MINI prezentuje na salonie samochodowym Geneva International Motor Show 2014 nowy model Clubman Concept. To jego premiera. Tuż przed wejściem na rynek nowego MINI, prezentowane są dwa nowe warianty modelowe.
MINI One oraz MINI One D zobaczymy po raz pierwszy właśnie na targach motoryzacyjnych w Szwajcarii. Goście tegorocznego salonu samochodowego mogą podziwiać też różnorodność modeli marki w aktualnej ofercie – od dwumiejscowego MINI John Cooper Works Coupe aż po Cabrio i MINI Roadster – dwa samochody ze zdejmowanym dachem – a także Countrymana i Pacemana.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014
To modele, które pozwoliły marce podbić dodatkowy segment motoryzacyjny. Inne prezentacje na stoisku MINI obejmują poszerzony program MINI Connected, najnowsze innowacje techniczne w dziedzinie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, a także najnowsze akcesoria i produkty lifestyle’owe.
Nowy MINI
Nowe silniki 3- i 4-cylindrowe wyposażone w technologię TwinPower Turbo oraz nowo opracowane skrzynie biegów poprawiają zdolność auta do przyspieszania, a zarazem obniżają jego zużycie paliwa. Wydajność uległa ogromnej poprawie dzięki technologii MINIMALISM, konsekwentnemu odchudzaniu i poprawionych własnościach aerodynamicznych. Wyrafinowanie techniczne nowego modelu znajduje odzwierciedlenie w licznych innowacyjnych cechach. Po raz pierwszy w historii MINI może być wyposażony w adaptacyjne amortyzatory oraz lampy LED. Nowe elementy wyposażenia z zakresu wsparcia kierowcy oraz usług MINI Connected Services obejmują Head-Up Display, Driving Assistant z aktywnym regulatorem prędkości bazującym na kamerze, system ostrzegania o kolizji oraz rozpoznawania znaków, asystenta parkowania i telefon alarmowy.
W chwili wejścia na rynek w sprzedaży znajdą się modele MINI Cooper S, MINI Cooper oraz MINI Cooper D. Potem rodzinę uzupełnią dwie wersje bazowe: MINI One (średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100 km, emisja CO2: 109-108 g/km) napędza 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 75 kW/102 KM, podczas gdy MINI One D (spalanie 3,5-3,4 l/100 km, emisja: 92-89 g/km) wskakuje na pozycję mistrza marki w ekonomice dzięki nowo opracowanemu 3-cylindrowemu turbodieslowi o mocy 70 kW/95 KM.
MINI Clubman Concept
Prezentowany po raz pierwszy na International de l’Automobile Clubman Concept jest uosobieniem dynamiki i osiągów, elegancji i nowoczesnej funkcjonalności w stylu brytyjskiej marki premium. Zachowując typowy design MINI, charakterystyczne dla marki proporcje zostały uzupełnione o wydłużoną linię dachu oraz elegancką sylwetkę obejmującą także obfitą konfigurację płaszczyzn. Intensywność linii podkreśla mocny kolor „Berry Red” oraz szary metalic „Blade” na dachu.
Czworo drzwi, typowe dzielone drzwi z tyłu, pięć siedzeń i wielki bagażnik: oto rozszerzona funkcjonalność. We wnętrzu wysokiej jakości materiały, ekspresywne kolory, inteligentne rozwiązania i swobodny design tworzą atmosferę ekskluzywności o nowoczesności.
Dłuższy o 26 cm i szerszy o niemal 17 cm niż aktualny MINI Clubman, prototyp jest zarazem wyrafinowany i elegancki, oferując:
– 4 drzwi i 5 miejsc;
– klasyczne cechy stylistyczne MINI, jak 6-kątny grill wlotu powietrza, skrzela, Black Band, krótkie zwisy i eliptyczne lampy z przodu i z tyłu zapewniają nieomylne rozpoznanie auta z każdego kąta widzenia;
– wymiary (dł./ szer. (bez lusterek) /wysokość): 4223/ 1844 /1450 mm;
– zintegrowaną aerodynamikę jako istotny element designu zewnętrznego;
– stylistykę wnętrza interpretuje typowe kształty i kolory MINI;
– wysmakowana koncepcję materiałową i kolorystyczną w kabinie z ekskluzywnymi materiałami i nieoczekiwanymi detalami;
– centralny instrument z nowo opracowanym interfejsem użytkownika tworzy przestrzeń interakcji zdarzenia z dotykową obsługą.