Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen zaprezentuje nowego Golfa GTI. Po raz pierwszy dostępny on będzie z dwoma wariantami mocy: seryjnie – 220 KM, z pakietem Performance – 230 KM.
Pakiet dodatkowo wprowadza kilka modyfikacji do samochodu, m.in. mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA – VOLKSWAGEN
Nowy GTI będzie napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI). Obie wersje dysponują maksymalnym momentem 350 Nm. 220 konny GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 sekundy.
Oba warianty GTI posiadają system Start-Stop, spełniają normę emisji spalin EU6, która zacznie obowiązywać od 2014 roku, wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną i zużywają – jak twierdzi producent – według normy DIN 6,0 litrów paliwa na 100 km (CO2: 139 g/km). Z opcjonalną, 6-biegową przekładnią DSG Golf GTI zużycie wzrasta do 6,4 l/100 km (emisja CO2: 148 g/km).
O sportowym charakterze Golfa GTI świadczą tradycyjnie czerwone zaciski hamulców, dwie chromowane końcówki rur wydechowych i sportowe zawieszenie. Kolejne cechy charakterystyczne GTI to 17-calowe obręcze GTI Brooklyn z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor i przyciemnione tylne światła diodowe (z diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej).
We wnętrzu uwagę zwracają sportowe siedzenia pokryte tapicerką w kratę Clark, czarna podsufitka i czerwone oświetlenie Ambient. Do tego dochodzą elementy wyposażenia takie jak sportowa, multifunkcyjna kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów, wyświetlacz Premium, specjalne listwy dekoracyjne oraz nakładki na pedały i podparcie lewej nogi ze stali nierdzewnej.
Połączenie komfortu i bezpieczeństwa w GTI Volkswagen zagwarantował kolejnymi elementami wyposażenia: obok progresywnego układu kierowniczego, reflektorów biksenonowych oraz systemu rozpoznającego zmęczenie kierowcy należą do nich radio Composition Touch i automatyczna klimatyzacja Climatronic. Nie brakuje systemów wspomagających kierowcę.
Nowego Golfa GTI będzie można zamawiać w Polsce w maju.
INFORMACJE I DANE TECHNICZNE
GTI
• debiut pierwszej generacji Golfa GTI: 1976;
• silnik: czterocylindrowy TSI (benzynowy, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem), wbudowany poprzecznie z przodu, pojemność 1.984 cm3;
• średnica cylindra/skok 82,5/92,8 mm; sprężanie 9,8:1;
• moc: 162 kW/220 KM przy 4 500 do 6 300 obr./min.;
• moment obrotowy: 350 Nm (od 1 500 do 4 400 obr./min.);
• układ napędowy: manualna przekładnia 6-biegowa; przekładnia 6-biegowa DSG; napęd na przednią oś;
• układ hamulcowy: tarcze hamulcowe z przodu w rozmiarze 312×25 mm wentylowane, z tyłu 300×12 mm;
• zużycie paliwa/ emisja CO2 (skrzynia manualna): 6,0 l/100 km; 139 g/km CO2;
• osiągi jezdne (skrzynia manualna): 0-100 km/h w 6,5 sek. i V/max 246 km/h;
• masa własna: 1 351 kg (wersja podstawowa z kierowcą – 68 kg, bagażem – 7 kg i zbiornikiem wypełnionym w 90 proc.;
GTI Performance
• moc: 169 kW/230 KM przy 4 700 do 6 200 obr./min.;
• moment obrotowy: 350 Nm (od 1 500 do 4 600 obr./min.);
• mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego;
• układ hamulcowy: tarcze hamulcowe z przodu w rozmiarze 340×30 mm wentylowane, z tyłu 310×22 mm wentylowane;
• osiągi jezdne (skrzynia manualna): 0-100 km/h w 6,4 sek. i V/max 250 km/h.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.