Garmin Catalyst to urządzenie treningowe pozwalające na optymalizację toru jazdy i poprawę osiągów w dyscyplinach sportów motorowych.
Nie przypomina ono żadnego dostępnego dotychczas rozwiązania opartego o GPS, pomiaru czasu i gromadzenie danych podczas jazdy po torze.
Zobacz także:
Po zamontowaniu w kabinie samochodu Garmin Catalyst umożliwia monitorowanie kolejnych przejazdów, dostarczając kierowcy w czasie rzeczywistym wskazówek głosowych, które pomagają wykorzystać jego pełen potencjał. Po zakończeniu jazdy wyświetla pełną analizę sesji wskazując obszary, w których udało się osiągnąć największą poprawę. Dzieje się to bez konieczności przesyłania danych do innego urządzenia, tworzenia wykresów, czy poświęcania czasu na ich interpretację.
Wskazówki przekazywane w czasie jazdy i analizy tworzone przez Garmin Catalyst mogą pomóc poprawić osiągi kierowcom na każdym poziomie.
Za powstanie urządzenia odpowiedzialna jest Garmin Pit Crew – grupa miłośników sportów motorowych, pracujących w różnych działach Garmin na całym świecie. Ich zainteresowania, doświadczenie i ekspertyzy pozwoliły na stworzenie pierwszego w branży urządzenia tego typu.
– Funkcja True Optimal Lap to prawdziwy przełom. Dotychczas standardem obliczenia teoretycznie najszybszego możliwego okrążenia było podzielenie toru na odcinki i zsumowanie najlepszych czasów na każdym z nich. Problem polega na tym, że biorąc pod uwagę prawa fizyki, taki czas okrążenia może nie być możliwy do osiągnięcia. Catalyst działa inaczej. Bierze pod uwagę kilka różnych danych i określa, w jaki sposób z poszczególnych linii przejazdu można „zszyć” taką, która umożliwi osiągnięcie najlepszego czasu. Użytkownik otrzymuje zatem informację na temat najlepszego toru jazdy w oparciu o swoje faktyczne osiągnięcia – tłumaczy Adam Spence, product manager Garmin i lider Garmin Pit Crew.
Kolejną istotną funkcją urządzenia jest True Track Positioning. Wykorzystuje ono akcelerometry, przetwarzanie obrazu i łączność z wieloma sieciami satelitarnymi GNSS, by określić precyzyjnie położenie auta na torze. Będąca częścią zestawu kamera, rejestruje obraz w rozdzielczości HD (1080 p), który może być odtwarzany na ekranie Catalyst wraz z nakładkami z zarejestrowanymi danymi.
Podczas jazdy Garmin Catalyst udziela kierowcy wskazówek głosowych za pośrednictwem połączonego zestawu słuchawkowego, bądź przez system audio pojazdu po sparowaniu przez Bluetooth. Porady pojawiają się przed i po każdym z zakrętów, a kierowca otrzymuje natychmiastową informację o zbyt wczesnym lub zbyt późnym rozpoczęciu manewru.
Po zakończeniu jazdy kierowcy mogą przejrzeć podsumowanie na ekranie dotykowym i dowiedzieć się w jakich obszarach możliwa jest poprawa osiągów. Użytkownicy mają również możliwość przejrzenia podsumowań za pośrednictwem aplikacji mobilnej i strony Garmin Connect, nawet gdy nie mają urządzenia pod ręką.
Garmin Catalyst dostarcza również informacji na temat najlepszego czasu i liczby okrążeni czy delta time. Adaptacyjne wskazówki pomagają użytkownikom optymalnie wykorzystać czas na torze, a fabrycznie zainstalowana baza torów – korzystać z urządzenia na obiektach wyścigowych na całym świecie.
Garmin Catalyst montuje się w aucie za pomocą przykręcanego uchwytu lub uchwytu z mocną przyssawką. Sugerowana cena detaliczna urządzenia to 999,99 euro.