Podczas Salonu Samochodowego Genewa 2013 można zobaczyć innowacyjne opony Michelin zaprojektowane dla prototypowego modelu Citroën C3 z technologią Hybrid Air.
Bardzo lekkie opony o nietypowym rozmiarze pozwalają zmniejszyć emisję CO2 o 4,3 gram na każdy kilometr, a zużycie paliwa o prawie 0,2 litra na 100 kilometrów. Inżynierowie Michelin zaprojektowali oponę o nowych wymiarach 165/60 R18.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Stworzenie wąskiej opony o dużej średnicy pozwala poprawić równocześnie bezpieczeństwo, oszczędność paliwa i trwałość. Oszczędność paliwa to zasługa mniejszych oporów toczenia i lepszej aerodynamiki opony. Z kolei podczas jazdy po mokrej nawierzchni wąska ale wysoka opona stawia mniejszy opór i lepiej radzi sobie z zalegającą wodą, co zapewnia bezpieczeństwo.
Odpowiednio duża średnica opony zwiększa również komfort jazdy poprzez bardziej efektywne redukowanie nierówności nawierzchni. Co nie mniej istotne wąska opona emituje mniej hałasu.
Inżynierowie Michelin zredukowali również masę jednej opony o 1,7 kilograma. Obniżenie masy pojazdu łącznie o 6,8 kilograma przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Prezentowany w czasie Salonu Samochodowego w Genewie, wyposażony w nowe opony Michelin, prototypowy Citroën C3 z technologią Hybrid Air zużywa 2,9 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 68 gramów CO2 na kilometr. Dla porównania ten sam model samochodu z silnikiem benzynowym o takiej samej mocy zużywa 4,5 l/100 km i emituje 104 gramów CO2.
Technologie zastosowane w oponie Michelin mogą w przyszłości zostać wykorzystane w oponach produkowanych seryjnie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.