GENEWA 2013: NOWY HYUNDAI GRAND SANTA FE

H  20_Grand Santa Fe (5)

Europejska premiera nowego Grand Santa Fe, SUV-a klasy E, odbyła się podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Ten model został opracowany specjalnie dla europejskich kierowców, aby spełnić ich wymagania związane z dłuższym rozstawem osi.

Model został po raz pierwszy zaprezentowany podczas New York International Show w 2012 roku. W europejskiej wersji wykorzystano wiele udoskonaleń w stosunku do amerykańskiej. Są to m.in. przednie światła adaptacyjne, dopasowujące się do drogi i prędkości jazdy, system rozpoznawania pasa ruchu oraz wspomagania parkowania. Dodatkowo, charakterystyka prowadzenia samochodu została specjalnie dopasowana do europejskiego klienta.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Nowy Grand Santa Fe został zaprojektowany zgodnie z filozofią “Storm Edge”, którą zastosowano po raz pierwszy w Santa Fe nowej generacji. Nowa stylistyka jest oparta na idei ”płynnej rzeźby”.

Pomiędzy modelami są jednak widoczne różnice. Z przodu wersji Grand wyraźnie zarysowuje się nowy kształt grilla, lamp przeciwmgielnych i agresywny zderzak. Tylne, boczne drzwi są dłuższe, dzięki czemu obejmują trzeci rząd siedzeń. Pojemność samochodu podkreśla panel dachowy. W rezultacie tylna część bocznej szyby jest bardziej zbliżona do słupków C.

 

 

Na nowo zaprojektowano także lampy LED, a podwójny wydech zastąpiono dwiema oddzielnymi rurami wydechowymi. Grand Santa Fe występuje w dwóch wersjach z 18- lub 19-calowymi aluminiowymi felgami.

Dzięki zwiększeniu rozstawu osi (+100 mm) Grand Santa Fe jest dłuższy (+10 mm), wyższy (+5 mm) oraz szerszy (+225 mm). Pomimo to udało się zachować dynamiczną stylistykę.

Więcej miejsca

Większy rozstaw osi zapewnia więcej miejsca do siedzenia w drugim i trzecim rzędzie niż w przypadku standardowego modelu. Dzięki temu, nawet, jeżeli razem podróżuje 7 osób, wciąż mogą się czuć komfortowo. W drugim i trzecim rzędzie zwiększono także ilość miejsca nad głową i na nogi – odpowiednio o 10 mm i 50 mm oraz o 33 mm i 35 mm.

Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń samochód zyskuje ogromną pojemność bagażnika: 634 litrów (oprócz 631 litrów w kufrze, dodatkowe 3-litry mieści pojemnik na bagaż umieszczony pomiędzy nadkolami). Łącznie samochód jest bardziej pojemny od Santa Fe nowej generacji o 49 litrów.

Silnik

Nowy Grand Santa Fe będzie dostępny dla europejskich klientów w jednej wersji układu napędowego. Pod maską znajdzie się 2,2 litrowy silnik ‘R’ VGT Diesla zgodny z normą Euro 5. W połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów osiąga moc maksymalną 197 KM. Kierowcy będą także mogli skorzystać z systemu Active Eco zwiększającego ekonomiczność samochodu – samochód ogranicza zużycie dwutlenku węgla do 192 g/km.

 

 

Wnętrze

W standardowym wyposażeniu nowego Grand Santa Fe znajdzie się system FLEX STEER pozwalający wybrać jeden z trzech trybów prowadzenia: Normal, Sport, Comfort, który prezentowany jest na 4,3 calowym wyświetlaczu TFT LCD komputera pokładowego.

Model ma także rozciągający się na całą długość samochodu panoramiczny dach. Poprzez wyeliminowanie środkowej belki kabina jest bardziej doświetlona. Specjalnie dla pasażerów tylnych siedzeń zamontowano wewnętrzne zasłony chroniące przed słońcem.

Nowy Grand Santa FE jest dostępny w konfiguracji sześcio- lub siedmioosobowej i zapewnia odpowiednią przestrzeń do przewozu pasażerów lub bagażu. W konfiguracji siedmioosobowej siedzenia są podzielone w systemie 2:3:2, a sześcioosobowej 2:2:2. Drugi rząd siedzeń można swobodnie przesuwać i składać, natomiast trzeci rząd składa się na płasko. Załadunek do bagażnika ułatwia duża, tylna klapa.

– Nowy Grand Santa Fe zachowuje wszystkie kluczowe cechy Santa Fe Nowej Generacji, takie jak: wyjątkowa stylistyka, wysoki komfort i jakość, a jednocześnie zapewnia większą przestrzeń. Wierzymy, że jest to dobra oferta i przyciągnie do naszej firmy dotychczasowych klientów marek postrzeganych w kategoriach Premium – powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe.

Nowy Grand Santa Fe będzie produkowany od kwietnia 2013 roku w Ulsan (Korea).

 

 


WYMIARY I DANE TECHNICZNE

* Wymiary
– długość: 4915 mm;
– szerokość: 1885 mm;
– wysokość: 1690 mm;
– rozstaw osi: 2800 mm;
– zwis przedni: 955 mm;
– zwis tylny: 1150 mm;
– nad głową (1. – 2. – 3. rząd): 1006 – 1002 – 908 mm;
– na nogi (1. – 2. – 3. rząd): 1120 – 1050 – 800 mm;
– pojemność bagażnika: 634 l

* Silnik 2,2-litrowy ‘R’ VGT
– pojemność: 2199 ccm;
– moc maksymalna: 197 KM przy 3800 obr./min.;
– maksymalny moment obrotowy: 436 Nm przy 1800–2500 obr./min.;
– prędkość maksymalna: 200 km/h;
– przyśpieszenie od 0 do 100 km/h: 10,3 sek.;
– emisja CO2 (cykl mieszany): 192 g/km;
– masa własna (6. – 7. siedzeń): 1902 – 1916;
– masa całkowita (6. – 7. siedzeń): 2600 – 2630.