Thema, Voyager i Flavia Cabrio: trzy pierwsze modele zrodzone z aliansu nowej Lancii i nowego Chryslera wystąpią na prestiżowym „wybiegu” 64 Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
Na stoisku Lancii podziwiać można także modele Musa oraz Delta wchodzące w skład najpełniejszej obecnie gamy pojazdów klasy Premium – poczynając od segmentu B, a na pełnowymiarowych MPV skończywszy.
To właśnie motyw „dwoistego ducha” związku Lancii i Chryslera jest motorem koncepcji wystroju przestrzeni wystawowej, wprawiając w ruch różnorodne kształty i języki ekspresji. W tym inspirującym miejscu odkryć można nową dynastię motoryzacji dwóch kultur: energetycznego stylu i poczucia ‘bezstresowej przyjemności’ w połączeniu z funkcjonalnością – kultury kojarzonej z marką Chrysler oraz wysmakowania, innowacyjności i artyzmu wytwarzania – wyróżniającej zawsze i wszędzie markę Lancia.
Zobacz także:
SALON SAMOCHODOWY FRANKFURT 2011 – WSZYSTKIE SAMOCHODY
Wszystkie nowe pojazdy marki Lancia wychodzą naprzeciw pragnieniom klienta – jest to świat ekskluzywności, niechętny idei posiadania drogocennych, kosztownych przedmiotów „na pokaz” lecz poszukujący subiektywnej przyjemności.
Gwiazdą stoiska jest Thema – pierwszy globalny flagowiec. Tak jak pierwszy model z roku 1984 – ten nowy sedan klasy Premium mierzy w najtrudniejszy lecz także najbardziej prestiżowy segment rynku jako oferta prawdziwie alternatywna.
Zadanie jest niełatwe do wykonania zważywszy na fakt, iż grupą docelową Themy jest klientela niezwykle wymagająca, nastawiona tylko na to, co najlepsze.
W tym szczególnym segmencie rynkowym rysuje się jednak wyraźna tendencja poszukiwania bardziej spersonalizowanej ekskluzywności. Coraz wyżej cenione są technologie bardziej przyjazne dla człowieka oraz poczucie ciepła i serdeczności, rośnie także upodobanie do kunsztu wykonania i autentycznej pasji. Thema łączy klasyczne amerykańskie pojęcie wielkości, komfortu i obecności na drodze – z kunsztem włoskiego rzemiosła, poczuciem spokoju i dostojności oraz najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami komfortu i bezpieczeństwa, „ubranymi” w materiały i tkaniny wysokiej jakości.
W europejskich salonach sprzedaży Lancia Thema dostępna będzie już od października bieżącego roku w trzech poziomach wyposażenia – Gold, Platinum oraz Executive i wyborem trzech jednostek napędowych: benzynowym V-6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM w parze z 8-stopniową przekładnią automatyczną oraz silnikami Diesla V-6 o mocy 190 oraz 240 KM i pojemności 3,0 litrów – współpracującymi z automatyczną przekładnią pięciostopniową.
Drugą nowością w gamie Lancii jest nowy Voyager – konstrukcja firmy Chrysler, która radykalnie zmieniła oblicze motoryzacji, tworząc nie tylko nową nazwę „MPV” – ale i nowy świat przyjemności wspólnego podróżowania. To prawdziwa ikona kategorii MPV (pojazdów wielofunkcyjnych) z historią sięgającą 27 lat i trzynastu milionów sztuk sprzedanych w 120 krajach całego globu.
Ten typowy „Amerykanin” otrzymuje dziś włoski styl, przeobrażając się w ekskluzywny wehikuł najwyższej klasy, w którym specjalistyczna wiedza Chryslera dopełnia typową dla Lancii satysfakcję z jazdy, komfort wnętrza, doskonałe wyciszenie kabiny oraz dokładność wykonania i elegancję, charakterystyczną dla włoskiego wzornictwa.
Efektem zmian jest najlepszy w dziejach „Podróżnik”, który kontynuując linię odchodzącej Lancii Phedra – zapisuje nową stronę w dziejach tej kategorii. Pokazywany na stoisku Lancii we Frankfurcie Voyager w wersji modelowej Gold napędzany jest 2,8-litrowym silnikiem Diesla o mocy 163 KM (Euro 5). Nadwozie w kolorze Dark Charcoal uzupełnia wnętrze w delikatnej, czarnej skórze, a wyposażenie obejmuje system DVD dla środkowego i tylnego rzędu siedzeń, nawigację GPS, bezkluczykowy system dostępu oraz kamerę cofania.
