GENEWA 2012: PEUGEOT – MOBILNOŚĆ CENNECT APPS

Przy okazji premiery modelu 208, zaprezentowany zostanie nowy pakiet usług mobilnych Peugeot Connect Apps, które poszerzą dostępną już ofertę Peugeot Connect SOS, Peugeot Connect Assistance oraz Peugeot Connect Fleet.

Za pośrednictwem dotykowego ekranu, Peugeot Connect Apps będzie oferował nowy wymiar usług – praktycznych i użytecznych w życiu codziennym. Będzie on na początku dostępny z modelem 208 w 17 krajach europejskich, oferując użytkownikom usługi mobilne na niespotykanym dotąd poziomie.

Całkowicie innowacyjny Peugeot Connect Apps jest intuicyjnie obsługiwanym systemem o czytelnej strukturze, mającym za zadanie służyć pomocą w życiu codziennym, dostarczać niezbędnych informacji i rozrywki wszystkim jego użytkownikom.

W czasach, gdy wszystko dostępne jest «tu i teraz», wystarczy, że użytkownik aplikacji podłączy do wejścia USB swój osobisty klucz identyfikacyjny Peugeot Connect, aby w jednej chwili uzyskać dostęp do wirtualnego świata, z którym będzie się komunikował za pośrednictwem ekranu dotykowego.

Dzięki zastosowaniu technologii Plug & Play, system przeprowadzi natychmiastową identyfikację podłączonego klucza, a następnie na ekranie pojawi się menu umożliwiające dostęp do poszczególnych usług.

Inteligentne aplikacje, wykorzystując aktualne dane pochodzące z komputerów pojazdu, takie jak prędkość, przebieg, zasięg lub położenie według GPS, będą dostarczały podróżującym najważniejszych informacji. Ze względów bezpieczeństwa, niektóre z funkcji będą dostępne tylko po zatrzymaniu samochodu.

Poprzez zintegrowaną aplikację, Peugeot Connect Apps umożliwi użytkownikowi korzystanie z funkcji prowadzenia do wybranego punktu POI lub nawiązanie połączenia telefonicznego z tym punktem, za pośrednictwem łącza Bluetooth jego osobistego telefonu. Punktem POI może być np. restauracja, hotel, stacja benzynowa czy punkt sieci Peugeot.

Nowoczesny, dynamiczny, zaprojektowany z myślą o zastosowaniu w samochodach… dla systemu tego nie liczą się granice (został opracowany dla 17 państw europejskich).

Dzięki Peugeot Connect Apps, kierowca będzie mógł swobodnie się przemieszczać, w pełni korzystając z zalet otoczenia: dróg o mniejszym natężeniu ruchu, parkingów, hoteli, polecanych adresów czy informacji o warunkach pogodowych… W momencie wprowadzenia systemu na rynek dostępnych będzie dziesięć aplikacji. Jednak Peugeot Connect Apps będzie podlegał systematycznemu rozwojowi, aby dostarczać użytkownikom nowe, użyteczne usługi mobilne.

Dziesięć usług mobilnych, dostępnych w momencie wprowadzenia serwisu na rynek:

– MyPeugeot: prawdziwe centrum wymiany informacji pomiędzy użytkownikiem i siecią Peugeot. Aplikacja ta dostarcza klientowi wszelkich informacji na temat jego samochodu w postaci: instrukcji obsługi, planu obsługowego, oferty akcesoriów czy informacji o podpisanych umowach serwisowych. Pozwala również przesłać informację o przebiegu pojazdu do osobistego profilu na stronie MyPeugeot, a także zlokalizować najbliższy punkt handlowy marki.

– Michelin Trafic informuje w czasie rzeczywistym o natężeniu ruchu drogowego (korkach, ograniczeniach prędkości, robotach drogowych). Użytkownik systemu otrzymuje szczegółowe informacje na interesujący go temat po wciśnięciu przyporządkowanej do niego ikony. Funkcja «Commuter», oferuje kierowcy możliwość wyboru najmniej zatłoczonej trasy spośród trzech propozycji wygenerowanych przez system.

– Paliwo: aplikacja ta lokalizuje stacje benzynowe i przylegające do nich punkty szybkiej obsługi serwisowej, wyświetlając jednocześnie zakres oferowanych przez nie usług. Ceny paliwa obowiązujące na poszczególnych stacjach wyświetlane są przez system w czasie rzeczywistym, co pozwala dokonać selekcji według tego właśnie kryterium. Aplikacja ta umożliwia zapisywanie zmian obowiązujących cen oraz śledzenie poziomu zużycia paliwa oraz budżetu przeznaczanego przez kierowcę na jego zakup.

