Podczas salonu samochodowego IAA Frankfurt Motor Show Ford prezentuje najmocniejszą w historii ofertę zelektryfikowanych pojazdów.
Na stoisku marki zobaczyć można nowa Pumę EcoBoost Hybrid, zupełnie nowego Explorera i Tourneo Custom w wersjach Plug-In Hybrid oraz nowego SUV-a Kugę z miękką hybrydą, pełną hybrydą oraz w wersji hybrydowej plug-in.
Zobacz także:
Ford ogłosił na początku tego roku, że każdy z nowych modeli jego gamy otrzyma wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym – miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę plug-in lub wersję całkowicie elektryczną. Do 2024 roku, firma wprowadzi na rynek 17 zelektryfikowanych pojazdów, w tym aż osiem w roku 2019.
Ford zakłada, że do końca 2022 roku zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych marki. Do tego czasu producent spodziewa się również sprzedać 1 milion zelektryfikowanych pojazdów osobowych.
– Elektryfikacja szybko staje się głównym nurtem, znacznie zwiększamy więc liczbę zelektryfikowanych modeli i opcji układu napędowego, aby nasi klienci mogli wybierać według własnych potrzeb. Ułatwiamy bezproblemową przesiadkę do pojazdu korzystającego z napędu elektrycznego, spodziewamy się więc, że sprzedaż naszych samochodów osobowych zostanie zdominowana przez wersje zelektryfikowane do końca 2022 roku – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.
Stoisko Forda na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie obejmuje najszerszą jak dotąd gamę pojazdów wyposażonych w napędy wykorzystujące silnik elektryczny, jaką producent kiedykolwiek zaprezentował. Podziwiać można modele:
• Hybrydowy wariant nowego modelu Kuga, średniej wielkości SUV-a ładowanego z gniazdka, to najbardziej zelektryfikowany pojazd Forda i pierwszy Ford oferowany w wersjach: z miękką hybrydą, pełną hybrydą oraz w hybrydowej plug-in.
• Nowy, siedmiomiejscowy SUV Explorer z hybrydą plug-In i nowy, ośmiomiejscowy Tourneo Custom Plug-In Hybrid – oferują możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu jazdy i swobody oferowanej przez tradycyjny silnik spalinowy.
• Nowy kompaktowy crossover Puma EcoBoost Hybrid, inspirowany SUV-em, wyposażony w tzw. „miękki” napęd hybrydowy (mild-hybrid), umożliwiający zmniejszenie emisji CO2, uzyskanie znacznie niższego zużycia paliwa, a także lepsze przyspieszenie i ogólnie wyższy komfort prowadzenia, doczekał się debiutu w stylowej wersji Titanium X.
• Mondeo Hybrid kombi, wyposażony w system rekuperacji i w pełni hybrydowy układ napędu spalinowo-elektrycznego, który oferuje możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym i jest atrakcyjną alternatywą dla diesla. Szczególnie dobrze sprawdzi się w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się.
Premiera w pełni elektrycznego SUV-a Forda, inspirowanego stylistyką Mustanga i zdolnego przejechać z napędem elektrycznym do 600 km (mierzonych zgodnie z procedurą WLTP) na jednym ładowaniu, oferującego możliwość szybkiego ładowania, jest zapowiadana na 2020 r.
– W przypadku elektryfikacji nie istnieje jedno rozwiązane, które można stosować w każdym samochodzie. Wymagania i sposób użytkowania pojazdu przez każdego klienta są za każdym razem inne. Nasza strategia opracowywania nowych układów napędowych dla każdego z modeli umożliwi klientom znalezienie najbardziej odpowiedniego dla nich rozwiązania i przyjemności w kierowaniu samochodem z napędem elektrycznym – wyjaśnia Joerg Beyer, główny dyrektor działu konstrukcyjnego, Ford of Europe.
Bezproblemowe ładowanie
Ford będzie współpracować z sześcioma wiodącymi dostawcami energii w całej Europie, świadcząc usługi instalacji domowych ładowarek (wallboxów) i oferując taryfy zielonej energii klientom jeżdżącym hybrydami plug-in, umożliwiając im prostsze, szybsze i tańsze ładowanie zelektryfikowanych pojazdów. Partnerzy energetyczni Forda udostępnią również swoje usługi instalatorskie, by wspierać sieci dilerskie.
Naścienne ładowarki Forda zapewnią do 50 proc. wyższą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co skróci czas ładowania w domu nawet o jedną trzecią klientom, korzystającym z hybrydowych modeli typu plug-in.
– Nasza współpraca z wiodącymi dostawcami energii, w tym z firmą Centrica, pozwoli nam oferować kompleksowe usługi w zakresie ładowania, w tym dostaw, instalacji i specjalnych taryf zielonej energii dla naszego zestawu ściennego szybkiego ładowania – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu sprzedaży i usług, Ford of Europe.
Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która pozwoli właścicielom i operatorom pojazdów hybrydowych typu plug-in łatwo zlokalizować ładowarki, dotrzeć do nich i płacić za ładowanie. We współpracy z NewMotion, oferuje dostęp do największej publicznej sieci ładowania, obejmującej swoim zasięgiem całą Europę. Nowa aplikacja zapewni użytkownikom uproszczony dostęp i płatności w ponad 118 000 punktach ładowania w 30 krajach.
Ponadto, w połączeniu z pokładowym modemem FordPass Connect, mobilna aplikacja FordPass umożliwia kierowcom hybryd plug-in zdalne monitorowanie stanu naładowania pojazdu.
Ford jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia Ionity, które stawia sobie za cel udostępnienie 400 stacji szybkiego ładowania o wydajności 350 kW w najważniejszych europejskich lokalizacjach do 2020 roku.
Go Electric
Na targach debiutuje również nowa, interaktywna ekspozycja Go Electric, pomagająca w odkrywaniu sekretów elektryfikacji. Odwiedzający stoisko można zobaczyć interaktywną ekspozycję, pełną wciągających prezentacji i pierwszy na świecie symulator przyspieszenia pojazdu elektrycznego.
Go Electric to:
• Pierwszy na świecie symulator przyspieszenia pojazdu elektrycznego, zapewniający dreszczyk nieprzerwanego liniowego przyspieszenia, dostarczanego przez w pełni elektryczne napędy;
• Podróż w rozszerzonej rzeczywistości, wyjaśniająca działanie różnych wersji zelektryfikowanego napędu, oferowanych przez Forda i sposób, w jaki każda z nich działa – od 48-woltowej technologii hybrydowej w nowym Fordzie Puma, do inspirowanego Mustangiem w pełni elektrycznego SUV-a, który zostanie zaprezentowany już wkrótce;
• Interaktywny ekran dotykowy zaprojektowany, by pomóc klientom zrozumieć, które zelektryfikowane technologie i produkty najlepiej pasują do ich stylu życia;
• Interaktywna ekspozycja, wykorzystująca prawdziwy sprzęt do ładowania, mająca pomóc klientom w zrozumieniu jak szybko w różnych scenariuszach można ładować pojazdy hybrydowe plug-in i w pełni elektryczne.
Stoisko Go Electric można oglądać do 22 września na salonie samochodowym IAA we Frankfurcie, następnie rozpocznie się europejska trasa promująca ekspozycję, która najpierw zostanie przeniesiona do Włoch, a do początku 2020 roku odwiedzi również Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię.