FUSO: HELWECI TAKŻE UŻYTKUJĄ JUŻ NOWEGO ELEKTRYKA eCANTER

FUSO eCanter to pierwszy w pełni elektryczny samochód ciężarowy Daimler Trucks. Jest produkowany w niewielkiej serii, ale zdobywa kolejny europejski rynek w swoim segmencie.

Trzy pojazdy dotarły ostatnio do firmy Camion Transport AG w Szwajcarii i będą eksploatowane w śródmieściach Bazylei, Lucerny i Genewy, gdzie zapewnią lokalnie bezemisyjną dystrybucję towarów.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Zapotrzebowanie na różnego rodzaju towary, szczególnie w coraz bardziej zagęszczonych centrach miast stale rośnie. Ten trend w znacznym stopniu przyspieszyła pandemia koronawirusa, z powodu której nastąpił eksplozywny rozwój handlu wysyłkowego online.

– Towary muszą docierać do klientów. Powinno to odbywać się szybko, a także ekologicznie, czysto i cicho. Mamy już bardzo dobre doświadczenia z modelem FUSO EcoHybrid i cieszymy się, że eCanter znacznie przybliży nas do realizacji wizji zrównoważonej logistyki miejskiej. Do roku 2025 chcemy realizować dostawy w śródmieściach całkowicie bezemisyjnie – stwierdził Josef Jäger, dyrektor Camion Transport AG.

eCanter jest idealny do śródmiejskiego transportu dystrybucyjnego na etapie „ostatniej mili”. Jako pojazd o masie 7,49 t, zasięgu ponad 100 km, prędkości maksymalnej ok. 80 km/h i mocy 129 kW, ma wszystko, czego potrzeba do ekologicznej i ekonomicznej eksploatacji w ośrodkach miejskich. A ponadto rozstaw osi 3400 mm zapewnia mu zwrotność.

W USA, Europie i Japonii jeździ już ponad 200 tych pojazdów, a łączny przebieg globalnej floty aut FUSO z napędem elektrycznym wynosi już ponad trzy miliony kilometrów pokonanych w ramach eksploatacji u użytkowników. Dzięki temu eCanter, który wejdzie do produkcji seryjnej w pierwszej połowie dekady, ma być jeszcze dojrzalszy konstrukcyjnie i jeszcze precyzyjniej dostosowany do oczekiwań.