Pokazany na salonie samochodowym w Genewie Renault Captur jest miejskim crossoverem o łagodnie zarysowanych kształtach nadwozia. To kompaktowe (4,12 x 1,77 x 1,57 m) auto o dużych kołach (16 lub 17 cali) wyraża swoją sportowe i rekreacyjne zacięcie.
Zwiększony prześwit (200 mm) stawia go na równi z niektórymi crossoverami i autami 4×4 z wyższego segmentu. Samochód wyróżnia się płynną, a zarazem muskularną bryłą nadwozia. Dynamikę sylwetki auta podkreśla pochylona i wysunięta do przodu przednia szyba. Dzięki umieszczonym poziomo, dzielonym tylnym światłom otwór bagażnika jest znacznie szerszy.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Dokładne spasowanie obręczy kół z wnękami nadkoli pozwoliło zminimalizować ilość wolnej przestrzeni między oponami a nadwoziem. Dzięki licznym funkcjonalnym, oryginalnym i nowoczesnym stylistycznym detalom Renault Captur podkreśla swoją wyjątkową praktyczność. Osłony dolnych części nadwozia tworzą skuteczną tarczę ochronną podczas wszelkich miejskich i pozamiejskich eskapad. Dolne krawędzie drzwi zostały tak zaprojektowane, aby pasażerowie nie brudzili się podczas wsiadania.
Obszerne wymiary wnętrza potęgują wrażenie przestronności kabiny. Podobnie jak jego nadwozie, również wnętrze Renault Captur jest pełne lekkości, barwne, spójne i oferujące liczne możliwości personalizacji. W przypadku dwóch pierwszych poziomów wyposażenia możliwy jest swobodny wybór między jasnym lub ciemnym wystrojem wnętrza. Motywy tkanin oferowanych w Renault Captur tapicerek umożliwiają tworzenie licznych kombinacji i kontrastów kolorystycznych.
Prosta personalizacja auta, pozwalająca każdemu dostosować je do własnego stylu życia i upodobań Renault Captur oferuje możliwość wyboru:
– dwukolorowego lakieru nadwozia, z dachem i kolorem lusterek bocznych auta odcinającymi się od pozostałych elementów nadwozia;
– wzoru obręczy kół;
– rodzaju naklejek nadwozia, jak również idących z nimi w parze pakietów tematycznych obejmujących elementy ozdobne kierownicy i wzory tapicerki dopasowane do zewnętrznych naklejek;
– jasnego lub ciemnego wystroju wnętrza;
– barwnych elementów ozdobnych wnętrza w kolorach: szarym, kości słoniowej, chromu, pomarańczowym, niebieskim lub zielonym, na obramowaniach nawiewów, środkowej konsoli, obudowach głośników oraz szufladowego schowka Easy Life, współgrających z wzorami tapicerki w tym samym kolorze;
– 4 różnych tapicerek (niezdejmowanych) dla dwóch pierwszych poziomów wyposażenia i 8 tapicerek zdejmowanych do wyboru dla drugiego i trzeciego poziomu wyposażenia.
W tworzeniu własnych personalizacji pomogą klientom atrakcyjne cenowo pakiety, harmonijnie łączące wystrój nadwozia i wnętrza.
Renault Captur oferuje dwie mało rozpowszechnione, lecz naprawdę cenne innowacje: objęte patentem, zdejmowane tapicerki (zależnie od wersji) oraz obszerną szufladę- schowek Easy Life, zastępującą klasyczny zamykany schowek w desce rozdzielczej.
Praktyczny:
– Easy Life: pierwszy zamykany schowek w desce rozdzielczej dostępny również z miejsca kierowcy. Szuflada o pojemności 11 litrów;
– duży bagażnik o objętości od 377 do 455 litrów i regularnym kształcie, wyjmowana, dwustronna (wykładzina tekstylna / guma) podłoga;
– usytuowany między przednimi siedzeniami wyjmowany schowek o objętości 1,6 litra;
– duży zamykany schowek usytuowany w górnej części deski rozdzielczej;
– kieszenie w drzwiach mogące pomieścić butelkę o pojemności 1,5 litra;
– dwa duże schowki usytuowane pod podłogą bagażnika, po obu stronach zestawu do pompowania opon;
– tylna przesuwna kanapa (na długości 160 mm);
– zdejmowana i przystosowania do prania w pralkach automatycznych tapicerka. Eliminuje to konieczność czyszczenia tapicerki bądź usuwania plam w kabinie, umożliwiając równocześnie całkowite odnowienie wnętrza przy odsprzedaży auta.
