Podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie 2013, Goodyear poinformował o udziale w projekcie StreetScooter – zainicjowanym przez środowisko uniwersyteckie wielowymiarowym przedsięwzięciu, którego celem jest stworzenie pojazdu elektrycznego nowej generacji.
Jego nazwa nawiązuje do popularnych „autoscooterów”, czyli samochodzików elektrycznych, które cieszą dzieci i dorosłych w wesołych miasteczkach na całym świecie.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
StreetScooter to nowy pomysł na auto przyszłości. Zaprojektowano go tak, aby sprawdzał się w centrach miast. Jest pojazdem kompaktowym, ale równocześnie przestronnym, zasilanym energią elektryczną, cichobieżnym i nie wydzielającym prawie żadnych substancji szkodliwych dla środowiska. Goodyear wspiera to przedsięwzięcie, ponieważ jest ono w pełni zgodne z jego wizją zrównoważonego rozwoju motoryzacji w przyszłości.
Pojazd StreetScooter nie jest produktem jednej firmy, lecz efektem partnerskiej współpracy około dwudziestu małych i średnich przedsiębiorstw: dostawców części samochodowych, firm technologicznych, producentów oprogramowania, badaczy uniwersyteckich i innych.
Firmy uczestniczą nie tylko w budowie samochodu, ale także w jego projektowaniu. Każdy z partnerów może dostarczyć własne technologie, które pomogą stworzyć miejskie auto. Rezultatem jest modułowy pojazd, do którego można dokładać i odejmować elementy, w zależności od preferencji klienta. Modułowe podejście pozwala również oferować samochód szybko i niedrogo.
– StreetScooter wypełnia lukę między jednośladami a samochodami i zaspokaja potrzebę przemieszczania się w ruchu miejskim. Zapotrzebowanie to szacujemy na 45 do 130 km dziennie, przy rocznych przebiegach do 15 000 km i prędkości maksymalnej 105 km/h. Pojazd zabiera dwóch lub 1+3 pasażerów, przy pojemności bagażnika do 850 l. Ma przy tym optymalną relację ceny do osiągów auta – powiedział prof. Achim Kampker, prezes firmy StreetScooter GmbH.
StreetScooter narodził się w niemieckim Aachen. Jednak szybko, dzięki zaangażowaniu specjalistów z różnych przedsiębiorstw, stał się pojazdem międzynarodowym.
Pojazd, cieszący się na salonie samochodowym w Genewie dużym zainteresowaniem, zadebiutuje na kilku europejskich rynkach jeszcze w tym roku.
– Naszym celem było nie tylko zaprojektowanie pojazdu elektrycznego, lecz także wyprodukowanie samochodu zaspokajającego potrzeby konsumentów za ułamek ceny pojazdów elektrycznych obecnie dostępnych na rynku. W ten sposób powstało kompaktowe auto o zerowym poziomie emisji, wyposażone w innowacyjny system informacyjny- rozrywkowy i nowoczesne, funkcjonalne i łatwo modyfikowalne wnętrze, dopasowane do potrzeb klientów, przy koszcie użytkowania poniżej 3 euro na 100 kilometrów. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z wkładu Goodyeara – doświadczenie tej firmy było niezbędne dla sukcesu tego przedsięwzięcia – dodał A. Kampker.
– Goodyear prezentuje w Genewie różnorodne projekty dotyczące zrównoważonego rozwoju transportu w przyszłości, w tym opony o niskim oporze toczenia, uzyskujące klasę A w europejskim systemie etykietowania opon pod względem efektywności paliwowej. Inne z prezentowanych przez nas rozwiązań, z których jesteśmy dumni, to technologia AMT, utrzymywania właściwego poziom ciśnienia w oponach, czy też opona wyścigowa zaprojektowana do samochodu napędzanego wodorem. Działania te odzwierciedlają naszą koncepcję wspierania zrównoważonego rozwoju motoryzacji w przyszłości w oparciu zmniejszanie szkodliwych emisji zarówno na tradycyjnych drogach, jak i torach wyścigowych. To część naszego wkładu w zrównoważony rozwój w przyszłość – powiedziała Lie Junius, Dyrektor Spraw Publicznych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.