalnością New Mirror screen, która umożliwia wyświetlenie ekranu smartfona i uzyskanie tym samym dostępu do wszystkich danych i funkcji bezpośrednio poprzez ekran dotykowy w samochodzie.
• DS Connect Box, czyli ofertę innowacyjnych mobilnych usług, które mają spełnić oczekiwania klientów Marki w zakresie bezpieczeństwa, oszczędności czasu, niskich kosztów i komfortu. Wszystkie te usługi działają z wykorzystaniem wbudowanego modułu GPS i karty SIM.
Na dzień dzisiejszy dostępne są cztery usługi:
* Pakiet SOS & Assistance: automatyczne połączenie z numerem alarmowym lub z centrum pomocy – wystarczy nacisnąć przycisk „ SOS”;
* Pakiet Monitoring: wirtualna książka przeglądów (automatyczna kontrola przebiegu i informacje o zbliżających się przeglądach) oraz raporty dotyczące eksploatacji samochodu;
* Pakiet Mapping: lokalizacja samochodu, wyświetlanie tras, informacje użytkowe w przypadku wynajmu pojazdu;
* Pakiet Tracking: całodobowa i całoroczna lokalizacja w przypadku kradzieży.
Najnowsza mobilna aplikacja MyDS kompatybilna jest z systemami iOS/Android. My DS obejmuje cały zestaw funkcji: odnajdywanie miejsca, w którym został zaparkowany samochód, kontynuowanie trasy na piechotę aż do miejsca docelowego, przypomnienia o terminach przeglądów, dostęp do dokumentacji samochodu itp. Jaki jest cel tych usług? DS pragnie wspierać użytkownika podczas jazdy i zaoferować mu intuicyjne w obsłudze i innowacyjne usługi. Dzięki temu posiada on dostęp do wszystkich informacji dotyczących samochodu i specjalnych ofert dla klientów DS.