Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie SEAT po raz pierwszy wprowadzi do sportowej wersji wyposażenia FR modelu Tarraco hybrydową technologię napędową typu plug-in.
Nowy, półelektryczny samochód potwierdza zaangażowanie hiszpańskiego producenta w elektryfikację marki.
Zobacz także:
Do początku 2021 roku SEAT i CUPRA przedstawią 6 kolejnych modeli wykorzystujących napęd elektryczny. Tarraco to ceniony SUV, który w tym roku doczekał się wersji FR łączącej sportowe wykończenie i technologię hybrydową typu plug-in.
– Wyposażenie Tarraco w napęd typu plug-in Hybrid doskonale ilustruje nasze dążenie do bardziej zrównoważonej mobilności, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej dynamiki i przyjemności z jazdy charakterystycznych dla samochodów SEAT. Tarraco będzie w segmencie SUV-ów jednym z niewielu modeli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in – powiedział Luca de Meo, Prezes SEAT.
Hybrydowy plug-in
Pojazd powstaje w niemieckim Wolfsburgu, w sercu Grupy Volkswagen. Dzięki wprowadzeniu hybrydowego napędu plug-in SEAT Tarraco zyska dodatkową wydajność, stając się bardziej zrównoważoną alternatywą dla spalinowych SUV-ów.
Układ napędowy nowego auta, który składa się z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 110 kW, silnika elektrycznego o mocy 85 kW i zestawu akumulatorów litowo- jonowych o mocy 13 kWh, zapewnia kierowcom możliwość adaptacji do różnych trybów jazdy. Hybrydowy układ napędowy pozwala użytkownikom jeździć w trybie czysto elektrycznym przez ponad 50 km
Wprowadzona technologia umożliwi SEAT-owi poprawienie wydajności przy utrzymaniu tego samego poziomu dynamizmu i komfortu jazdy. Całkowita moc wyjściowa systemu Tarraco wynosi 245 KM (180 kW) i 400 Nm, co przekłada się na maksymalną prędkość wynoszącą 217 km/h. Silnik pozwala mu rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy. Oficjalny cykl testów WLTP wykazał, że emisja CO2 utrzyma się poniżej 50 g/km.
Wykończenie FR
Wygląd zewnętrzny pojazdu uległ widocznym modyfikacjom: poszerzono nadkola, usportowiono tylny spojler, a także zastosowano charakterystyczne dla wersji FR 19-calowe felgi aluminiowe, które mogą zostać wymienione na wersję 20-calową. Sportowego charakteru dodaje linia tylnych świateł poprowadzona przez całą szerokość samochodu. Specjalnie dla hybrydowego modelu wprowadzono nowy kolor nadwozia – Fura Grey.
Ułatwieniem dla użytkowników Tarraco FR PHEV jest zainstalowany Trailer Assist, który wspomaga kierowcę podczas manewrowania przyczepą. System znacznie usprawnia holowanie i ogranicza trudności podczas parkowania. W pojeździe dodano również ogrzewanie postojowe, które pozwala szybciej rozgrzać silnik w ekstremalnie niskich temperaturach.
Bardziej dynamiczne wnętrze
Wnętrze samochodu zostało wyrzeźbione w taki sposób, aby zwiększyć poczucie komfortu. System multimedialny korzysta z nowego ekranu o przekątnej 9,2 cala. Wprowadzone do pojazdu technologie optymalizują poziom informacji zwrotnych docierających do kierowcy i zapewniają wszystkim podróżującym łączność z siecią.
Pasażerowie siedzący z przodu PHEV będą podróżować w komfortowych warunkach dzięki zamontowanym elektrycznym, sportowym fotelom kubełkowym. Kierowca będzie dodatkowo mógł skorzystać z wmontowanej w siedzenie funkcji pamięci.
Pojazd integruje najnowocześniejsze systemy łączności i wspomagania kierowcy z dynamicznym designem i stylistyką. Seryjna produkcja Tarraco FR oraz jego odmiany PHEV rozpocznie się w połowie 2020 roku.
Samochód zadebiutuje we wrześniu na targach motoryzacyjnych IAA Frankfurt Motor Show.