W październiku 2011 roku na rynku pojawił się zupełnie nowy, odmieniony Fuso Canter. Teraz, po raz pierwszy w historii modelu, do europejskiej oferty dołącza wersja z napędem na wszystkie koła. Produkcja modelu w portugalskiej fabryce w Tramagal rusza w lutym br.
Canter 4×4, o którym mowa, to wersja 6C18 o dopuszczalnej masie całkowitej 6,5 tony, wyposażona w kabinę Comfort o szerokości dwóch metrów oraz silnik o mocy 129 kW (175 KM). Standardowo uzbrojona jest w mechanizm różnicowy o zwiększonym momencie tarcia i 5-stopniową przekładnię mechaniczną. Przełożenie tylnej osi wynosi 1:5,285. Napęd na wszystkie koła może być aktywowany lub dezaktywowany podczas jazdy. Efekt? Canter 4×4 legitymuje się rozsądnym zużyciem paliwa.
Klienci mają do wyboru komfortową kabinę pojedynczą single cab lub podwójną crewcab o rozstawie osi 3415 lub 3865 mm (odpowiednio, 3 lub 7 miejsc). Ładowność podwozia waha się od 3500 do 3735 kg. Zabudowa napędu na obie osie pozwoliła osiągnąć kąt natarcia równy 35 stopni (dla Cantera 4×2 wynosi on 18 stopni), a zejścia – 24 stopnie (11 stopni dla Cantera 4×2). Prześwit wersji 4×4 wzrósł z 219 aż do 320 mm.
Zdolności terenowe czynią Cantera 4×4 optymalnym wyborem do pracy z dala od utwardzonych dróg – na przykład na placach budowy, w sektorze energetycznym oraz w służbach pożarniczych czy komunalnych. Szeroka na dwa metry kabina sprawia, że niestraszne mu są nawet wąskie przejazdy.
Nowy Canter 4×4 w przemyślany sposób łączy wszechstronność użytkowania z korzystnymi warunkami eksploatacji. Przykłady? Wysoka ładowność, przystępne koszty serwisowania, dostępna opcjonalnie funkcja start/stop oraz napęd na obie osie.
Tradycyjnie, niezmienne pozostają praktyczne zalety Cantera: dobra zwrotność (promień skrętu Cantera 4×4 wynosi 13,5 lub 15,1 m, zależnie od włączenia napędu na cztery koła), kompaktowe nadwozie, solidna konstrukcja, ergonomiczny kokpit z dźwignią biegów umieszczoną na tablicy przyrządów oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, za który odpowiada przemyślana koncepcja kabiny i zastosowany seryjnie hamulec silnikowy, umożliwiający niższe zużycie hamulców.
Fuso Canter to najlepiej sprzedająca się na świecie ciężarówka Daimlera. Gęsta sieć europejskich serwisów zapewnia jego użytkownikom wysoką jakość usług serwisowych.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.