Nowy Opel Corsa, którego światowa premiera będzie miała miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie została zaprojektowana trak, aby zużywać jak najmniej paliwa.
Ważne jest także znaczne ograniczenie emisji CO2. Tegoroczne targi motoryzacyjne IAA będą potrwają od 12 do 22 września.
Zobacz także:
Szósta generacja małego samochodu z Rüsselsheim ma nie tylko więcej systemów wspomagających kierowcę, ale także wyróżnia się doskonałymi parametrami aerodynamicznymi. Podobnie jak inne nowo opracowywane modele Opla również nowa Corsa przeszła optymalizację w tunelu aerodynamicznym Instytutu Badawczego Techniki Motoryzacyjnej i Silników Samochodowych przy Uniwersytecie w Stuttgarcie.
Konstruktorom udało się obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego do 0,29. W porównaniu z poprzednim modelem zmniejszono również powierzchnię czołową do zaledwie 2,13 m2, co oznacza, że charakterystyka aerodynamiczna należy do najlepszych w tej klasie samochodów. Nowe auto spełnia także przyszłą normę emisji spalin Euro 6d.
– Aerodynamika oraz zaawansowane benzynowe i wysokoprężne zespoły napędowe oraz najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie elektryfikacji to kolejne narzędzia istotnie przyczyniające się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie te technologie znalazły zastosowanie w nowej Corsie, która po raz pierwszy będzie dostępna także jako w pełni elektryczna Corsa‑e — powiedział Christian Müller, dyrektor zarządzający ds. inżynierii.
Obniżenie oporu powietrza o 10 procent skutkuje zmniejszeniem spalania o około 2 procent w nowym europejskim cyklu jazdy (NEDC) lub nawet o 5 procent w czasie jazdy z prędkością 130 km/h. Podwozie samochodu stało się bardziej opływowe dzięki płaskim panelom zamontowanym na odcinku od komory silnika do tylnej osi. Nowy model jest wyposażony w spojler przy tylnej krawędzi dachu.
Spojler poprawia też aerodynamiczny docisk tylnej osi, co korzystnie wpływa na stabilność nowej Corsy w jeździe na wprost, zwłaszcza przy wyższych prędkościach rozwijanych zazwyczaj na niemieckich autostradach.
Zastosowano także aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika, która automatycznie zamyka się (w zależności od temperatury płynu chłodzącego i prędkości pojazdu), gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze. Maleje wówczas opór aerodynamiczny, a tym samym zużycie paliwa.
Nowy Opel szóstej generacji nie jest pierwszą zoptymalizowaną Corsą debiutującą na targach IAA. W 1995 roku we Frankfurcie producent zaskoczył studyjnym pojazdem opartym na tym modelu, nazwanym „trzylitrowym samochodem”. Został on zaprojektowany w taki sposób, aby zużywać średnio mniej niż 3,5 litra paliwa na 100 kilometrów.
Corsa ECO 3 była wyposażona, między innymi, w spojler dachowy z wersji GSi, spojlery przed przednimi kołami oraz poszerzone aerodynamiczne osłony wahaczy tylnych kół. Efektem tych wszystkich zabiegów był szczególnie niski współczynnik oporu czołowego, jak na małego trzydrzwiowego hatchbacka, wynoszący zaledwie 0,29. Po 24 latach taki sam znakomity rezultat uzyskano w seryjnie produkowanym modelu.