GENEWA 2012: CHEVROLET I JEGO NOWE KONCEPTY

Podczas salonu samochodowego Motor Show, na stoisku Chevroleta zadebiutowały dwa samochody koncepcyjne – Code 130R oraz Tru 140S. To istotny sygnał, że marka umożliwia młodym ludziom udział w procesie tworzenia auta, aby w przyszłości otrzymywali takie samochody, jakich naprawdę pragną.

Concept car’y, które właśnie na targach motoryzacyjnych miały swoja premierę – zostały po raz pierwszy pokazane europejskiej publiczności są efektem właśnie dialogu pokoleń. W Genewie hostessy „uzbrojone” w iPady notować będą spostrzeżenia młodych Europejczyków dotyczące ich stylu życia oraz samochodów przyszłości. Zgromadzone informacje zostaną następnie wykorzystane w procesie udoskonalania samochodów koncepcyjnych.

Oba pojazdy koncepcyjne, za którymi stoją Nicholas David i Joe Baker z należącego do koncernu GM studia projektowego North Hollywood Design Center, stanowią uosobienie stylistyki i funkcjonalności odzwierciedlającej wytyczne potencjalnych przyszłych nabywców.

Turbodoładowany Code 130R to tylnonapędowe, przestronne, czteromiejscowe coupe. Agresywna stylistyka przodu, wyrazista linia nadkoli, prostota linii bocznej oraz klasyczne logo Chevroleta ze skrzyżowanymi flagami nawiązują do sportowego dziedzictwa marki.

Dzięki technologii eAssist silnik wyłącza się w czasie postojów, wzrost momentu obrotowego podczas przyśpieszania jest bardziej płynny i jednostajny, a podczas wytracania prędkości odzyskiwana jest energia kinetyczna hamowania. Układ napędowy stanowi zatem idealne połączenie turbodoładowanych osiągów i dbałości o niskie zużycie paliwa.

Przednionapędowy Tru 140S można opisać jako przystępne cenowo, nietuzinkowe, czteromiejscowe sportowe coupe. Trzydrzwiowy hatchback dzieli płytę podłogową z modelem Cruze oraz z rewolucyjnym modelem Volt, czyli samochodem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu.

Dzięki systemom komunikacyjnym młodzi użytkownicy mogą dostosować oba pojazdy do własnych potrzeb i upodobań, co z pewnością stanowić będzie kluczowy element funkcjonalności auta w oczach obecnych i przyszłych młodych pokoleń.