50 000 egzemplarzy poruszających się na drogach całego świata oraz dwa lata doświadczeń z faktycznie zerową emisją spalin, pozwoliły rozpocząć nowy rozdział historii Nissana LEAF. Podczas salonu samochodowego w Genewie poznamy odsłonę zmodernizowanego modelu.
Dotychczas elektryczny samochód produkowany był wyłącznie w Japonii. Ale dopiero rozpoczęcie produkcji w Europie i Ameryce Północnej zaowocowało wprowadzeniem ponad 100 zmian. Udoskonalenia obejmują zwiększony zasięg jazdy, wyższy poziom zdatności do recyklingu, więcej przestrzeni w kabinie, wyższą efektywność ładowania, lepsze wyposażenie oraz trzy dostępne wersje i większy wybór opcji modelu.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Zmiany stylistyczne wprowadzone z przodu samochodu umożliwiły obniżenie i tak już imponującej sprawności aerodynamicznej. Wpływ na kształt udoskonaleń miały bezpośrednio uzyskane opinie pierwszych właścicieli LEAF. Oprócz dyskusji dotyczących różnych aspektów użytkowania modelu, fora internetowe wykorzystywane zostały do sugerowania licznych usprawnień. Zostało to wykorzystane.
Zmiany obejmują nowy zespół napędowy, który w znacznym stopniu zwiększa praktyczność samochodu, jak również proste modyfikacje, jak np. dodatkowa lampka kontrolna LED przy gnieździe ładowania, która zdecydowanie ułatwia ładowanie samochodu w nocy.
Nowy zespół napędowy ponownie opiera się na wydajnym silniku synchronicznym o mocy 80 kW AC zasilanym przez kompaktowe 48-modułowe akumulatory litowo-jonowe, które są zamontowane pod kabiną w celu obniżenia środka ciężkości. Ma to zapewnić optymalne właściwości jezdne. Przeniesienie ładowarki z tyłu modelu LEAF do przestrzeni pod pokrywą silnika umożliwiło zwiększenie przestrzeni bagażowej o 40 litrów – pojemność bagażnika wzrosła do 370 litrów.
Usunięcie ładowarki zza tylnych siedzeń spowodowało, że nie ma już żadnych przeszkód na środku podłogi bagażnika po złożeniu siedzeń, natomiast przestrzeń na nogi z tyłu została powiększona dzięki modyfikacji poduszek siedzeń, co pozwala pasażerom siedzącym z tyłu włożyć nogi pod przednie siedzenia. Ulepszenia układu ogrzewania oraz wentylacji bazują na nowej pompie ciepła, która zastępuje oryginalną nagrzewnicę ceramiczną PTC.
Zasięg jazdy nowego modelu LEAF wynosi 200 km (wzrósł o 25 km). Nowe ustawienie trybu jazdy Eco „B” skrzyni biegów zwiększa hamowanie regeneracyjne podczas zwalniania. Prowadzenie jest precyzyjniejsze z powodu zmian wprowadzonych w zawieszeniu, układzie kierowniczym oraz hamulcowym, które zostały opracowane w Nissan Technical Centre Europe (NTCE).
Lepsze właściwości praktyczne zapewnia również nowa opcja umożliwiająca skrócenie o połowę konwencjonalnego czasu ładowania, z ośmiu do czterech godzin. Nowa ładowarka o mocy 6,6 kW umożliwia użycie opcji ładowania 32 A w odpowiednich miejscach (typowe domowe gniazdo elektryczne ma 10 A).
Model wprowadza zmodernizowaną i zaktualizowaną wersję systemu nawigacji Nissana – Carwings. Nowy system, wraz z dużym kolorowym ekranem dotykowym, nawigacją oraz interfejsem Bluetooth obejmuje technologię Google Send-To-Car. System AVM wykorzystuje sieć kamer, które ułatwiają parkowanie oraz manewrowanie. Nowa ekologiczna tapicerka pochodzi w 100 proc. z trzciny cukrowej. Inne ulepszenia obejmują nowy kluczyk i-Key.
Modele Visia są wyposażone np. w 16-calowe stalowe felgi z pełnymi kołpakami, czarne nakładki na lusterka boczne oraz halogenowe reflektory. Wersja Acenta posiada 16-calowe felgi aluminiowe, wykończenie siedzeń z zamszu, nakładki na lusterka w kolorze nadwozia oraz tylną przyciemnianą szybę. Modele Tekna posiadają w standardzie skórzane siedzenia, 17-calowe alufelgi, reflektory LED, system dźwiękowy Bose oraz system AVM. Nowa paleta kolorystyczna we wszystkich wersjach obecnie została poszerzona do siedmiu barw z dostępnym wykończeniem standardowym, perłowym i metalicznym.
Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2012 r. w Europie było 150 dealerów Nissana LEAF i 195 urządzeń do szybkiego ładowania, które umożliwiają naładowanie akumulatora do poziomu 80 proc. pojemności w czasie krótszym niż 30 minut. Obecnie dostępnych jest 1400 dealerów oraz ponad 600 urządzeń do szybkiego ładowania, natomiast liczba konwencjonalnych ogólnodostępnych ładowarek wzrosła z 12 000 do ponad 20 000.
W Europie produkcja wkrótce rozpocznie się w Sunderland w Wielkiej Brytanii, gdzie model LEAF będzie produkowany na linii razem z modelem Qashqai i dołączy do fabryki produkującej najwięcej modeli Note i Juke.
Nowy LEAF, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie w połowie roku. Wkrótce dołączą do niego całkowicie elektryczne wersje modelu NV200, który będzie nosił nazwę e-NV200, w wersji samochodu dostawczego oraz siedmiomiejscowego vana.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.