Za sprawą technologii napędowej HYbrid Air, Peugeot nie tylko udowadnia swoje zaangażowanie w tworzenie rozwiązań ograniczających zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2, ale także potwierdza swoją pozycję w procesie wdrażania nowatorskich rozwiązań.
Technologia HYbrid Air stanowi bowiem połączenie silnika spalinowego z napędem na bazie sprężonego powietrza. Rozwiązanie to jest znaczącym krokiem na drodze do tworzenia pojazdów o średnim zużyciu paliwa na poziomie 2 litrów na 100 kilometrów.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Peugeot postawił sobie za cel obniżenie średniego poziomu emisji CO2 swoich produktów do 116 g/km do 2015 roku. Realizując swój ambitny plan, koncern wdrożył już szereg rozwiązań technologicznych i nieustannie inwestuje w badania nad nowymi technologiami: dalszą poprawą wydajności benzynowych i wysokoprężnych silników spalinowych, ich downsizingiem, globalnym wykorzystaniem filtrów cząstek stałych, rozwojem technologii Stop & Start czy elektrycznych układów napędowych.
Częścią tego procesu jest hybrydowy układ napędowy HYbrid4, składający się z silnika wysokoprężnego oraz motoru elektrycznego. Rozwiązanie to zadebiutowało w modelu 3008, a obecnie dostępne jest również w 508 RXH oraz 508 HYbrid4. Już 20 tysięcy nabywców może docenić zaskakujące zalety cichego układu napędowego HYbrid4, który oferuje świetne osiągi, prostotę obsługi oraz jest przyjazny środowisku (poziom emisji CO2 od 88 g/km).
Wraz z modelem 2008 HYbrid Air, Peugeot wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązanie technologiczne, które ma służyć zarówno ochronie środowiska naturalnego, jak i odpowiadać na potrzeby klientów. Nowa, rewolucyjna technologia zadebiutuje w modelu 2008 – nowym miejskim crossoverze – który dostępny będzie na rynkach trzech kontynentów. Pojazd ten jest nośnikiem nowej technologii napędowej, która stanowi połączenie silnika benzynowego i układu hydraulicznego zasilanego sprężonym powietrzem. Taka konfiguracja ma sprostać wysokim wymaganiom klientów i spełnić oczekiwania przemysłu motoryzacyjnego.
Technologia HYbrid Air stanowi ważny krok w dążeniu do globalnego ograniczenia zużycia paliwa do zaledwie 2 litrów na 100 kilometrów. Inne działania, przybliżające realizację tego celu, to nieustanny proces udoskonalania silników spalinowych oraz wprowadzanie do produkcji nowych płyt podłogowych, które umożliwiają dalsze ograniczenie masy własnej pojazdów.
Zasada działania
Układ napędowy HYbrid Air składa się z dwóch silników. Układ zasilany sprężonym powietrzem wspomaga, a czasem nawet zastępuje, silnik spalinowy, szczególnie w warunkach wymagających wzmożonego wydatku energii – podczas przyspieszania lub ruszania.
Zasadę działania systemu opisujemy w artykule GENEWA 2013: CITROEN – TECHNOLOGIA HYBRID AIR
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.