Goodyear Dunlop rozpoczyna 2013 rok z ofertą letnich opon osobowych highperformance z najwyższymi ocenami na etykietach wśród marek premium. Pokazuje je podczas salonu samochodowego w Genewie.
Minęło ponad sto dni od momentu wprowadzenia w listopadzie 2012 r. unijnych przepisów dotyczących milionów opon sprzedawanych w Europie. Zdaniem Goodyear Dunlop nowe przepisy, czyli obowiązek etykietowania opon w Unii Europejskiej, będą miały duży wpływ na nadchodzący sezon letni.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Sprzedawcy opon w Europie są dobrze poinformowani na temat etykiet na opony oraz wymagań i ograniczeń z nimi związanych. Konsumenci pozostają jednak w dużej mierze nieświadomi istnienia etykiety.
– Spodziewamy się, że etykiety po raz pierwszy poważnie wpłyną na decyzje konsumentów podczas tegorocznego sezonu letniego. Będzie to czas, w którym miliony europejskich kierowców tradycyjnie zmieniają opony zimowe na letnie – wyjaśnił Michel Rzonzef, wiceprezes Goodyeara ds. opon osobowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Zdaniem Goodyear Dunlop nowa etykieta na opony nie wpłynęła znacząco na rynek w sezonie zimowym. Nalepka zawiera ograniczoną ilość informacji o oponie, czego najlepszym przykładem są właśnie opony zimowe. Etykieta nie informuje o kluczowych dla opon zimowych parametrach, takich jak hamowanie i przyczepność
w niskich temperaturach, na śniegu i lodzie.
– Projektując i udoskonalając opony bierzemy pod uwagę ponad 50 parametrów, tymczasem etykieta obejmuje zaledwie trzy. Jesteśmy doskonale przygotowani do sezonu letniego. Wyprodukowaliśmy milionową oponę klasy BA, a na Targach Motoryzacyjnych w Genewie prezentujemy nasze dwa najwyżej oceniane produkty: Goodyear EfficientGrip Performance i Dunlop BluResponse, które w większości rozmiarów osiągają klasę B pod względem efektywności paliwowej i klasę A co do przyczepności na mokrej nawierzchni. Klasa BA jest obecnie najwyższą oceną na rynku dostępną w szerokiej gamie rozmiarów – dodał M. Rzonzef.
W segmencie opon letnich klasy UHP (Ultra High Performance), opony Goodyear Dunlop klasy BA stanowią około 25 proc. wszystkich rozmiarów.
– Nasze badania pokazują, że osoby kupujące produkty premium preferują opony osiągające co najmniej klasę C. Dlatego jestem bardzo zadowolony z tego, że nasz obecny asortyment – opon letnich uzyskujących co najmniej klasę CC lub wyższą – obejmuje dwie trzecie rozmiarów europejskiego rynku opon letnich – powiedział M. Rzonzef podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ramach Motor Show w Genewie 2013.
Firma Goodyear podkreśla, że kluczem do sukcesu programu etykietowania opon jest egzekwowanie nowych przepisów.
– Zdajemy sobie sprawę z trudności, z jakimi muszą sobie radzić kraje członkowskie Unii Europejskiej, aby kontrolować skomplikowane przepisy i egzekwować ich prawidłowe stosowanie. Jednak wiarygodność unijnej etykiety na opony zależy właśnie od skutecznego egzekwowania przepisów. Apelujemy do krajów członkowskich UE aby zadbały o to, aby opony o ewidentnie nieprawidłowej klasyfikacji nie były dopuszczane na unijny rynek. Konsumenci będą ufać etykietom tylko wtedy, gdy będą one zgodne ze stanem faktycznym – powiedział M. Rzonzef.
Goodyear Dunlop bada swoje produkty na torach testowych w Luksemburgu, Francji i Niemczech. Opony są projektowane i udoskonalane w centrach innowacji w Colmar-Berg w Luksemburgu i Hanau w Niemczech. Nowe przepisy wymagają znacznych inwestycji od Goodyear Dunlop – firmy posiadającej dwie marki premium i oferującej opony o najwyższych parametrach.
Wysoka jakość opon Goodyear Dunlop pozwoliła uzyskać doskonałe rezultaty, pod względem wielu parametrów, nie tylko trzech widocznych na etykiecie, w opublikowanych niedawno testach opon przeprowadzonych przed tegorocznym sezonem wiosennym. Dunlop Sport BluResponse w rozmiarze 195/65 R 15 91V to jeden ze zwycięzców testu opon letnich na sezon 2013 przeprowadzonego przez „AutoBild”. Opony Sport BluResponse w tym samym rozmiarze wygrały również w teście ACE Auto Club Europe i GTUE. Najnowszy produkt Goodyear: opona Goodyear EfficientGrip Performance otrzymała w tym teście tytuł „zdecydowanie godnej polecenia”.
Przyjęte w listopadzie 2009 r. Rozporządzenie nr 1222/2009 o etykietowaniu opon weszło w życie 1 listopada 2012 r. Etykieta dostarcza informacje o efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu zewnętrznego.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.