Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych Genewa Motor Show, firma Yokohama zaprezentowała trzy nowe opony, które zadebiutują na światowych i europejskich rynkach w 2014 roku.
Nowości, opracowane z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanych japońskich technologii, to przyjazna środowisku opona do aut osobowych BluEarth-A AE-50 oraz zimowe opony W.drive V905 i iceGuard iG55.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014
OPONY YOKOHAMA
Zakończony 84. salon samochodowy International de l’Automobile w Genewie to miejsce, gdzie producenci z całego świata prezentowali nowości, innowacyjne rozwiązania i osiągnięcia technologiczne. Podczas zorganizowanej na Geneva International Motor Show konferencji prasowej Yokohama Rubber Co., japoński producent opon premium, przedstawił swoje najnowsze produkty.
Innowacyjna opona osobowa BluEarth-A AE-50 to nowość przyczyniająca się do mniejszego zużycia paliwa. W produkcji wykorzystano elementy nowatorskiej koncepcji Yokohamy BluEarth – opony przyszłości, przyjaznej człowiekowi i środowisku. W modelu zastosowano unikatową mieszankę gumy umożliwiającą zrównoważenie osiągów opony – mniejszego zużycia paliwa, większego przebiegu i doskonałej przyczepności na mokrej nawierzchni. Wykorzystane rozwiązania zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy, czego potwierdzeniem jest najwyższa ocena dla parametru hamowania na mokrej nawierzchni – klasa A.
Specjalnie zaprojektowany, asymetryczny wzór bieżnika gwarantuje zwiększoną wytrzymałość opony w czasie użytkowania i odporność na ścieranie, a pięciostopniowa konstrukcja przyczynia się do obniżenia poziomu hałasu w trakcie jazdy i zapobiega nierównomiernemu zużyciu opony. Aerodynamiczna konstrukcja zmniejsza opór powietrza podczas jazdy i wpływa na redukcję zużycia paliwa. Opona BluEarth-A AE-50 zapewnia w maksymalną wydajność, minimalizując negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Opony zimowe w warunkach ekstremalnych
Dwie kolejne zapowiedziane przez Yokohamę nowości, opony W.drive V905 oraz iceGuard iG55 to modele przeznaczone do użytkowania w okresie zimowym. Pierwsze z nich – przeznaczone na rynek europejski – to model dedykowany samochodom osobowym, następca modelu W.drive V902A/B. Zastosowane w produkcji rozwiązania technologiczne, takie jak wzmocniony bark opony, nowy bieżnik czy udoskonalona mieszanka, zapewniają stabilne prowadzenie pojazdu podczas jazdy po oblodzonej i zaśnieżonej drodze.
Innowacyjny skład mieszanki gumy, z wykorzystaniem oleju pomarańczowego i mikrokrzemionki zwiększa przyczepność opon na zaśnieżonych, mokrych i oblodzonych powierzchniach. Nowy wzór bieżnika zapewnia doskonałą trakcję na śniegu, a także doskonałe odprowadzenie wody i błota, jednocześnie pozwalając oponie zachować wysoką wydajność także na suchych nawierzchniach. Uzyskana dzięki nowoczesnej technologii, lżejsza konstrukcja opony zmniejsza opory toczenia, redukując zużycie paliwa przez pojazd. Opona dostępna będzie w rozmiarach od 15” do 18”.
Nowa iceGuard iG55, zaprojektowana została w celu zapewnienia bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach zimowych i poprawienia wydajności na oblodzonych powierzchniach. Przeznaczona jest na rynki krajów skandynawskich i rynek rosyjski. Na potrzeby modelu japońscy inżynierowie opracowali nowy wzór bieżnika oraz nowy skład mieszanki gumowej. Zmieniona konstrukcja bieżnika zapewnia większą powierzchnię styku opony z nawierzchnią, gwarantując większą stabilność podczas jazdy i zwiększając efekt krawędziowania.
Duża ilość lameli i masywne klocki układające się w agresywny wzór bieżnika, pozwalają oponie „wgryzać się” w nawierzchnię gwarantując doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie oraz doskonałe odprowadzenie wody z błota pośniegowego. W mieszance wykorzystano innowacyjną technologię absorpcji wody, sprawdzoną w poprzednich modelach serii iceGUARD, a także olej z owoców pomarańczy, zapewniający elastyczność gumy nawet w bardzo niskich temperaturach i doskonałą przyczepność. Model dostępny będzie w rozmiarach od 13” do 20”.
Podczas targów Yokohama prezentowała również koncepcyjny pojazd elektryczny – AERO-Y W jego konstrukcji wykorzystano materiały i rozwiązania technologiczne przyjazne naturze, znane z przemysłu lotniczego oraz produkcji klejów i uszczelniaczy Hamatiite. W projektowaniu karoserii tego „zielonego” pojazdu brał udział Takuya Yura, architekt samochodów wyścigowych F1.