Podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodów IAA we Frankfurcie (10 – 22 września) Volkswagen przedstawi dwa nowe elektryczne modele: e-up! i e-Golf. Są pięciodrzwiowe i atrakcyjnie wyposażone.
Do elementów wyposażenia seryjnego należą: klimatyzacja automatyczna, system radionawigacyjny, ogrzewanie przedniej szyby, światła do jazdy dziennej LED, a w przypadku e-Golfa, po raz pierwszy w Volkswagenie, reflektory LED.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013
Oprócz tego obydwie nowości są pionierami w wydajności: e-up! zużywa jedynie 11,7 kWh prądu na 100 kilometrów. Usytuowany dwie klasy wyżej e-Golf osiąga wartość 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,58 zł za kWh (Polska, stan na 23 lipca), przejechanie 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-up! jedynie 6,79 zł, a w przypadku e-Golfa około 7,37 zł.
e-silniki, skrzynie biegów i baterie litowo-jonowe w e-up! i e-Golfie są produkowane w niemieckich fabrykach komponentów Volkswagena. Auta są obsługiwane intuicyjnie, nadają się do codziennego użytku, a są produkowane w tych samych zakładach, w których wytwarza się ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi.
e-Golf, prezentowany jako światowa premiera na salonie samochodowym we Frankfurcie, będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM. Pojazd osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu już po 10,4 sekundach napędzany na przednią oś e-Golf osiąga 100 km/h. Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h.
Czteromiejscowy e-up! debiutuje również podczas targów motoryzacyjnych IAA. Jego elektryczny silnik osiąga moc 60 kW/82 KM. Silnik przenosi od razu 210 Nm momentu na napędzaną przednią oś. Do 100 km/h rozpędza się w czasie 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna: 130 km/h.
Zasięg dostosowany dla osób dojeżdżających do pracy. e-up! osiąga przy jednym ładowaniu baterii (18,7 kWh) zasięg 160 kilometrów; e-Golf z uwagi na większą baterię (24,2 kWh) może przejechać 190 kilometrów.
Oba modele są wyposażone również w dwa oszczędne tryby jazdy (Eco i Eco+) i cztery w prosty sposób aktywowane stopnie rekuperacyjne (D1, D2, D3 i B), które pomagają osiągnąć maksymalny zasięg.
Czas pobytu e-up! i e-Golfa w najszybszych stacjach ładowania CCS (prąd stały) skraca się do około pół godziny, aby naładować baterię do 80 procent jej pojemności.
Volkswagen rozwijając strategię napędu i paliwa przyporządkowuje wprowadzenie alternatywnych napędów jak system hybrydowy, elektryczny czy wodorowy realistycznym ramom czasowym. Grupa docelowa samochodów elektrycznych powiększa się, wpisują się one świetnie w rytm wielkiego miasta. Imponują innowacyjną technologią, wysokim poziomem codziennej praktyczności i dynamiką jazdy.