Na salonie samochodowym International de l’Automobile w Genewie marka Renault prezentuje kilka nowości. Wśród nich uwagę wzbudza premiera modelu Twingo.
Samochód został zaprojektowany na nowo. W dwadzieścia lat po debiucie tego modelu, francuski koncern proponuje całkowicie przebudowany pojazd o sympatycznym wyglądzie, innowacyjnymi rozwiązaniami i ofertą czterech przewodnich kolorów. I oczywiście z możliwościami personalizacji.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014
Konstrukcja z silnikiem umieszczonym z tyłu ma liczne zalety: auto jest zwrotne, a jego średnica zawracania wynosi 8,65 m. Jest także przestronne, z kabiną dłuższą w środku o 22 cm pomimo zmniejszenia wymiarów zewnętrznych o 10 cm. Jest praktyczne – pięciodrzwiowe nadwozie, pomysłowe schowki, całkowicie płaska podłoga po złożeniu siedzeń i zaskakująca długość załadunku sięgająca 2,20 m.
Twingo zapewnia dobrą widoczność do przodu w połączeniu z wysoko umieszczonym miejscem kierowcy, co jest szczególnie cennym atutem w mieście.
Pod podłogą bagażnika umieszczono oszczędny, ale dysponujący sporym zapasem mocy, 3-cylindrowy silnik benzynowy (wolnossący lub turbo). Nowe Twingo jest jedynym samochodem miejskim proponującym dwa multimedialne systemy – radio R & G0 wykorzystujące smartfon i R-Link Evolution, oferującym dostęp do mobilnych technologii. Pojazd jest w prostej linii spadkobiercą poprzednich generacji Twingo i R5. Pokazuje w pełni know-how marki.
Poza tym ważnym debiutem Renault pokazuje podczas tegorocznej edycji targów motoryzacyjnych Geneva International Motor Show inne nowości w zakresie małych samochodów, a także z innych dziedzin, potwierdzające szerokie umiejętności marki: samochody sportowe, elektryczne, a także innowacyjne silniki.
Po raz pierwszy zaprezentowane jest Clio R.S. 200 EDC Monaco GP – nowa seria limitowana, przeznaczona dla klientów ceniących sportowe doznania. Można ją z łatwością rozpoznać po dachu i czarnych wzorach na nadwoziu, metalizowanym lakierze Givre Nacré lub Gris Platine (w zależności od rynku) oraz po bogatym wyposażeniu.
W ramach oferty w zakresie samochodów elektrycznych, Renault prezentuje „Flexi Charger”. Jest to kabel do ładowania samochodu, dzięki któremu można naładować ZOE ze zwykłego domowego gniazdka. Kolejna propozycja Renault to „Z.E. Access”, nowa oferta ryczałtu na wynajem akumulatora w wysokości miesięcznie, przeznaczona dla osób, które nie jeżdżą zbyt dużo.
Nowy silnik wysokoprężny Energy dCi 130 Twin Turbo, pokazujące zalety downsizingu i podwójnego turbo. Przy pojemności 1598 cm3 zapewnia taką przyjemność jazdy, jak silnik dwulitrowy, ale zużywa przy tym o 25 proc. paliwa mniej. Dzięki wysokiej sprawności może zapewnić napęd dużych samochodów. Będzie on w szczególności montowany w przyszłych modelach Renault z segmentów klasy średniej i wyższej.