GENEWA 2014: CITROEN C1 – DOSTRZEC UROKI MIASTA

Cit_1

Z okazji salonu samochodowego International de l’Automobile w Genewie Citroen prezentuje nowy model C1 – odnowioną wersję samochodu sprzedanego w liczbie ponad 760 000 sztuk od momentu wprowadzenia na rynek w 2005 roku.

To pełne pozytywnej energii auto miejskie, dostępne w wersji 3 i 5-drzwiowej, oferowane jest również w wersji Airscape z otwieranym dachem. Dzięki wyrazistemu designowi nowy C1 przyciąga uwagę i wyróżnia się na drodze.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014


Nowy Citroen oferowany jest w dwóch typach nadwozia, hatchback i w wersji z otwieranym dachem o nazwie Airscape. Przód samochodu zyskał elementy stylistyczne charakterystyczne dla najnowszych modeli Marki, takie jak dwuczęściowe reflektory z okrągłymi kloszami lamp, którym zawdzięcza radosne spojrzenie. Identyfikacja świetlna w postaci pionowych świateł do jazdy dziennej LED podkreśla jego spojrzenie i dodaje wyrazistości całej sylwetce.

Tył stał się bardziej dynamiczny dzięki przeszklonej pokrywie bagażnika i kwadratowej formie świateł, która nadaje im trójwymiarowego efektu. Auto wyóżniają kompaktowe proporcje i poszerzony rozstaw kół z przodu i z tyłu.

Cit_2

Samochód dostępny jest z 8 lakierami karoserii, od wyrafinowanych Noir Caldéra, Gris Gallium, Gris Carlinite, Olive Brown po jasne Blanc Lipizan, Smalt Blue, Rouge Scarlet, Sunrise Red. Oferuje też wiele możliwości personalizacji za sprawą dostępnej dwubarwnej kolorystyki nadwozia. W momencie wprowadzenia na rynek proponowane będą dwie edycje specjalne z dachem różniącym się kolorem od reszty karoserii (dach w kolorze Olive Brown i nadwozie w kolorze Blanc Lipizan). Wersja Airscape z otwieranym dachem, również z dwubarwnym nadwoziem, daje możliwość wyboru koloru materiału dachu kontrastującego z odcieniem karoserii, spośród jednego z trzech proponowanych: Sunrise Red, Black i Grey.

Deskę rozdzielczą zożywiają kolorowe akcenty w postaci elementów ozdobnych na fasadzie systemu multimedialnego, nawiewach i podstawie dźwigni zmiany biegów. Wstawki w kolorze karoserii na panelach drzwi stanowią dopełnienie stylistyki wnętrza.

C1 może przewozić na pokładzie 4 osoby dorosłe. Zachowuje swoje kompaktowe wymiary (3,46 m długości, 1,62 m szerokości i 1,45 m wysokości) zarówno w wersji 3 i 5-drzwiowej. Otwierany dach z materiału (sz. 800 mm; dł. 760 mm) jest łatwy w obsłudze i wyposażony w elektryczne sterowanie. Promień skrętu 4,80 m i elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają mu dużą zwinność i łatwość manewrowania.

Cit_3

Użyteczne elementy wyposażenia, jak na przykład uchwyt na kubek czy zamykany schowek z przodu, który może pomieścić litrową butelkę są bardzo przydatne. Samochód dysponuje też automatyczną klimatyzacją, podgrzewanymi siedziskami i, w wersji 3-drzwiowej, funkcją zapamiętania pozycji foteli z przodu.

Bagażnik o pojemności 196 litrów jest praktyczny i łatwo dostępny dzięki półce składającej się przy otwieraniu pokrywy. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika może osiągnąć 780 litrów.

Zawieszenie

W stosunku do poprzedniej generacji C1 zyskał nowe, lżejsze o 4 kg zawieszenie z tyłu, nowe amortyzatory i nowy drążek stabilizatora o dużej średnicy, czego efektem jest komfort zawieszenia na najwyższym poziomie i nieskazitelne trzymanie się drogi. Nowy układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem łączy lekkość i precyzję zarówno podczas jazdy w mieście jak i na trasie, istotnie wpływając na przyjemność prowadzenia. Ponadto, nowe opony o bardzo niskim oporze toczenia w rozmiarze 14 i 15’’ poprawiają skuteczność hamowania i obniżają poziom spalania.

Cit_4

Technologie

Nowy Citroen korzysta z intuicyjnych i prostych w obsłudze technologii. Może być wyposażony w dotykowy tablet 7’’, który zapewnia dostęp do wszystkich funkcji multimedialnych (radio, telefon, odtwarzacz filmów, komputer pokładowy). Technologia Mirror Screen umożliwia skopiowanie i sterowanie zawartością smartfona za pośrednictwem ekranu.

Kamera cofania ułatwia manewry, zwłaszcza podczas parkowania w ograniczonych przestrzeniach. System zdalnego dostępu i bezkluczykowego uruchamiania pojazdu (ADML), system wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Assist to kolejne zalety.

Silniki

C1 jest również samochodem oszczędnym dzięki przystępnej cenie zakupu i niskim kosztom użytkowania. Za sprawą ograniczonej do 840 kg masy, opon o bardzo niskim oporze toczenia i wydajnych silników najnowszej generacji charakteryzuje się umiarkowanym poziomem zużycia paliwa i ograniczonymi kosztami utrzymania.

Cit_6

Samochód korzysta z dwóch silników benzynowych najnowszej generacji. Silnik 1.0 e-VTi 68 Airdream z 5-przełożeniową skrzynią biegów ETG (Efficient Tronic Gearbox) w połączeniu z technologią Stop&Start i specjalnym pakietem aerodynamicznym sprawia, że jest oszczędny i ekologiczny. Nowy silnik VTi 82 z rodziny PureTech to 3-cylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,2 l i mocy 82 KM. Wykazuje zużycie paliwa rzędu 4,3 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 99 g/km. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 118 Nm i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 11 sekund pozwala na swobodne poruszanie się po mieście.

Samochód zaprezentuje się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

Cit_5