FRANKFURT 2019: SZEROKA GAMA ELEKTRYCZNYCH AUT FORDA

ford-frankf1

Podczas salonu samochodowego IAA Frankfurt Motor Show Ford prezentuje najmocniejszą w historii ofertę zelektryfikowanych pojazdów.

Na stoisku marki zobaczyć można nowa Pumę EcoBoost Hybrid, zupełnie nowego Explorera i Tourneo Custom w wersjach Plug-In Hybrid oraz nowego SUV-a Kugę z miękką hybrydą, pełną hybrydą oraz w wersji hybrydowej plug-in.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2019


 

Ford ogłosił na początku tego roku, że każdy z nowych modeli jego gamy otrzyma wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym – miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę plug-in lub wersję całkowicie elektryczną. Do 2024 roku, firma wprowadzi na rynek 17 zelektryfikowanych pojazdów, w tym aż osiem w roku 2019.

ford-frankf2

Ford zakłada, że do końca 2022 roku zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych marki. Do tego czasu producent spodziewa się również sprzedać 1 milion zelektryfikowanych pojazdów osobowych.

– Elektryfikacja szybko staje się głównym nurtem, znacznie zwiększamy więc liczbę zelektryfikowanych modeli i opcji układu napędowego, aby nasi klienci mogli wybierać według własnych potrzeb. Ułatwiamy bezproblemową przesiadkę do pojazdu korzystającego z napędu elektrycznego, spodziewamy się więc, że sprzedaż naszych samochodów osobowych zostanie zdominowana przez wersje zelektryfikowane do końca 2022 roku – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

Stoisko Forda na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie obejmuje najszerszą jak dotąd gamę pojazdów wyposażonych w napędy wykorzystujące silnik elektryczny, jaką producent kiedykolwiek zaprezentował. Podziwiać można modele:

ford-frankf3

• Hybrydowy wariant nowego modelu Kuga, średniej wielkości SUV-a ładowanego z gniazdka, to najbardziej zelektryfikowany pojazd Forda i pierwszy Ford oferowany w wersjach: z miękką hybrydą, pełną hybrydą oraz w hybrydowej plug-in.

• Nowy, siedmiomiejscowy SUV Explorer z hybrydą plug-In i nowy, ośmiomiejscowy Tourneo Custom Plug-In Hybrid – oferują możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu jazdy i swobody oferowanej przez tradycyjny silnik spalinowy.

• Nowy kompaktowy crossover Puma EcoBoost Hybrid, inspirowany SUV-em, wyposażony w tzw. „miękki” napęd hybrydowy (mild-hybrid), umożliwiający zmniejszenie emisji CO2, uzyskanie znacznie niższego zużycia paliwa, a także lepsze przyspieszenie i ogólnie wyższy komfort prowadzenia, doczekał się debiutu w stylowej wersji Titanium X.

Mondeo Hybrid kombi, wyposażony w system rekuperacji i w pełni hybrydowy układ napędu spalinowo-elektrycznego, który oferuje możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym i jest atrakcyjną alternatywą dla diesla. Szczególnie dobrze sprawdzi się w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się.

ford-frankf4

Premiera w pełni elektrycznego SUV-a Forda, inspirowanego stylistyką Mustanga i zdolnego przejechać z napędem elektrycznym do 600 km (mierzonych zgodnie z procedurą WLTP) na jednym ładowaniu, oferującego możliwość szybkiego ładowania, jest zapowiadana na 2020 r.

– W przypadku elektryfikacji nie istnieje jedno rozwiązane, które można stosować w każdym samochodzie. Wymagania i sposób użytkowania pojazdu przez każdego klienta są za każdym razem inne. Nasza strategia opracowywania nowych układów napędowych dla każdego z modeli umożliwi klientom znalezienie najbardziej odpowiedniego dla nich rozwiązania i przyjemności w kierowaniu samochodem z napędem elektrycznym – wyjaśnia Joerg Beyer, główny dyrektor działu konstrukcyjnego, Ford of Europe.

Bezproblemowe ładowanie

Ford będzie współpracować z sześcioma wiodącymi dostawcami energii w całej Europie, świadcząc usługi instalacji domowych ładowarek (wallboxów) i oferując taryfy zielonej energii klientom jeżdżącym hybrydami plug-in, umożliwiając im prostsze, szybsze i tańsze ładowanie zelektryfikowanych pojazdów. Partnerzy energetyczni Forda udostępnią również swoje usługi instalatorskie, by wspierać sieci dilerskie.

ford-frankf5

Naścienne ładowarki Forda zapewnią do 50 proc. wyższą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co skróci czas ładowania w domu nawet o jedną trzecią klientom, korzystającym z hybrydowych modeli typu plug-in.

– Nasza współpraca z wiodącymi dostawcami energii, w tym z firmą Centrica, pozwoli nam oferować kompleksowe usługi w zakresie ładowania, w tym dostaw, instalacji i specjalnych taryf zielonej energii dla naszego zestawu ściennego szybkiego ładowania – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu sprzedaży i usług, Ford of Europe.

Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która pozwoli właścicielom i operatorom pojazdów hybrydowych typu plug-in łatwo zlokalizować ładowarki, dotrzeć do nich i płacić za ładowanie. We współpracy z NewMotion, oferuje dostęp do największej publicznej sieci ładowania, obejmującej swoim zasięgiem całą Europę. Nowa aplikacja zapewni użytkownikom uproszczony dostęp i płatności w ponad 118 000 punktach ładowania w 30 krajach.

ford-frankf6

Ponadto, w połączeniu z pokładowym modemem FordPass Connect, mobilna aplikacja FordPass umożliwia kierowcom hybryd plug-in zdalne monitorowanie stanu naładowania pojazdu.

Ford jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia Ionity, które stawia sobie za cel udostępnienie 400 stacji szybkiego ładowania o wydajności 350 kW w najważniejszych europejskich lokalizacjach do 2020 roku.

Go Electric

Na targach debiutuje również nowa, interaktywna ekspozycja Go Electric, pomagająca w odkrywaniu sekretów elektryfikacji. Odwiedzający stoisko można zobaczyć interaktywną ekspozycję, pełną wciągających prezentacji i pierwszy na świecie symulator przyspieszenia pojazdu elektrycznego.

ford-frankf7

Go Electric to:

• Pierwszy na świecie symulator przyspieszenia pojazdu elektrycznego, zapewniający dreszczyk nieprzerwanego liniowego przyspieszenia, dostarczanego przez w pełni elektryczne napędy;

• Podróż w rozszerzonej rzeczywistości, wyjaśniająca działanie różnych wersji zelektryfikowanego napędu, oferowanych przez Forda i sposób, w jaki każda z nich działa – od 48-woltowej technologii hybrydowej w nowym Fordzie Puma, do inspirowanego Mustangiem w pełni elektrycznego SUV-a, który zostanie zaprezentowany już wkrótce;

• Interaktywny ekran dotykowy zaprojektowany, by pomóc klientom zrozumieć, które zelektryfikowane technologie i produkty najlepiej pasują do ich stylu życia;

• Interaktywna ekspozycja, wykorzystująca prawdziwy sprzęt do ładowania, mająca pomóc klientom w zrozumieniu jak szybko w różnych scenariuszach można ładować pojazdy hybrydowe plug-in i w pełni elektryczne.

Stoisko Go Electric można oglądać do 22 września na salonie samochodowym IAA we Frankfurcie, następnie rozpocznie się europejska trasa promująca ekspozycję, która najpierw zostanie przeniesiona do Włoch, a do początku 2020 roku odwiedzi również Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię.