FUSO CANTER MA 50 LAT: ZWIEDZIŁ 150 KRAJÓW

FC 1_12C792_04

Pierwsze wcielenie Fuso Canter zadebiutowało na rynku w marcu 1963 roku. 50 lat i osiem generacji później przebojowy model świętuje okrągłe urodziny z ponad 3,7 mln egzemplarzami sprzedanymi od chwili premiery.

Lekka ciężarówka Fuso Canter to wizytówka spółki zależnej koncernu Daimler – Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), oferowana w ponad 150 krajach świata. Fuso Canter na rynek europejski produkowany jest w Portugalii od 1980 roku i cieszy się na Starym Kontynencie stale rosnącą popularnością.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Od ubiegłego roku Fuso Canter dostępny jest w Europie w wersji hybrydowej, która zużywa o 23 proc. mniej paliwa od porównywalnego Cantera, a jej zakup zwraca się w ciągu 3-4 lat.

Niedawno ekonomiczny Fuso Canter Eco Hybrid zdobył nagrodę “Best Energy Efficient Product Award” (najbardziej wydajny energetycznie produkt) podczas wystawy “SEAI Energy Show 2013” (Sustainable Energy Authority of Ireland) w Dublinie. Hybrydowa ciężarówka została także uhonorowana prestiżowym tytułem “Irish Green Commercial of the Year 2013” (zielony samochód użytkowy w Irlandii 2013 roku).

W Japonii Fuso Canter Eco Hybrid na stałe zapisał się w historii motoryzacji dzięki nagrodzie japońskiego samochodu roku (“RJC Car of the Year Award“), przyznanej po raz pierwszy producentowi samochodów użytkowych. Wręczono ją pod koniec 2012 r. podczas konferencji branży motoryzacyjnej “Automotive Researcher’s and Journalist’s Conference” (RJC).

Fuso Canter

Oprócz 50. urodzin Fuso Canter, spółka MFTBC – założona w styczniu 2003 roku – świętuje również 10-lecie działalności i 80. rocznicę marki Fuso, istniejącej od 1932 roku. Pod tym uznanym szyldem MFTBC oferuje szeroką gamę samochodów użytkowych, w tym lekkie ciężarówki Canter i Guts, modele wagi średniej (Fighter) i ciężkiej (Super Great), autobus miejski Aero Star oraz autobus turystyczny Aero Star.

Krótka charakterstyka Fuso Canter

Pierwsza generacja modelu – Canter T720 z przednim napędem i 2-tonową ładownością – pojawiła się na japońskim rynku w marcu 1963 roku. Od tej pory minęło już ponad pół wieku. Obecnie oferowany Canter ósmej generacji odzwierciedla ciągły rozwój technologiczny modelu. Fuso Canter Eco Hybrid łączy maksymalną wydajność ekonomiczną z przyjaznością środowisku dzięki innowacyjnej technologii hybrydowej i dwusprzęgłowej przekładni DUONIC. Poza rynkami europejskimi model ten będzie sukcesywnie wprowadzany do sprzedaży w innych częściach świata. Od lutego 2013 roku jest dostępny w Australii, na jednym z najważniejszych dla Fuso rynków.

Fuso Canter

Fuso Canter: kamienie milowe

– 1963: pierwsza generacja: Canter T720 z kabiną nad silnikiem i 2-tonową ładownością;
– 1968: druga generacja: Canter T90;
– 1973: trzecia generacja – T20; gama modelowa wzbogacona o wersje o ładowności 2,5 i 3 ton;
– 1978: czwarta generacja Cantera; nowa gama modelowa, w tym wariant z szeroką kabiną o 3-tonowej ładowności;
– 1985: piąta generacja Cantera; nowy silnik turbo o mocy 130 KM;
– 1991: milionowy egzemplarz sprzedany w Japonii;
– 1993: szósta generacja Cantera; udoskonalona aerodynamika;
– 2002: siódma generacja Cantera;
– 2006: pierwsza generacja Cantera Eco Hybrid;
– 2010: ósma generacja Cantera; technologia BlueTec i dwusprzęgłowa przekładania DUONIC;
– 2012: druga generacja Cantera Eco Hybrid; połączenie przekładni DUONIC z technologią hybrydową.