Podczas salonu samochodowego 25. GAIKINDO Indonesia International Auto Show w Dżakarcie, fitma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentowała minivana (MPV) nowej generacji.
Nazwa całkowicie nowego modelu – Xpander (od angielskiego expand – rozwijać, powiększać, wzbogacać) – odzwierciedla dążenia producenta do oferowania nowych możliwości fanom marki w Azji.
Zobacz także:
Łącząc funkcjonalność z typowymi dla SUV-a właściwościami, nowy model oferuje wytrzymałość i pojemne wnętrze, połączone w samochodzie MPV nowej generacji. Auto przeznaczone jest dla siedmiu osób i ich bagażu.
Xpander wytwarzany jest w nowej fabryce MMC zlokalizowanej w prefekturze Bekasi w prowincji Zachodnia Jawa. Planowana produkcja roczna wyniesie 80 000 samochodów. Nowe auto pojawi się w indonezyjskiej sieci sprzedaży jesienią tego roku, a plany eksportowe przewidują dostawy do krajów ASEAN i na niektóre inne rynki poczynając od pierwszych miesięcy 2018 roku.
CECHY CHARAKTERYSTYCZNE MODELU
* Charakterystyczna koncepcja przodu pojazdu w stylu “Dynamicznej Tarczy” nawiązuje do modeli Outlander PHEV, Pajero Sport oraz Eclipse Cross.
* Inspirowany kształtami SUV wygląd samochodu.
* Światła pozycyjne wykonane w technice LED, a umieszczone wysoko, tuż pod pokrywą silnika. Reflektory umieszczono w zderzaku w taki sposób, by uzyskać ich maksymalną skuteczność w trudnych warunkach drogowych.
* Tylne światła zespolone LED płynnie wlewają się w drzwi bagażnika.
* Charakterystyczna dla MMC pozioma architektura deski rozdzielczej ułatwia jazdę po nierównych i krętych drogach.
* Oszczędny w formie zestaw wskaźników i elementów sterowania oferuje intuicyjną ergonomię obsługi.
* Przebieg linii dachu zapewnia dużą przestrzeń wokół głów pasażerów.
* Dla wszystkich pasażerów przewidziano dużo miejsca wokół nich i nad nimi. Udało się też zapewnić poręczny dostęp do trzeciego rzędu siedzeń.
* Oparcia drugiego (dzielonego 60:40) oraz trzeciego rzędu siedzeń (dzielonego 50:50) można łatwo składać.
* Oparcie środkowego siedzenia w drugim rzędzie może zostać położone, tworząc szeroki podłokietnik, lub umożliwiając przewóz długich przedmiotów, jak drabina, czy zwinięty dywan.
* Wnętrze wyposażono w liczne schowki .
* Xpander dysponuje łącznie 16 uchwytami na butelki i kubki w boczkach drzwi oraz w konsoli centralnej pomiędzy siedzeniami.
* Panoramiczną szybę przednią wykonano z grubego, laminowanego szkła wysokiej jakości z dodatkową warstwą blokującą przenikanie do kabiny zewnętrznych hałasów.
* Cicho pracująca, wydajna klimatyzacja wnętrza została zaopatrzona w precyzyjną regulację nadmuchu, z 8 poziomami dla kierowcy i przedniego pasażera oraz 4 poziomami regulacji dla miejsc z tyłu.
* Wielofunkcyjny kolorowy wyświetlacz LED umieszczony w centralnej części zespołu wskaźników zapewnia kierowcy informacje. Wskaźnik “eco” pomaga w utrzymywaniu zużycia paliwa na możliwie jak najniższym poziomie.
* Moduł rozrywkowy może być łatwo integrowany ze smartfonami poprzez łącze Bluetooth, nie zapomniano o złączu USB, a w każdym rzędzie siedzeń znalazło się zapalniczkowe gniazdko zasilające 12V. Dla każdego miejsca przewidziano tackę na smartfona.
* System bezkluczykowego działania (Keyless Operation System – KOS) pozwala na otwieranie samochodu i uruchamianie silnika, gdy kierowca ma w kieszeni lub w torebce kluczyk.
* Dodatkową wygodę zapewnia zapalenie świateł pozycyjnych na powitanie, na 30 sekund po zdalnym otwarciu drzwi.
* Prawdziwie terenowy prześwit wynoszący 205 mm pozwala na bezstresową jazdę po nieutwardzonych drogach.
* Xpander napędzany jest benzynowym 16-zaworowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1,5 l i o mocy maksymalnej 105 KM, wyposażonym w system MIVEC zapewniający wysoką moc.
* Silnik może być łączony z 5-biegową przekładnią manualną lub z 4-biegową przekładnią automatyczną.
* Nie zabrakło systemu RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) podwyższającego poziom bezpieczeństwa biernego struktury samonośnego nadwozia.
* Poziom bezpieczeństwa zapewniają liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa z palety wyposażenia standardowego, jak wspomaganie awaryjnego hamowania, ABS, ASC (aktywna kontrola stabilności), HSA (wspomaganie ruszania na wzniesieniu), czy ESS (sygnalizacja hamowania awaryjnego).
DANE TECHNICZNE
– wymiary (mm): dł. 4475 x 1750 szer. x 1700 wys.;
– prześwit (mm): 205;
– silnik 1,5 l (105 KM);
– przekładnia 5M/T lub 4A/T;
– układ napędowy: na koła przednie;