– Parking: aplikacja ta wskazuje lokalizację parkingów zarówno prywatnych, jak i publicznych. Podaje informacje o obowiązujących na nich opłatach oraz o dodatkowych usługach oferowanych na miejscu. Za pomocą kolorowego piktogramu informuje o dostępności wolnych miejsc.

– Guide Michelin to przeniesiony do świata Peugeot Connect Apps słynny Czerwony Przewodnik Michelin, na bieżąco aktualizowany, oferujący szeroki wybór hoteli i restauracji. Ceny, opinie, godziny otwarcia, oferowane usługi – w jednym miejscu zebrano wszystkie informacje niezbędne do dokonania właściwego wyboru.

– Michelin Voyage to z kolei Zielony Przewodnik Michelin. Aplikacja dostarcza informacji na temat atrakcji turystycznych znajdujących się w okolicy lub w miejscu przeznaczenia. Informacje mogą być wzbogacone o zdjęcia, opisy, obowiązujące ceny, opinie, godziny otwarcia oraz o oferowane na miejscu usługi…

– Dismoioù: aplikacja o charakterze społecznościowym. Zawiera adresy najczęściej polecanych przez internautów punktów użyteczności publicznej (POI), tj. między innymi: teatrów, muzeów, sklepów, oraz dostarcza opinii na ich temat. Użytkownik aplikacji posiada możliwość aktywnego uczestniczenia w życiu « Dismoioù » poprzez zamieszczanie swoich komentarzy na temat wybranych propozycji.

– ViaMichelin: usługa opracowana przez Michelin specjalnie dla Peugeot. Oferuje funkcje prowadzenia graficznego (bez mapy), bardzo użytecznego w samochodach bez systemu nawigacji. Użytkownik otrzymuje propozycję trzech tras dojazdu do wybranego miejsca wraz z informacją na temat natężenia ruchu drogowego, czasu przybycia na miejsce oraz kosztów ewentualnych opłat drogowych.

– Météo: zestaw najważniejszych informacji o warunkach atmosferycznych (minimalnej i maksymalnej temperaturze, opadach, zachmurzeniu itp.) panujących w najbliższym otoczeniu, w miejscu przeznaczenia lub w innej dowolnej lokalizacji.

– «Żółte Strony» (dostępny wyłącznie we Francji): bardzo popularny we Francji serwis został specjalnie zaadaptowany do wykorzystania w samochodzie. Zawiera między innymi dane teleadresowe warsztatów samochodowych oraz wielu innych miejsc pogrupowanych tematycznie w celu szybkiego i prostego wyszukiwania (myjni, instytucji publicznych, przychodni, kwiaciarni, itp.). Oferuje także możliwość wyszukiwania danych kontaktowych osób prywatnych.

Po podpisaniu stosownej umowy, użytkownik otrzymuje osobisty klucz identyfikacyjny Peugeot Connect oraz dostęp do usług na okres 12 miesięcy. W ramach umowy klient uprawniony jest do korzystania z udostępnionych mu aplikacji za pośrednictwem sieci 3G/2G (zgodnie z dostępnością w danym regionie), przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, na terenie 17 państw, w których serwis jest dostępny.

Oprócz tego, klient nie ponosi żadnych dodatkowych opłat (związanych np. z roamingiem), w przypadku gdy korzysta z serwisu Peugeot Connect Apps poza granicami kraju, w którym usługa została wykupiona.

Opłata za pierwszy rok korzystania z pakietu wynosi 350 euro, a przedłużenie umowy na kolejne 12 miesięcy to koszt poniżej 150 euro. Cena więc nie jest wygórowana.

Oferta serwisu Peugeot Connect Apps w połączeniu z usługami Peugeot Connect SOS, Peugeot Connect Assistance oraz Peugeot Connect Fleet umacnia strategię marki w upowszechnieniu dostępu do serwisów mobilnych.

Należy przypomnieć, że usługa Peugeot Connect SOS dostępna jest aktualnie w 10 krajach na terenie Europy i łącznie w 600 000 samochodach Peugeot. Umożliwia lokalizację pojazdu w trybie automatycznym bądź na polecenie użytkownika, w w razie wypadku – sprowadzenie na czas służb ratowniczych. Od momentu jej uruchomienia w 2003 roku, przyczyniła się do szybkich i pomyślnie zakończonych interwencji w 4 800 przypadkach.

Serwis swoją premierę będzie miał podczas salonu samochodowego Palexpo Genewa 2012.