Trax pojawi się w europejskich salonach Chevroleta wiosną tego roku, wcześniej oczywiście będzie można go zobaczyć na stoisku marki podczas salonu samochodowego w Genewie. Szacuje się, że udział niewielkich SUV-ów w rynku wzrośnie do roku 2018 o około 50 procent.
Wyniki sprzedaży w tym segmencie odbiegają od spadkowych trendów na rynku europejskim – w 2008 roku w ręce klientów trafiło 130 214 pojazdów tego typu, co stanowiło 0,7 procenta udziału w rynku, natomiast w ubiegłym roku sprzedaż niewielkich SUV-ów wyniosła niemal 264 000 egzemplarzy, co przekłada się na blisko 2-procentowy udział w rynku.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
W ofercie Chevroleta Trax dostępne będą trzy jednostki napędowe: turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 l, mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l, generująca 115 KM i 155 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz turbodiesel o pojemności 1,7 l, produkujący 130 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
W wersjach wyposażonych w turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l oraz jednostkę wysokoprężną 1,7 l oferowany będzie układ napędu wszystkich kół (AWD). Samochód mierzy 4,25 m długości i 1,77 m szerokości, dzięki czemu idealnie sprawdzi się zarówno podczas eksploatacji w mieście, jak i na bocznych drogach.
Warto dodać, że pierwszy SUV jaki pojawił się na rynku nosił słynne logo w kształcie muszki. Firma stworzyła nowy segment aut, prezentując w 1935 roku model Suburban.
Chevrolet Captiva to większy brat modelu Trax i jeden z wielu SUV-ów produkowanych przez Chevroleta. W amerykańskiej gamie producenta znajdują się modele Avalanche, Colorado, Equinox, Silverado, Suburban, Tahoe i Traverse.
Nowy Trax prezentowany był klientom na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 roku, następnie podczas styczniowego salonu w Detroit, teraz ostatni rzut oka przed wjazdem do salonów – na 83. Salon International de l’Automobile.
Chevrolet Suburban – historia
– 1935: Prezentacja modelu Suburban Carryall w wersji dwudrzwiowej, oferowanej aż do 1967 roku. Pod maską pracuje rzędowy, sześciocylindrowy silnik Stovebolt o mocy 60 KM (45 kW).
– 1936: Wprowadzenie hydraulicznego układu hamulcowego.
– 1937: Nowy design nadwozia z elementami w stylu Art Deco, moc silnika zwiększona do 79 KM (59 kW). Wprowadzenie szyb bezodpryskowych.
– 1940: Wprowadzenie reflektorów z nierozbieralnym wkładem optycznym, oferujących zdecydowanie lepszą widoczność.
– 1947: Pierwsze poważne zmiany w wyglądzie samochodu. Zwiększony moment obrotowy silnika zapewnia modelowi Suburban doskonałą siłę uciągu. Przepływowy system wentylacji poprawia komfort jazdy.
– 1955: Premiera modelu o zupełnie nowej stylistyce nadwozia, silnik V8 typu small-block, automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic, 12-woltowy układ elektryczny, bezdętkowe opony.
– 1957: W ofercie montowany fabrycznie układ napędu na wszystkie koła.
– 1960: Wprowadzenie niezależnego zawieszenia przednich kół (drążki skrętne).
– 1967: Nowa koncepcja stylistyczna z trojgiem drzwi – pojedynczymi po stronie kierowcy i parą po stronie pasażera. Nowe elementy z zakresu bezpieczeństwa: dwucylindrowy układ hamulcowy, kolumna kierownicza absorbująca energię zderzenia, grubsza, laminowana przednia szyba bezodpryskowa.
– 1971: Standardowe hamulce tarczowe z przodu oraz silniki przystosowane do paliwa bezołowiowego.
– 1973: Model Suburban po raz pierwszy oferowany w wersji czterodrzwiowej. Wyższy komfort podróżowania i lepsze wyposażenie.
– 1981: Zmodernizowany wygląd nadwozia.
– 1987: Wprowadzenie wtrysku paliwa sterowanego elektronicznie oraz czterobiegowej przekładni z nadbiegiem.
– 1988: Układ ABS po raz pierwszy w ofercie.
– 1992: Prezentacja nowego modelu Suburban, układ ABS przy wszystkich czterech kołach, układ Insta-Trac w modelach z napędem na cztery koła oraz nowe niezależne zawieszenie z przodu.
– 1996: Aktywacja napędu 4WD poprzez naciśnięcie jednego przycisku oraz wprowadzenie świateł do jazdy dziennej.
– 1998: Debiut systemu OnStar, wersja z kierownicą po prawej stronie oferowana w Australii przez markę Holden.
– 2000: Suburban kolejnej generacji: nowa stylistyka nadwozia i wnętrza oraz nowe jednostki napędowe. Tarcze hamulcowe przy wszystkich czterech kołach oraz samopoziomujące się zawieszenie.
– 2007: Prezentacja modelu najnowszej generacji.
– 2010: Prezentacja limitowanej edycji z okazji siedemdziesięciopięciolecia tego modelu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.