Opel przyjmuje już zamówienia na Zafirę Tourer z nowym i mocnym dieslem BiTurbo. Ceny modelu w Polsce w wersji Cosmo rozpoczynają się od 123 650 złotych, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w kwietniu.
Wcześniej samochód będzie można obejrzeć podczas 83. Salon International de l’Automobile Geneva 2013. Opel przyjmuje już zamówienia na model z nowym i mocnym dieslem BiTurbo także w naszym kraju.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Wprowadzając najnowocześniejszą technologię sekwencyjnego podwójnego turbodoładowania w silnikach Diesla, firma Opel wzbogaciła swoją ofertę o najszybszego siedmiomiejscowego kompaktowego vana z silnikiem wysokoprężnym i technologią Start-Stop. Zafira Tourer z silnikiem 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 143 kW/195 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm osiąga prędkość maksymalną 218 km/h. Nowy silnik BiTurbo nie tylko rozwija znaczną moc, ale także jest bardzo oszczędny. Znakomitym osiągom samochodu towarzyszy zużycie paliwa na poziomie zaledwie 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym.
Zaawansowana technologia sekwencyjnego dwustopniowego doładowania w modelu Zafira zapewnia imponującą moc silnika, dynamiczną reakcję na otwarcie przepustnicy oraz świetną elastyczność w dużym zakresie prędkości obrotowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h oraz elastyczność na piątym biegu w przedziale 80-120 km/h wynoszą odpowiednio 8,9 i 8,5 sekundy.
Zafira Tourer, nagrodzona między innymi „Złotą Kierownicą” przyznaną w 2012 r. przez czytelników europejskich czasopism motoryzacyjnych, wyróżnia się prestiżowym m.in. wykończeniem przedziału pasażerskiego i zastosowaniem unikatoweych dla tego segmentu technologii podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Na szczególną uwagę zasługują takie rozwiązania jak mechatroniczne zawieszenie FlexRide, kamera Opel Eye z przodu pojazdu, reflektory adaptacyjne AFL+ oraz panoramiczna szyba czołowa, dzięki której wnętrze pojazdu jest rozjaśnione naturalnym światłem.
Funkcjonalność przedziału pasażerskiego Zafiry Tourer zwiększa system Flex7 nowej generacji z funkcją Lounge Seating zapewniającą maksimum komfortu pasażerom w drugim rzędzie.
Nowy silnik 2.0 BiTurbo poszerza bogatą ofertę zespołów napędowych dostępnych w Zafirze Tourer. Oferta ta obejmuje obecnie pięć silników Diesla i cztery silniki benzynowe, a także wersje zasilane LPG oraz gazem ziemnym (CNG Turbo). Tak duży wybór zaspokaja potrzeby szerokiej grupy klientów.
– Opel wzbogacił udaną Zafirę Tourer o nowe i atrakcyjne rozwiązania będące owocem niemieckiej myśli technicznej – mówi prezes firmy Opel, Thomas Sedran. Jako jedyna marka oferujemy zaawansowany silnik BiTurbo w segmencie vanów. Taka jednostka to idealne połączenie znakomitych osiągów, niskiego zużycia paliwa oraz jakości godnej klasy premium w siedmiomiejscowym modelu.
Silnik CDTI BiTurbo o mocy 143 kW/195 KM z zaawansowaną technologią sekwencyjnego turbodoładowania i podwójnym intercoolerem zadebiutował we flagowym Oplu Insignia na początku 2012 r. Już przy 1 250 obr./min kierowca ma do dyspozycji 320 Nm momentu obrotowego, czyli 80 procent z maksymalnej wartości 400 Nm dostępnej między 1 750 a 2 500 obr./min.
Trzeci rząd siedzeń w Oplu Zafirze Tourer można złożyć, uzyskując całkowicie płaską podłogę bagażnika. Trzy osobne fotele w drugim rzędzie po złożeniu również nie wystają ponad poziom podłogi. Ponadto fotele z drugiego rzędu można przesuwać niezależnie od siebie wzdłuż osi pojazdu w zakresie 210 mm. Przy pięciu jadących osobach pojemnośc bagażnika wynosi 710, po złożeniu drugiego rzędu siedzeń wzrasta do 1860 litrów. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów jest ponad 30 schowków i przegródek.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.