Gama Fiata 500L wzbogacona została o dwa nowe silniki: 1.6 MultiJet II o mocy 105 KM oraz 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM. Technologicznie zaawansowane, obydwa motory z turbodoładowaniem mają moc mocy 105 KM.
Oba jednak w odmienny sposób zaspakajają gusta klientów. Silnik 1.6 MultiJet II zapewnia wszystko, co najlepsze w dieselu: zasięg, komfort i osiągi. Zupełnie odmienny okazuje się silnik 0.9 TwinAir. Kierowany jest do osób wrażliwych na zużycie paliwa i emisję spalin, szczególnie w jeździe po mieście. “Świadomy i odpowiedzialny” silnik jest więc szczególnie doceniamy w tych krajach, w których obowiązują surowe normy i opłaty za posiadanie i eksploatację samochodu o wysokiej emisji spalin.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
SALONY SAMOCHODOWE
Połączone z 6 stopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów (C514 w 0.9 TwinAir Turbo i C635 w 1.6 MultiJet II), oba silniki montowane we Fiacie 500L są “inteligentne” ze względu na stosowane technologie.
Stupięciokonny silnik TwinAir jest już dostępny w ofercie, natomiast obecnie dołącza do niego silnik 1,6 Multijet 105 KM, który w drugiej połowie marca będzie wystawiany w salonach sprzedaży Fiata wszystkich największych rynków europejskich. W tym też miesiącu zakończy się plan wprowadzania modelu w Europie (w krajach z obowiązującym ruchem prawostronnym), jak również zostanie rozpoczęta dystrybucja w Afryce Północnej.
Nowy silnik 1,6 Multijet 105 KM pokazany zostanie także podczas salonu samochodowego w Genewie.
W ciągu zaledwie 5 miesięcy wpłynęło około 38 300 zamówień z całej Europy na Fiata 500L, z czego ponad połowa spoza Włoch. To właśnie we Włoszech, Fiat 500L okazał się najlepiej sprzedawanym samochodem segmentu i drugim w klasyfikacji silników diesel.
Interesujące jest, że 57 proc. klientów 500L poprzednio jeździło samochodami innych marek, a 61 proc. miało wcześniej samochody bardzo od siebie różne: 37 proc. z segmentu B, 16 proc. – z C i 8 proc. – z A. Model podoba się również ludziom, którzy są zdecydowanie młodsi, niż wskazuje na to średnia statystyczna wieku użytkowników tego segmentu.
Ostatnio Fiat 500L wzbogacił się o nowy, innowacyjny system “City Brake Control”, system czynnego bezpieczeństwa, który rozpoznaje obecność innych samochodów lub przeszkód przed samochodem i, w przypadku braku reakcji kierowcy, automatycznie uruchamia hamulce, zapobiegając w ten sposób kolizji.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.