Podczas targów motoryzacyjnych IAA Frankfurt Motor Show głównym elementem ekspozycji Volkswagena są samochody elektryczne.
Istotnym elementem jest też nowa identyfikacja wizualna marki i nowe logo, które pokazują, jak bardzo zmienia się marka.
Zobacz także:
W ciągu najbliższych pięciu lat, oferta marki poszerzy się o ponad 20 samochodów elektrycznych.
Model ID.3, który w podstawowej wersji będzie kosztować w Polsce mniej niż 130 000 zł, to główna gwiazda stoiska Volkswagena podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie. Model ten może być wyposażony w jeden z trzech akumulatorów, które różnią się pojemnością i zapewniają zasięg od około 330 do 550 km (według WLTP).
Do wyboru są akumulatory o pojemności 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Akumulator można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km (prądem o mocy 100 kW).
Ofensywę Volkswagena w dziedzinie aut elektrycznych odzwierciedlają samochody studyjne, które znajdują się na stoisku marki podczas IAA we Frankfurcie. Pokazują one, jak będą wyglądały kolejne modele z rodziny ID.
Odwiedzający targi mogą także zobaczyć wielokrotnego rekordzistę – sportowego ambasadora elektrycznych aut Volkswagena, czyli model ID.R.
Wszystkie modele produkcyjne z rodziny ID. będą skonstruowane na innowacyjnej modułowej platformie MEB, przeznaczonej do zastosowania w autach elektrycznych.
Na stoisku Volkswagena w hali nr 3, liczącym 4 200 metrów kwadratowych, można podziwiać aż 42 samochody. Centralną część ekspozycji zajmuje 11 elektrycznych ID.3. Gamę elektryków uzupełniają modele studyjne z rodziny ID. oraz nowy e-up!
Nowa identyfikacja wizualna marki wynika ze strategii „Transform 2025+” przyjętej przez Volkswagena jesienią 2015 r. Marka przygotowuje się teraz do wdrożenia drugiego etapu tej strategii, który obejmuje elektromobilność, cyfryzację i dostosowanie komunikacji firmy z klientami do nowych założeń. Zmiany w identyfikacji wizualnej obejmować będą także samochody dostawcze Volkswagen.