Alfa Romeo na Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show 2015 prezentuje stoisko, na którym obok premierowego modelu stoją cenne zabytkowe egzemplarze.
Po światowym debiucie na tragach w Detroit („North American International Auto Show 2015″), 4C Spider prezentowany jest teraz w Genewie w wersji przeznaczonej na rynki EMEA.
Zobacz także:
Nowa Alfa Romeo, jako spadkobierczyni tradycji wersji Spider łączy przyjemność i swobodę jazdy samochodem z otwartym dachem ze sportowym charakterem Alfy 4C Coupé.
Na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA podziwiać możemy wystawione dwie wersje Alfy Romeo 4C Spider: jedną w białym, ekskluzywnym kolorze trójwarstwowym, z eleganckimi akcentami kolorystycznymi (doskonale kontrastującą z czarną podłogą stoiska kojarzącą się z krętą drogą), a drugą w nowym, sportowym żółtym kolorze. Zaprojektowana przez Centro Stile w wersji dwumiejscowej z napędem na tylną oś i silnikiem umieszczonym w pozycji centralnej, jest nawiązaniem do tradycji marki i historii światowej motoryzacji.
Nowy kabriolet charakteryzuje się uwodzicielską „szatą”, która „otula” jednobryłową strukturę nośną z włókna węglowego inspirowaną bolidami Formuły 1 i zapewnia wspaniałą wydajność silnika uzyskującego 138 KM z 1 litra pojemności. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 ccm z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem oraz korpusem wykonanym z aluminium – umożliwia uzyskanie osiągów godnych prawdziwego supersamochodu: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, maksymalną prędkość 257 km/h oraz 1,1 g przyspieszenia bocznego na łuku i 1,25 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu.
Drugą gwiazdą genewskiego Salonu Samochodowego jest Alfa Romeo 4C, tym razem w wersji coupé z czerwonym trójwarstwowym lakierem Rosso Competizione, także zapewniająca znakomite osiągi: maksymalna prędkość to ponad 258 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h – w zaledwie 4,5 sekundy. Przyjemności prowadzenia uzyskano dzięki odpowiedniemu rozłożeniu masy samochodu (40% na oś przednią i 60% na oś tylną). Całkowita masa auta wynosi zaledwie 895 kg.
Alfa Romeo Giulietta Collezione
Alfa Romeo Giulietta prezentuje w Genewie nową serię specjalną Collezione, którą można będzie zamawiać na głównych rynkach europejskich od kwietnia br. Nadwozie wyróżnia się czarną obudową lusterek zewnętrznych i 17″, aluminiowymi felgami (jako opcja płatna dostępne są ekskluzywne 18″, oksydowane felgi aluminiowe). We wnętrzu zainstalowano nowe fotele pokrytym dwukolorową skórą (czarno/ szarą) oraz szare elementy na desce rozdzielczej, panelach drzwi i tunelu centralnym.
Nowa Giulietta oferuje bogate wyposażenie seryjne, obejmujące 6 poduszek powietrznych, system Alfa DNA (z elektroniczną blokadą dyferencjału Q2 i DST), system ESC (obejmującym ASR i Hill Holder), światła przeciwmgielne i czujnik ciśnienia opon. Dodatkowo: dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb, system audio z ekranem dotykowym i czytnikiem CD/MP3 z podwójnym tunerem, skórzaną kierownicę z przyciskami do sterowania radiem, regulację lędźwiową foteli przednich, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, tylne czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne oraz czujniki deszczu i zmierzchu.
W serii specjalnej Collezione debiutuje nowy silnik wysokoprężny 1.6 JTDM o mocy 120 KM (Multijet drugiej generacji) z turbodoładowaniem spełniający normę Euro 6. Prezentowany w Genewie model wyróżnia się szarym kolorem nadwozia Grigio Antracite i wyposażony jest w silnik 2.0 JTDM o mocy 175 KM z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT, który osiąga maksymalną prędkość 219 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy, a poziom zużycia paliwa wynosi 4,4 l/100 km.
Alfa Romeo MiTo Racer
W Genewie debiutuje wersja MiTo Racer. Dostępna w sprzedaży od kwietnia, stopniowo na poszczególnych rynkach europejskich, oferuje nowy kolor nadwozia szary Grigio Ardesia i nowe wykończenie 17″ felg aluminiowych i obudowy lusterek zewnętrznych w odcieniu brązu. Nowa seria specjalna przewiduje ponadto eleganckie chromowane satynowane wykończenie klamek drzwi i oprawy świateł przednich i tylnych, a także sportowy zderzak tylny, spojler i chromowaną końcówkę wydechu.
Standardowe wyposażenie obejmuje także klimatyzację manualną i system multimedialny UConnect z 5″ ekranem dotykowym z interfejsem Bluetooth, wejściem Aux-in, gniazdem USB i komendami głosowymi (system nawigacji jest dostępny również jako opcja dodatkowo płatna), 7 poduszek powietrznych, system Alfa DNA, system ESC, światła przeciwmgielne i czujnik ciśnienia opon.
Klienci mają do wyboru benzynowy silnik 0.9 Turbo TwinAir o mocy 105 KM (184 km/h maksymalnej prędkości i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 sek.) oraz turbo 1.4 MultiAir o mocy 140 KM z automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT” (209 km/h, od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy).
Prezentowana w Genewie Alfa MiTo Racer wyróżnia się oryginalnym oklejeniem na dachu w tonacji szachownicy kontrastującym z białym nadwoziem Biancospino.
W Genewie znalazło się miejsce również dla topowych wersji „Quadrifoglio Verde” modeli Giulietta i MiTo będących połączeniem wyrazistego stylu, kompaktowych i mocnych silników, wysokiego stosunku mocy do masy oraz typowych dla marki Alfa Romeo rozwiązań technicznych służących przyjemności z jazdy.