Lancia Voyager dostępna będzie w europejskich salonach sprzedaży już od października bieżącego roku w wersji wyposażenia Gold i wyborem dwóch jednostek napędowych: benzynowym V-6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM współpracującym z 6-stopniową przekładnią automatyczną oraz silnikiem Diesla V-6 o mocy 163 i pojemności 2,8 litra – w parze z automatyczną przekładnią sześciostopniową.
Fuzja idei i talentów Chryslera oraz Lancii powoduje, że nowe konstrukcje powstawać mogą nieporównywalnie szybciej. Doskonałym przykładem jest przyciągająca wzrok Lancia Flavia Cabrio – kwintesencja jazdy „z wiatrem we włosach” w cztery osoby, wyróżniająca się trójwarstwowym, białym lakierem karoserii i wnętrzem ze szlachetnej skóry. Napędzana 175-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra w zestawie z 6-stopniową przekładnią automatyczną, Flavia Cabrio posiada imponujące wyposażenie seryjne.
Poczesne miejsce na stoisku Lancii we Frankfurcie zajmuje nowy Ypsilon – uznany champion w swej kategorii pod względem wykończenia, kolorystyki, wyposażenia i akcesoriów. Samochód ten pokazywany jest w trzech wersjach modelowych: 1,2-litrowej, 69-konnej Gold oraz Gold i Platinum napędzanych innowacyjnym silnikiem TwinAir o pojemności 0,9 litra i mocy 85 KM.
Oferowana po raz pierwszy w nadwoziu pięciodrzwiowym dla entuzjastów czaru, technicznej doskonałości, unikalnego stylu i komfortu marki Lancia, Ypsilon jest prawdziwą skarbnicą elegancji, technologii oraz mocy napędu na przestrzeni 3,8 metra. Na rynkach europejskich Lancia Ypsilon obecna jest już od czerwca br., a we wrześniu wejdzie na rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii pod marką Chrysler.
Po dwudziestu pięciu latach historii i mając „na koncie” ponad półtora miliona pojazdów na drogach, nowy „mini flagowiec” Lancii stanowi odbicie typowej dla swych poprzedników indywidualności, demonstrując wyrazisty charakter uwodzący urodą i elegancją oraz awangardowe rozwiązania napędu, które dzięki technologiom TwinAir, MultiJet II i Start&Stop obniżają zużycie paliwa i emisję spalin. Unikalne w tej klasie pojazdów wyposażenie, m.in. system telematyczny „Blue&Me-TomTom LIVE”, system „Smart Fuel” czy asystent parkowania Magic Parking, reflektory Bi-ksenonowe (HID) i lampy tylne LED – pozwala zapewnić niespotykany dotąd poziom komfortu.
Wejściu nowej Lancii towarzyszy rozwój ikon modelowych, czego dowodem jest nowa Delta – samochód dla marki Lancia przełomowy, który na nowo określił koncepcję przeniesienia atrybutów „samochodu flagowego” do segmentu C. W jego 4,5-metrowej bryle mieści się kompletny luksus i przestrzeń wnętrza wyższej kategorii: fotele rozkładane niczym szezlongi, tapicerka o szlachetnej fakturze materiału czy niemal magiczna cisza i komfort otaczająca pasażerów podczas każdej podróży.
Modernizowana ostatnio jako model roku 2011 i pokazywana we Frankfurcie nowa Lancia Delta posiada silnik Turbo Jet o pojemności 1,4 litra (Euro 5) typu Bi-Fuel o mocy 120 KM. Na rynkach europejskich Lancia Delta dostępna będzie w trzech poziomach wyposażenia: Steel, Silver i Gold.
Dopełnieniem ekspozycji we Frankfurcie jest Lancia Musa, reprezentująca najlepszy kunszt wykonania Made In Italy oraz komfort, przestrzeń i klasę limuzyny w połączeniu ze zwinnością i kompaktowymi wymiarami samochodu miejskiego.
Wystawiany model Platinum w efektownej kolorystyce dwutonowej Angelico White/Masaccio Black wyposażony jest w 95-konny, 16-zaworowy silnik o pojemności 1,4 litra (Euro 5) ze standardowym systemem Start&Stop.