FRANKFURT 2019: WYŚCIGOWY ELEKTRYK HYUNDAI VELOSTER N ETCR

hyundai-velos-etcr-1

Podczas salonu samochodowego IAA Frankft Motor Show Hyundai Motorsport pokazuje model Veloster N ETCR, pierwszy elektryczny samochód wyścigowy koreańskiej marki.

Nowe auto zostało stworzone w oparciu o model Veloster N, aby od 2020 roku brać udział w ETRC, nowej serii wyścigów samochodów turystycznych o napędzie elektrycznym.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2019


 

Veloster N ETCR jest dla sportowego działu producenta zapowiedzią nowej ekscytującej ery, a wyścigi samochodów o napędzie elektrycznym mają stać ważnym obszarem dla Hyundai Motorsport. Pojazd powstał na bazie doświadczeń w budowaniu aut wyścigowych i ma powtórzyć sukces modeli i30 N TCR i Veloster N TCR. Projekt wskazuje na zaangażowanie firmy w rozwój samochodów elektrycznych oraz pokazuje możliwości marki w zakresie budowania samochodów o wysokich osiągach.

hyundai-velos-etcr-2

Veloster N ETCR został zaprojektowany i zbudowany w siedzibie Hyundai Motorsport w Alzenau. Jest w pełni elektryczny, posiada napęd na tylne koła oraz centralnie umieszczony silnik, zgodnie z regulacjami ETCR.

Prace projektowe nad samochodem rozpoczęły się w listopadzie 2018 roku, a prototyp został zaprezentowany w sierpniu 2019 roku. Pełne testy auta rozpoczną się w tym miesiącu i będą przy nich obecni doświadczeni inżynierowie, przeszkoleni przez Hyundai Motorsport. Na pierwszy sezon ETCR zostaną wyprodukowane dwa modele Veloster N TCR.

Hyundai Motorsport będzie równocześnie dalej angażować się w FIA World Rally Championship (WRC) i inne rajdy oraz wyścigi samochodów turystycznych z modelami odpowiednio i20 R5, i30 N TCR oraz Veloster N TCR. Doświadczenia wyniesione z opracowania modelu Veloster N ETCR zostaną przekazane do centrum badawczo- rozwojowego Hyundai w Namyang w Korei Południowej.

hyundai-velos-etcr-3

– Veloster N ETCR to milowy krok w historii Hyundai Motorsport. Dzisiaj z dumą prezentujemy ten samochód, opracowany specjalnie do brania udziału w wyścigach ETCR. Długo czekaliśmy na ten moment i jesteśmy podekscytowani, że nareszcie nadszedł. Pracownicy Działu Samochodów Wyścigowych spędzili wiele lat na doskonaleniu swoich umiejętności w dziedzinie tworzenia wyścigowych samochodów turystycznych, dzięki czemu obecnie mamy dwa modele biorące udział w tej kategorii wyścigów. ETCR to naturalny kolejny etap naszej podróży, który doskonale wpisuje się w globalną strategię firmy Hyundai odnośnie rozwoju samochodów elektrycznych. Opracowaliśmy szczegółowy program testów Velostera N ETCR, przy których obecny będzie zespół przeszkolonych i doświadczonych inżynierów Hyundai Motorsport. Nie możemy doczekać się, żeby zobaczyć ten samochód po raz pierwszy w akcji. Veloster N ECTR to doskonale uzupełnienie naszej obecności w WRC i innych rajdach oraz wyścigach samochodów turystycznych, w których startują odpowiednio modele i20 R5, i30 N TCR oraz Veloster N TCR – mówił na konferencji parsowej podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Thomas Schemera, szef Działu Produktu oraz Wiceprezydent Wykonawczy Hyundai Motor.