FUSO CANTER: TERAZ CZAS NA WERSJĘ 4×4

W październiku 2011 roku na rynku pojawił się zupełnie nowy, odmieniony Fuso Canter. Teraz, po raz pierwszy w historii modelu, do europejskiej oferty dołącza wersja z napędem na wszystkie koła. Produkcja modelu w portugalskiej fabryce w Tramagal rusza w lutym br.

Canter 4×4, o którym mowa, to wersja 6C18 o dopuszczalnej masie całkowitej 6,5 tony, wyposażona w kabinę Comfort o szerokości dwóch metrów oraz silnik o mocy 129 kW (175 KM). Standardowo uzbrojona jest w mechanizm różnicowy o zwiększonym momencie tarcia i 5-stopniową przekładnię mechaniczną. Przełożenie tylnej osi wynosi 1:5,285. Napęd na wszystkie koła może być aktywowany lub dezaktywowany podczas jazdy. Efekt? Canter 4×4 legitymuje się rozsądnym zużyciem paliwa.

Klienci mają do wyboru komfortową kabinę pojedynczą single cab lub podwójną crewcab o rozstawie osi 3415 lub 3865 mm (odpowiednio, 3 lub 7 miejsc). Ładowność podwozia waha się od 3500 do 3735 kg. Zabudowa napędu na obie osie pozwoliła osiągnąć kąt natarcia równy 35 stopni (dla Cantera 4×2 wynosi on 18 stopni), a zejścia – 24 stopnie (11 stopni dla Cantera 4×2). Prześwit wersji 4×4 wzrósł z 219 aż do 320 mm.

Zdolności terenowe czynią Cantera 4×4 optymalnym wyborem do pracy z dala od utwardzonych dróg – na przykład na placach budowy, w sektorze energetycznym oraz w służbach pożarniczych czy komunalnych. Szeroka na dwa metry kabina sprawia, że niestraszne mu są nawet wąskie przejazdy.

Nowy Canter 4×4 w przemyślany sposób łączy wszechstronność użytkowania z korzystnymi warunkami eksploatacji. Przykłady? Wysoka ładowność, przystępne koszty serwisowania, dostępna opcjonalnie funkcja start/stop oraz napęd na obie osie.

Tradycyjnie, niezmienne pozostają praktyczne zalety Cantera: dobra zwrotność (promień skrętu Cantera 4×4 wynosi 13,5 lub 15,1 m, zależnie od włączenia napędu na cztery koła), kompaktowe nadwozie, solidna konstrukcja, ergonomiczny kokpit z dźwignią biegów umieszczoną na tablicy przyrządów oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, za który odpowiada przemyślana koncepcja kabiny i zastosowany seryjnie hamulec silnikowy, umożliwiający niższe zużycie hamulców.

Fuso Canter to najlepiej sprzedająca się na świecie ciężarówka Daimlera. Gęsta sieć europejskich serwisów zapewnia jego użytkownikom wysoką jakość usług serwisowych.