Wygodny:
– oferowany w standardzie dla całej gamy bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania auta za pomocą karty Renault oraz dostępna od drugiego poziomu wyposażenia karta Renault hands free;
– regulacja fotela kierowcy w pionie w zakresie 70 mm, pozwalająca osobom o dowolnym wzroście znaleźć wygodną pozycję za kierownicą;
– kierunkowskazy z „autostradowym” trybem pracy, 3 mignięcia za jednym naciśnięciem dźwigni;
– wspomaganie ruszania pod górę we wszystkich wersjach;
– radar cofania (sygnał dźwiękowy) + kamera cofania sprzężona z systemem MEDIA NAV lub R-Link;
– doświetlanie zakrętów: indywidualne, automatyczne włączanie każdego reflektora przeciwmgłowego w celu doświetlenia wewnętrznej strony zakrętu i poszerzenia pola widzenia dostępne od trzeciego poziomu wyposażenia;
– powitalne, nastrojowe, pośrednie oświetlenie światłowodowe nad szufladą w desce rozdzielczej, dostępne od drugiego poziomu wyposażenia.
Renault Captur oferuje we wszystkich wersjach szereg elementów wyposażenia godnych aut z wyższego segmentu:
– elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne;
– elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne;
– kierownica z regulacją ustawienia w pionie i poziomie;
– wspomaganie ruszania pod górę (HSA);
– ABS, wspomaganie nagłego hamowania, system dynamicznej kontroli toru jazdy ESC;
– regulator-ogranicznik prędkości;
– reflektory eliptyczne;
– opony o obniżonym oporze toczenia;
– nową gamę silników Energy wyposażoną w Stop&Start.
Renault Captur z silnikiem TCe 120 jest dostępny ze skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem: komfort użytkowania skrzyni automatycznej w połączeniu z oszczędnością właściwą dla skrzyni mechanicznej.
Aby podbić serca wszystkich członków rodziny, Renault Captur wyposażono w najnowocześniejsze systemy multimedialne z podwójną ofertą Renault R-Link i Media Nav oraz w wysokiej jakości system audio. Wszystkie wersje Renault Captur posiadają w standardzie 4 głośniki o dużej średnicy (165 mm) lub 4 boomery i 2 głośniki wysokotonowe w konfiguracji z R-Link. Wszystkie systemy audio w Renault Captur posiadają przełączniki sterowania pod kierownicą oraz oddzielne lub wbudowane w panel czołowy gniazda USB i Jack. Technologia Bluetooth umożliwia telefonowanie bez użycia rąk i bezprzewodowe słuchanie muzyki z przenośnych urządzeń audio. Radia R-Plug & Radio posiadają czytnik CD z możliwością odtwarzania plików MP3.
SILNIKI
Napędzany silnikami Energy, Renault Captur stawia sobie za cel zdobycie pozycji lidera w swoim segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2. Rekordowa oszczędność paliwa z zachowaniem wysokiego poziomu przyjemności prowadzenia.
Silniki benzynowe
– Energy TCe 90: 113 g CO2/km, 4,91 l/100 km;
– TCe 120 EDC²: 1251 g CO2/km, 5,41 l/100 km.
Silniki wysokoprężne
– Energy dCi 90: 951 g CO2/km, 3,71 l/100 km;
– dCi 90 EDC : docelowo 104 g CO2/km, 4,13 l/100 km (dostępny w późniejszym terminie).
W celu obniżenia zużycia paliwa, w Renault Captur zastosowano szereg rozwiązań w zakresie obniżania masy, poprawy aerodynamiki i ogumienia. Jego masa jest porównywalna z Clio III, pomimo większych rozmiarów i większej liczby systemów podwyższających poziom komfortu i bezpieczeństwa. Auto zbudowane na sprawdzonej płycie podłogowej B.
Zakład w Valladolid podjął wyzwanie, jakim jest produkcja Renault Captur, między innymi ze względu na dwukolorowe nadwozie.
BEZPIECZEŃSTWO
Renault Captur celuje w najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego i jest odpowiednio wyposażony. Wzmocniona konstrukcja nadwozia, czołowe poduszki powietrzne o większej skuteczności działania, poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową, czujniki nacisku wykrywające moment zderzenia, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia (na przednich siedzeniach), zagłówki chroniące przed skutkami zderzenia tylnego, ograniczniki napięcia pasów (na bocznych tylnych siedzeniach), system zapobiegania zjawisku nurkowania na przednich siedzeniach – to niektóre z elementów.
Projekt stylistyczny auta od początku uwzględniał potrzeby zmniejszenia ewentualnych obrażeń w razie zderzenia, zwłaszcza jeśli chodzi o nogi, biodra i głowę pieszych.
Wszystkie wersje Renault Captur będą posiadały:
– ESC z systemem zapobiegania wywróceniu się auta (Roll Movement Intervention), korygującym tor jazdy w skrajnych sytuacjach, w których mogłoby dojść do nadmiernego bocznego przechyłu auta. Wykorzystuje on moduł elektroniczny ESC do indywidualnego przyhamowania poszczególnych kół;
– wspomaganie ruszania pod górę, zapobiegające cofnięciu się auta w chwili zwolnienia pedału hamulca poprzez chwilowe unieruchomienie pojazdu;
– układ hamulcowy z funkcją zapobiegania blokowaniu kół ABS, wspomaganie nagłego hamowania i siedmioczujnikowy układ zapobiegania poślizgowi kół ESC najnowszej generacji.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.