GENEWA 2014: SZEŚĆ ŚWIATOWYCH PREMIER VOLKSWAGENA

VW_1c

Na Salonie Samochodowym International de l’Automobile w Genewie Volkswagen prezentuje studyjny model T-ROC – auto koncepcyjne w formacie Golfa z nowoczesną stylistyką.

Na targach mają swoje światowe premiery także Golf GTE z systemem hybrydowym plug-in, zmodyfikowany Scirocco oraz trzy warianty Polo: Polo BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014


Concept Car T-ROC łączy w sobie lekkość kabrioletu oraz napędzanego na wszystkie koła SUV-a, który nie podda się nawet skalistym bezdrożom. Środkowa część dachu składa się z dwóch części, które można zdemontować kilkoma ruchami rąk i schować do bagażnika. Jego dynamiczną stylistykę podkreślają parametry silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Silnik 2.0 l TDI o mocy 135 kW/184 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 380 Nm i zużywa średnio 4,9 l/100 km.

VW_2c

Nowym Golfem GTE VW uzupełnia serię Golfów o piąty rodzaj napędu (benzynowy, wysokoprężny, na gaz ziemny, elektryczny i hybrydowy plug-in). Auto charakteryzuje średnie zużycie paliwa (NEFZ dla samochodów hybrydowych) na poziomie 1,5 l/100 km (emisja CO2 35 g/km) oraz zasięg z wyłącznie elektrycznym napędem wynoszący 50 kilometrów. Golf GTE jest napędzany dwoma silnikami: TSI o mocy 110 kW/ 150 KM oraz silnikiem elektrycznym 75 kW/102 KM. Te dwa silniki dają razem moc systemową 150 kW/204 KM. Ta dynamika wyróżnia pierwszego Golfa GTE wśród innych hybryd plug-in w swojej klasie.

Prezentowany na Geneva International Motor Show nowy Scirocco jest mocniejszy, oszczędniejszy i bardziej sportowy. Wyprodukowana w ponad milionie egzemplarzy ikona sportowego samochodu zadebiutowała dokładnie przed 40 laty i dokładnie w tym samym miejscu. Od tego czasu Scirocco został znacznie zmodyfikowany, zarówno technicznie, jak i optycznie. Obok nowego przodu i tyłu nadwozia, w oczy rzuca się dynamiczny kształt reflektorów i tylnych diodowych świateł. Udoskonalone silniki mają moc większą nawet o 20 KM, jednocześnie zużycie paliwa zmniejszyło się (maksymalnie o 19 procent). Nowością w prezentowanym w Genewie modelu są dodatkowe, seryjne wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące ukłonem w stronię pierwszego Scirocco. Najwyższym modelem z tej serii jest ponownie Scirocco R o mocy 206 kW/280 KM, tradycyjnie z elementami stylistycznymi i wyposażenia zastrzeżonymi dla modeli „R”.

VW_4c

Miesiąc po światowej premierze nowego Polo w Wolfsburgu, Volkswagen prezentuje na IAA kolejne nowości z tej serii modeli. I tak efektywny trendsetter BlueMotion po raz pierwszy dostępny będzie z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o mocy 70 kW/95 KM. Ze średnim zużyciem paliwa 4,1 l/100 km Polo TSI BlueMotion pobija nowy rekord w swojej klasie wśród samochodów benzynowych. Rekord wśród osobowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym należy do Polo TDI BlueMotion (55 kW/75 KM), którego trzycylindrowy silnik spala tylko 3,1 l/100 km.

Najnowsza wersja Polo BlueGT4, podobnie jak jego poprzednik, zachwyca doskonałą dynamiką przy maksymalnej efektywności. Odpowiedzialna jest za nią funkcja odłączania cylindrów (ACT / system aktywnego zarządzania pracą cylindrów), zastosowana przez Volkswagena wyłącznie w tym silniku. Moc została podwyższona do 110 kW/150 KM (zamiast 103 kW/140 KM).

W przypadku CrossPolo Volkswagen po raz kolejny postawił na charakterystyczną stylistykę offroad, podkreśloną przez srebrne osłony podwozia, czarne osłony nadkoli, progów i drzwi. Nowe kolory lakierów i tapicerki oraz przyciemnione światła tylne stanowią uzupełnienie wyjątkowego wyglądu aktualnego modelu.

VW_5c