Na stoisku Mercedes-Benz podczas salonu samochodowego w Genewie odbyła się światowa premiera modelu A 45 AMG oraz europejska prezentacja zmodernizowanej Klasy E. To nie jedyne nowości marki na Motor Show.
Po raz pierwszy na deskach targów motoryzacyjnych pojawi się także sensacyjnie opływowe, czterodrzwiowe coupé CLA i specjalna odmiana Grand Edition Viano AVANTGARDE. Wśród nowości nie zabraknie również modeli CLS 63 AMG oraz E 63 AMG w wersjach S oraz z napędem 4MATIC.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Wraz z premierą zmodyfikowanej Mercedes-Benz podnosi klasową poprzeczkę w dziedzinie bezpieczeństwa, napędu i designu. Nowa, odważna twarz z zespolonymi lampami odzwierciedla techniczne zaawansowanie modelu. Limuzyna i kombi po raz pierwszy dostępne są w dwóch wersjach stylistycznych – z gwiazdą na masce lub na osłonie chłodnicy. Modernizacji poddano również odmiany Coupé oraz Cabriolet. Lista nowości obejmuje m.in. wydajne, czterocylindrowe jednostki BlueDIRECT oraz innowacyjne systemy bezpieczeństwa z rodziny Mercedes-Benz Intelligent Drive, zdolne zapobiegać wypadkom z udziałem pieszych lub pojazdów przejeżdżających torem poprzecznym do toru jazdy auta. Lane Keeping Assist może pomóc uniknąć zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka, a Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.
Mercedes-Benz CLA
CLA to twórca nowego segmentu. Jego karoseria notuje rekordowy – najniższy wśród samochodów produkowanych seryjnie – współczynnik oporu powietrza (Cd = 0,22), a awangardowa sylwetka nawiązuje do aut coupé. Model dostępny jest z szeroką gamą turbodoładowanych jednostek o mocy do 155 kW (211 KM), opcjonalnym napędem na obie osie 4MATIC i sportowym zawieszeniem, a także z radarowym systemem COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegającym kierowcę przed przeszkodami przy prędkości od 7 km/h i zwiększającym w razie potrzeby siłę hamowania.
Mercedes-Benz A 45 AMG
Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje fascynujący samochód kompaktowy – model A 45 AMG. Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejsza czterocylindrowa jednostka na świecie, pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności – 133 kW (181 KM) – deklasująca nawet najmocniejsze auta sportowe, a jednocześnie zgodna z normą emisji spalin Euro 6. A 45 AMG przoduje również pod względem zużycia paliwa, zadowalając się średnio 6,9 l/100 km (NEDC). A dzięki napędowi na obie osie AMG 4MATIC ustanawia nieznane w segmencie standardy dynamiki jazdy.
Przy okazji światowej premiery modelu A 45 AMG startuje współpraca Mercedes-AMG oraz Monster Cable Products, wiodącego producenta wysokiej klasy słuchawek. Już niebawem do sprzedaży trafi specjalna linia słuchawek Monster DNA inspirowanych AMG.
Mercedes-Benz CLS 63 AMG w wersji S i z napędem 4MATIC
Aktualizacja podzespołów CLS 63 AMG zakończona: odmiany Coupé i Shooting Brake korzystają z rozwiązań zastosowanych w nowym modelu E 63 AMG. Wersja S otrzymała nie tylko nowy napęd na obie osie 4MATIC, ale i wzmocnioną jednostkę AMG V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM) oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 5,5-litrowy silnik nadal osiąga szczyty wydajności – jego wyśmienite osiągi i najniższe zużycie paliwa pozostają poza zasięgiem konkurencji. Tylnonapędowy wariant CLS 63 AMG został wzmocniony do 410 kW (557 KM) i 720 Nm. Również ta wersja jest opcjonalnie dostępna z napędem 4MATIC.
Mercedes-Benz SLS AMG Black Series
Inspirowany wyścigową wersją GT3, Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series łączy fascynujący design, znakomite osiągi i bezkompromisową technologię. Zgodnie ze strategią “AMG Lightweight Performance”, masa własna modelu SLS AMG Coupé Black Series wynosi jedynie 1550 kilogramów (DIN), co przekłada się na stosunek mocy do masy równy 2,45 kg/KM.
6,2-litrowy silnik V8 AMG generuje moc 464 kW (631 KM) przy 7400 obr./min i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,6 s. Wyczynowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG i kute obręcze z lekkich stopów z nowym ogumieniem sportowym, w połączeniu z elektroniczną blokadą tylnego dyferencjału oraz 7-stopniową przekładnią AMG SPEEDSHIFT DCT, zapewniają niezrównaną reakcję na wciśnięcie pedału gazu i dynamikę jazdy.
Mercedes-Benz C 63 AMG Edition 507
Do rodziny modeli C 63 AMG dołączają ekskluzywne wersje “Edition 507” z jeszcze potężniejszym, 6,2-litrowym silnikiem AMG V8. Dodatkowe 37 kW (50 KM) winduje jego moc do 373 kW (507 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym równym 610 Nm. To rezultat transferu technologii wprost z modelu SLS AMG – wolnossąca V-ósemka otrzymała kute tłoki, nowe korbowody i lekki wał korbowy. Za wytracanie prędkości C 63 AMG “Edition 507” standardowo odpowiada kompozytowy układ hamulcowy.
Nowy Mercedes-Benz E 63 AMG
Mercedes-AMG utrzymuje mistrzowską formę w dziedzinie dynamiki i wydajności. Zmodernizowany model E 63 AMG oferowany jest teraz we wzmocnionej wersji S z jednostką o mocy 430 kW (585 KM) i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz nowym napędem na obie osie AMG 4MATIC. Opcja napędu na cztery koła dostępna jest także dla pozostałych odmian E 63 AMG. Ich moc wzrosła z 386 kW (525 KM) do 410 kW (557 KM), a moment obrotowy sięga 720 Nm. Jednocześnie 5,5-litrowy silnik V8 biturbo pozostaje bezkonkurencyjny pod względem zużycia paliwa.
Mercedes-Benz Grand Edition Viano AVANTGARDE
Grand Edition Viano AVANTGARDE to nowy topowy model wszechstronnej rodziny Viano. Jego sportowy charakter natychmiast zdradza kombinacja nowego lakieru “rock crystal white metallic” z osłoną chłodnicy w kolorze czarnym oraz 5-ramienne obręcze o średnicy 19 cali, zaopatrzone w opony w rozmiarze 245/45 R 19.
Ekskluzywną atmosferę kabiny podkreśla satynowe wykończenie z deseniem drewna orzechowego oraz oznaczenia “Grand Edition”.
Grand Edition Viano AVANTGARDE dostępny jest z “kompaktowym” lub “długim” nadwoziem, z licznymi wersjami napędowymi do wyboru.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.