Od Logana do Dustera, poprzez model Sandero – Dacia oferuje szeroką gamę samochodów, z których każdy znalazł swoich klientów. Widać to na stoisku na targach we Frankfurcie.
W ciągu 7 lat marka Dacia odniosła prawdziwy sukces handlowy. Dzięki kolejnym wprowadzanym do sprzedaży modelom stawała się coraz bardziej atrakcyjna, zyskując za każdym razem nowych klientów. Dynamika ta przełożyła się na dobre wyniki handlowe, poszerzenie gamy i kontynuację rozwoju w krajach Europy i regionu Euromed.
Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up, ale również Sandero, Sandero Stepway, a ostatnio Duster – pozwalają Dacii na oferowanie samochodów o różnorakim zastosowaniu i przeznaczonych dla różnych klientów. Ważnymi wydarzeniami w historii Dacii było wprowadzenie 3 modeli.
W roku 2004 Logan pokazał jak ważne jest stworzenie samochodu o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do ilości miejsca przy najwyższej niezawodności.
Zobacz także:
SALON SAMOCHODOWY FRANKFURT 2011 – WSZYSTKIE SAMOCHODY
Wprowadzenie na rynek modelu Sandero w 2008 roku wypromowało nowy styl konsumpcji polegający na wyszukiwaniu atrakcyjnej oferty.
Sandero Stepway, wprowadzony rok później, szybko stał się niezastąpiony dzięki stylowi globtrotera i atrakcyjnemu seryjnemu wyposażeniu. Aktualnie stanowi on od 40 do 60 procent sprzedaży modelu Sandero w zależności od kraju.
A wprowadzenie do sprzedaży modelu Duster w 2010 roku stanowiło prawdziwy skok do przodu dla marki Dacia, udowadniając, że marka jest również w stanie zdobywać klientów dzięki atrakcyjnemu designowi.
Szeroka gama modeli wzbogaciła się również dzięki ofercie LPG, jedynej w Europie. Dacia jest jedynym producentem samochodów, który proponuje wyposażenie w instalację LPG każdego ze swoich modeli. Samochody Dacia z fabryczną instalacją gazową pozostają atrakcyjną ofertą, a jednocześnie są wyrazem troski o środowisko przy zachowaniu wysokiej jakości montażu fabrycznego.
Gama samochodów Dacia jest aktualnie sprzedawana w ponad 35 krajach, głównie w poszerzonej Europie i w krajach śródziemnomorskich. Samochody tej gamy są z założenia tak projektowane, aby jak najściślej dopasować się do wymagań lokalnych rynków sprzedaży oraz tak, aby jak najlepiej sprostać potrzebom ich klientów. W pierwszym kwartale 2001 roku sprzedano ponad 177 tys. samochodów marki Dacia.
Na podbój nowych rynków
Sukces samochodów Dacia pozwala marce rokrocznie poszerzać ofertę produktów, by coraz lepiej odpowiadać zainteresowaniu i oczekiwaniom, jakie wzbudza. Ta dynamiczna strategia rozwoju marki opiera się na rozwoju gamy, który następuje wraz z rozwojem na rynkach międzynarodowych.
W roku 2012 – co potwierdzono we Frankfurcie – Dacia zaprezentuje trzy nowe produkty: nowy rodzinny samochód, kombivan i mały samochód dostawczy.
Kolejnym bardzo oczekiwanym wydarzeniem będzie wejście marki Dacia w styczniu
2013 roku na rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rozpoczęło się już odliczanie czasu, jaki pozostał do jednego z bardziej oczekiwanych debiutów samochodowych na rynku brytyjskim. Gwiazdą tego wydarzenia będzie Dacia Duster – pierwszy samochód z gamy Dacii, który będzie oferowany na tym rynku.
Duster odniosła sukces we wszystkich krajach, w których jest sprzedawana i ma opinię uniwersalnego, atrakcyjnego i niezawodnego samochodu terenowego, oferowanego w atrakcyjnej cenie, charakterystycznej dla marki.