GENEWA 2013: NOWY RENAULT SCENIC XMOD

Renault 1_Scenic XMOD

Scénic XMOD będzie jedną z premier na Salonie Samochodowym w Genewie. Ze swym innowacyjnym systemem kontroli trakcji Extended Grip, wyglądem terenowego auta, nowym silnikiem TCe 130 oraz stylistyką zgodną z nowym kanonem stylistycznym marki, nowa wersja jest uzupełnieniem gamy Renault Scenic.

Sportowy i elegancki Scénic XMOD jest połączenia outdoorowego stylu crossovera z dopracowanym wnętrzem vana. Posiada zwiększony prześwit i specjalne aluminiowe obręcze kół oraz wyrazisty design z typowymi dla crossovera elementami: specjalny przedni i tylny zderzak, ochronne listwy progowe czy chromowane relingi dachowe. Wyrazisty przód auta, zgodny z nową stylistyką marki podkreślają dodatkowo światła z diodami LED do jazdy dziennej o unikalnym kształcie.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE WEWNĄTRZ

Miejsce kierowcy w Scénicu XMOD kojarzy się z prawdziwym kokpitem z unikalną środkową, nieruchomą konsolą i zespołem elementów sterowania. Bezpośrednio w zasięgu ręki znajduje się pokrętło sterowania systemu kontroli trakcji Extended Grip oraz wielokierunkowy joystick obsługi multimedialnego interfejsu. Znaczną część deski rozdzielczej zajmuje multimedialny system łączności ze światem Renault R-Link z cyfrowym, dotykowym wyświetlaczem TFT (Thin Film Transistor).

Renault 3_Scenic XMOD

W wyższej wersji wyposażenia Scenic XMOD jest dodatkowo wyposażony w kierownicę ze spłaszczeniem w dolnej części, aluminiowe pedały i gałkę dźwigni zmiany biegów oraz szereg nowych elementów wystroju wnętrza. Całość uzupełnia tapicerka z przeszyciami i pakiet tapicerki ze skóry łączonej z alkantarą.

EXTENDED GRIP POD SPODEM

Scénic XMOD jest pierwszym modelem z gamy Renault wyposażonym w najnowszy system Extended Grip. Ten zaawansowany system kontroli trakcji jest nową generacją układu zapobiegającego poślizgowi kół. Zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek) dającą poczucie pewności za kierownicą.

Korzystając z umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła, kierowca może ręcznie wybrać jeden z 3 trybów wspomagania. W trybie „Ekspert” system steruje układem hamulcowym, zostawiając przy tym kierowcy pełną kontrolę nad dozowaniem momentu obrotowego silnika. Tryb „Drogowy” odpowiada standardowym ustawieniom zapobiegania poślizgowi kół. Włącza się on automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h. W trybie „Grząskie podłoże” system optymalizuje dozowanie siły hamowania i momentu obrotowego silnika w zależności od przyczepności podłoża.

Renault 2_Scenic XMOD

Scénic XMOD posiada atuty, dzięki którym Scenic stał się wiodącym modelem w segmencie kompaktowych vanów. Bagażnik ma objętość 555 litra. Ponadto w całej kabinie rozmieszczono szereg pomysłowych schowków o łącznej objętości ponad 71 litrów.

Scénic XMOD oferuje też liczne możliwości prostej, szybkiej i praktycznej zmiany aranżacji wnętrza dzięki trzem tylnym niezależnym, składanym i wyjmowanym fotelom. Model będzie produkowany w zakładzie w Douai (Francja).

Renault 4_Scenic XMOD