Podczas Salonu Samochodowego IAA Frankfurt Motor Show Volkswagen na swoim stoisku zaprezentuje dwie światowe premiery.
Pod hasłem „Nowy Volkswagen” po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna marki.
Zobacz także:
Obejrzeć tez będzie można nowy elektryczny model – ID.3. Po Garbusie i Golfie elektryczny ID.3 zapoczątkowuje nową erę w historii koncernu – erę samochodów elektrycznych i w pełni połączonych ze światem zewnętrznym oraz neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Strategiczna transformacja marki w kierunku samochodów elektrycznych i zrównoważonych pod względem emisji dwutlenku węgla została zapoczątkowana prawie 4 lata temu.
– Targi motoryzacyjne IAA we Frankfurcie będą kluczowym momentem dla przeobrażeń w marce Volkswagen. Wyniki naszej pracy staną się widoczne dzięki ID.3 i nowej identyfikacji wizualnej. Czekamy na publiczną prezentację nowego Volkswagena — mówi Ralf Brandstätter, COO marki Volkswagen Samochody Osobowe.
– Kompleksowa zmiana wizerunku jest logiczną konsekwencją strategicznych zmian, które zachodzą w naszej marce – dodał Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki.
– Nowa identyfikacja wizualna marki odzwierciedla mobilność, która stanowi naturalną część życia ludzi. Volkswagen zawsze był jej kluczowym elementem. W nowej erze mobilności nasze motto brzmi cyfrowy przede wszystkim, bez żadnego Ale – mówi Klaus Bischoff, który odegrał kluczową rolę w tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej.
W przeciwieństwie do typowej praktyki w tej dziedzinie, nowa identyfikacja wizualna nie została opracowana przez agencje zewnętrzne, ale przez zespół, którzy stworzyli styliści i marketingowcy Volkswagena. Przekaz wizualny marki bardzo będzie różnił się od tego, jaki do tej pory stosował producent.
Symbolem będzie nowe logo – nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Zredukowano je do niezbędnych elementów. Jest płaskie i dwuwymiarowe. W nowych dokumentach marki pojawią się nowe piktogramy, typografia i kolory.
Międzynarodowa prezentacja nowej identyfikacji wizualnej marki będzie miała miejsce podczas Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie. Zmiana zostanie przeprowadzona w kilku etapach i będzie zoptymalizowana pod względem kosztów. Początkowo zmiany zostaną wdrożone u dealerów w Europie, a następnie – w październiku – w Chinach. Od początku 2020 roku, będą przeprowadzane w Ameryce Północnej i Południowej, a także w pozostałej części świata. W sumie obejmą 171 rynków.
W ponad 10 000 placówek dealerów i partnerów serwisowych na świecie zastąpionych zostanie około 70 000 logotypów.
Nowa identyfikacja wizualna marki wynika ze strategii „Transform 2025+” przyjętej przez VW jesienią 2015 r. Marka przygotowuje się teraz do wdrożenia drugiego etapu tej strategii, który obejmuje elektromobilność, cyfryzację i dostosowanie komunikacji firmy z klientami do nowych założeń.